Hi,
Ik heb een Compaq Presario 4506 als chat en HTML-code bakkie.
Er zit een onboard S3 trio videokaart met 2Mb in, maar deze kan niet 32bits kleuren bij 1024x768 produceren, en dat wil ik wel graag (zit er toch niet ietsjes mooier uit dan 16bit).
Nu heb ik er dus een Matrox Millenium II 4Mb PCI in gepropt.
Deze kan het dus wel, maar nu heb ik tijdens het booten van windows een beepcode.
Jawel, tijdens de boot van windows. De POST ben ik al lang en breed voorbij als het gebeurt.
Het is als je ongeveer halverwege de laadtijd met het bootlogo van windows bent.
Nu was het eerst zo dat de bak vastliep als ik naar de scherm settings ging (reso instellen).
Dit heb ik verholpen door te rebooten in safe-mode en alle scherm gerelateerde shit eruit te flikkeren, en dan weer te rebooten.
Na dat ik dat gedaan had (voor dat de kaarten weer geinstalleerd waren dus) beepte de PC niet meer.
Ik heb meteen de onboard kaart uitgeschakeld in windows (in bios geen optie voor en ook geen jumper).
Nu kan ik dus wel de reso aanpassen zonder dat de boel vastloopt.
Alleen die beepcode baart me zorgen.
de beepcode is als volgt: "lang-kort-kort-kort"
ze zijn allemaal dezelfde toonhoogte.
system specs:
Compaq Presario 4506
PWA Sniper Mobo
Intel Pentium 166Mhz met MMX
32MB SDRAM (waarvan 16Mb onboard)
S3 trio64DX 2Mb onboard
Matrox Millenium II 4Mb PCI
3Com Etherlink III TPO 10Mbit ISA-PnP
ESS Audiodrive onboard
Unisys EVG1000-E2 15"monitor
Owjah, de BIOS is een Phoenix Pentium-PnP Bios (dat staat op de chip, en de bios zelf zegt gewoon Phoenix te zijn)
Dus et is niet zo'n op de harddisk geintegreerde.
Iemand een idee wat de beepcode betekent?
Ik heb de search en google doorgeploegt en kon het niet vinden.
edit: heb ff hoofdletters toegevoegd voor leesbaarheid.
wat is dit eik een grote lap tekst zeg
Ik heb een Compaq Presario 4506 als chat en HTML-code bakkie.
Er zit een onboard S3 trio videokaart met 2Mb in, maar deze kan niet 32bits kleuren bij 1024x768 produceren, en dat wil ik wel graag (zit er toch niet ietsjes mooier uit dan 16bit).
Nu heb ik er dus een Matrox Millenium II 4Mb PCI in gepropt.
Deze kan het dus wel, maar nu heb ik tijdens het booten van windows een beepcode.
Jawel, tijdens de boot van windows. De POST ben ik al lang en breed voorbij als het gebeurt.
Het is als je ongeveer halverwege de laadtijd met het bootlogo van windows bent.
Nu was het eerst zo dat de bak vastliep als ik naar de scherm settings ging (reso instellen).
Dit heb ik verholpen door te rebooten in safe-mode en alle scherm gerelateerde shit eruit te flikkeren, en dan weer te rebooten.
Na dat ik dat gedaan had (voor dat de kaarten weer geinstalleerd waren dus) beepte de PC niet meer.
Ik heb meteen de onboard kaart uitgeschakeld in windows (in bios geen optie voor en ook geen jumper).
Nu kan ik dus wel de reso aanpassen zonder dat de boel vastloopt.
Alleen die beepcode baart me zorgen.
de beepcode is als volgt: "lang-kort-kort-kort"
ze zijn allemaal dezelfde toonhoogte.
system specs:
Compaq Presario 4506
PWA Sniper Mobo
Intel Pentium 166Mhz met MMX
32MB SDRAM (waarvan 16Mb onboard)
S3 trio64DX 2Mb onboard
Matrox Millenium II 4Mb PCI
3Com Etherlink III TPO 10Mbit ISA-PnP
ESS Audiodrive onboard
Unisys EVG1000-E2 15"monitor
Owjah, de BIOS is een Phoenix Pentium-PnP Bios (dat staat op de chip, en de bios zelf zegt gewoon Phoenix te zijn)
Dus et is niet zo'n op de harddisk geintegreerde.
Iemand een idee wat de beepcode betekent?
Ik heb de search en google doorgeploegt en kon het niet vinden.
edit: heb ff hoofdletters toegevoegd voor leesbaarheid.
wat is dit eik een grote lap tekst zeg
[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 03-02-2003 22:13 ]