Gitaar opnemen

Pagina: 1
Acties:

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 09:11
Owkee... Ik zit lekker te piellen met Fruityloops, leuke beat gemaakt.. nu wil ik dus mijn gitaar erbij opnemen (via mijn V-Amp 2)... Maar hoe kan ik dat het beste doen?

Kan ik het met fruityloops opnemen? zo ja, hoe dan?
Of kan ik beter gewoon cool edit pro gebruiken? maar hoe krijg ik hem dan in de maat?

uhm... help? :)

Verwijderd

Zover ik weet is er van fruity loops een versie beschikbaar als vst-plugin. Deze kun je dan onder cubase draaien en zo je gitaarpartij middels de sequenser toevoegen aan je reeds gemaakte beatje....

• CoiLive
owja, cubase.... even installeren. Kijken of ik het dan aan elkaar kan koppelen. Wel jammer dat je met fruityloops niet gewoon souds kan opnemen. Dan zou die nog net iets leuker worden als speeltje... :)

Verwijderd

Ik denk da je met cubase en fruity loops als vst instrument al een heeeel errug leuk speeltje hebt...

btw. is niet alleen geschikt voor cubase maar ook voor sonar ed. zie http://www.fruityloops.com/documents/341.html

• CoiLive
hmzz.... gaat allemaal wel erg traag tot nu toe... snap er gewoon weg geen hout van.

Ik heb dus in cubase, fruityloops toegevoegt als VST-instrument. Nu start die dus automatisch cubase op. Ik laat mijn file. Druk in cubase op record, en hij begint op te nemen. Als ik dan weer wil afspelen dan laat die hem dus weer gewoon VIA fruityloops lopen. Nou ja, opzich niet zo'n probleem, alleen kan ik die track dan niet editten, aangezien er nog eerst wat "gerommel" voorzit, zoals de start tiks van cubase enzo....

Hmzz.... iemand die het begrijpt? ;)
Of iemand die een simpele uitleg kan geven, want met die klooien schiet ik nog niet echt op :)

• CoiLive
Even vanaf het begin:

1. Ik heb een leuk stukje beats gemaakt in Fruityloops
2. Ik heb in Cubase, Fruityloops als VST-instrument toegevoegt
3. Ik druk in Cubase op een knoppie en hij start Fruityloops op

4. Ik maak een nieuw project aan.
- Wat moet ik voor een track aanmaken? (audio, folder, midi etc.)

5. Als de track is aangemaakt, zet ik de desbetreffende track op record.
6. Ik druk op de record knop
7. Ik hoor mijn beat, zie wat metertjes in Cubase op en neer gaan, en hij record ook echt wat... tenminste zo lijkt het. Ik zie een lange balk verschijnen op mijn uhm... spoor.
8. Als ik die nou afspeel dan begint die bij fruityloops weer wat te doen. Alleen hoor ik van te voren even 4 tiks om de maat aan te geven.
9. Hoe verander ik de maat? Cubase zet hem telkens bij fruityloops op 120, terwijl die op 135 stond. Waar kan ik dat in cubase veranderen?

Uhm.. misschien is het zo wat duidelijker?

Het gaat trouwens om Cubase SX :)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik heb ooit es n drumpartij opgenomen met creative recorder.
dat heb ik dan in winamp af laten spelen, terwijl mn gitaar op de line in zat
ik zette de creative recorder op 'what you hear'(alle bronnen opnemen) en ik speelde bij de drums mee, en ik nam dus tegelijk wave (drum) en line in (gitaar) op
eindresultaat saven en klaar, desnoods nog n keer :)

eerst kijken dan zeiken

• CoiLive
nah, dat werkt zeker wel, maar wou het allemaal toch net wat professioneler aan gaan pakken :)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

hmmm ok
al die progs die jij noemt hebben naar mijn zin teveel knoppen 8)7
duurt me te lang voordat ik dat onder de knie heb
succes ;)

eerst kijken dan zeiken

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Klinkt flauw, maar lees eerst eens een quick-start of de handleiding van Cubase, dat scheelt je heel wat vragen hier.

• CoiLive
TheLemon schreef op 04 February 2003 @ 00:04:
Klinkt flauw, maar lees eerst eens een quick-start of de handleiding van Cubase, dat scheelt je heel wat vragen hier.
Was ik al wel mee begonnen, maar ik was al zo druk bezig met die beat, en het gitaar spel erbij, dat ik het gewoon graag snel wou opnemen... En daarom hoopte ik dat jullie me even snel opweg konden helpen...

Ik ben al een flnk eind en begin het al wel aardig te snappen...

Mensen met nog meer tips etc.... gimme gimme, dan lees ik rusti verder... Ik snap dat je zo'n programma niet in 1 keer begrijpt en dat alles vlekkenloos werkt... :)

Verwijderd

Ik vind Cool Edit Pro verreweg het makkelijkste programma om (multitrack) audio mee op te nemen. Als je je Fruityloops beat exporteert naar een wavje kun je in Cool Edit verder met gitaarpartijen opnemen. 8)

• CoiLive
ja Cool Edit is zeker mooi, maar toch niet helemaal wat ik zoek... :) Ik zal daar wel eens wat mee proberen eerst dan :)

Verwijderd

Check wel Cool Edit PRO want alleen daarmee kun je multitracken, maar dat merk je vanzelf ;)

• CoiLive
jah ik weet het, heb al veel met cool edit (pro) gewerkt... :)
Pagina: 1