Toon posts:

[WinXP][XVID] AC3codec niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om XVID formaat te kunnen krijgen met AC3 audio er in gebruik ik de bekende AC3codec, volgens mij afkomstig van WinDVD. Deze combinatie werkt in alle gangbare players (maar in het bijzonder met BSplayer) probleemloos op mijn normale workstation en WinXP. Op eigenlijk alle PC's in mijn omgeving...

Echter, op mijn vrijwel clean installed notebook (Inspiron 8200 / WinXP Pro) is het niet aan de gang te krijgen. Allereerst installeer ik de XVID codec, waarna ik alle films probleemloos af kan spelen al is het zonder geluid. Knal ik die AC3codec er naast, dan is het ook meteen afgelopen met afspelen van video. De player start even, en na het laden van de betreffende film eindigt deze gewoon zonder verdere melding...

Al van alles geprobeerd natuurlijk:

- Gedeinstalleerd
- Nimo Codec Pack (waar dezelfde AC3codec vlg mij in zit) geprobeerd.
- In het register alle AC3 keys verwijderd
- Weer de boel in alle combinaties geprobeerd
- etc.

Iemand enig idee wat hier loos kan zijn ? Tis juist zo handig op mn notebook omdat je die zo eenvoudig aan de TV kunt hangen in de huiskamer :)

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
OKZ,

MediaCenter aanschaffen?

grinn

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Verwijderd

Probeer videolan eens, die pakt (bijna) alles. Ik heb nog nooit meegemaakt dat deze iets niet kon afdraaien. Zelfs bin files neemt ie zonder probleem.

http://www.videolan.org/vlc/

succes

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RemonDePemon, Beetje nutteloos om dit topic na twee jaar nog omhoog te halen. Topicstarter heeft vast allang een oplossing gevonden voor zijn probleem, en je post voegt weinig toe wat zal leiden tot een nuttige discussie. Ik sluit daarom even dit topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.