Toon posts:

ADSL / KABEL ???

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu kabel internet van Chello. Dit kost me €50,- per maand en is niet dat je zegt van WOOO super. Ik zit er over te denken om over te stappen op ADSL van zonnet en dan het Family aanbod. Zie voor meer info: http://www.zonnet.nl/breedband/br_acties_breedb.html Is het goed om over te stappen? Of is Chello ook in prijsverhouding beter? Verder gaat het me niet zo zeer om de snelheid met downloaden. Ik moet er wel GOED mee kunnen gamen.

Verwijderd

adsl is een constante verbinding evenals kabel.

maar adsl heeft een CONSTANTE down/upload, wat bij kabel vervalt.

pingen is bij deze adsl (768/128 kbits van Planet) 20 ms

in game bijv CS 50 ms

dus ik zou denk ik overstappen ;)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
- Tot 20 x sneller internetten met een snelheid van 512 Kbit/s downstream en
128 Kbit/s upstream

Snelheden zijn niet echt wat je noemt spectaculair. Enige verbetering die ik nu zie is je ping. Anders zou ik persoonlijk gewoon chello blijven houden. (snellere download als ik me niet vergis)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Wat voor speeds haal je nu dan met Chello??

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
Ik heb nog een vraagje,
welke ADSL provider kun je het beste kiezen voor de prijs tot de 50.-

Verwijderd

Triloxigen schreef op 03 February 2003 @ 21:16:
Ik heb nog een vraagje,
welke ADSL provider kun je het beste kiezen voor de prijs tot de 50.-
kijk maar eens op deze site
http://www.speedsuite.net/speedsuite/

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je ook al in de faq gekeken ?
Daar staat namelijk exact het antwoord op jou vraag.:

FAQ Internet & Telefonie
:? Kabel, ADSL of iets anders?

De keuze tussen kabel en ADSL hangt erg af van de eisen die je stelt aan een verbinding en je geografische positie / omstandigheden. In sommige gebieden is Chello gemeengoed (150 k/s downstream / 16 k/s upstream): in zo'n geval begin je niks met bijvoorbeeld je MxStream Basic, dat bovendien nog eens vergelijkbaar is qua prijs (allebei rond de € 50.- per maand). Kun je echter alleen Multikabel of Casema krijgen, of zit je in een gebied waar Chello erg slecht is, dan kun je beter kiezen voor ADSL.
Er zijn verschillende ADSL aanbieders, die elk hun eigen netwerk hebben. Zo is er bijvoorbeeld KPN, BBned, Versatel en BabyXL. Deze aanbieders laten verschillende providers toe op hun netwerk. Voorbeelden hiervan zijn Planet (via KPN) en TweakDSL (via BBned).

Eén reden om voor ADSL te kiezen, is dat het over algemeen wat stabieler is dan Chello. Niet alleen de verbindingssnelheid, maar ook qua storingen. Dat dat betreft heeft Chello helaas geen naam hoog te houden. Verder is de pingtijd van ADSL over het algemeen korter en blijft bovendien veel stabieler, wat vooral voor online gamers erg aantrekkelijk kan zijn. Concluderend: kabel of ADSL: bekijken per geval.
Voor beschikbaarheid, abonnementen en snelheden kun je terecht op www.adslmetacrawler.com, of www.speedtest.nl.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je bbned kan is cistron, tweakers.net ,hccnet wel het beste.
Als je mxstream moet kiezen is planet internet of xs4all goed.
Wat ik zo gehoort heb uit praktijkervaring, etc.
Owja demon adsl is ook nog niet eens zo slecht, gewoon de betere merken dus ;)

Tweakers Discord

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

Enige nadeel aan dat family aanbod is dat je "maar" 512kbits download hebt, das weinig best in vergelijking met de 1.5mbit (theoretisch ;))van chello.

Ik persoonlijk ben ook overgestapt van chello naar adsl (van demon), voornamelijk vanwege de belabberde service/administratie van chelllo want op zich had ik niet zoveel problemen met de verbinding. Nu heb ik 2mbit down en 512 kbit up voor 65 euro/maand.

[ Voor 3% gewijzigd door amahusu op 03-02-2003 21:19 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even een vergelijking van chello en TweakDSL.

ProDSL: 1024kbps/512kpbs voor €68.
Chello: 1024*kbps/128kpbs voor €50.

De uploadsnelheid, wat voor veel mensen toch belangrijk is, is dus velen malen beter. Alleen daar al, zal ik die 16 euro extra wel voor over hebben.

De ping is echter bij chello over het algemeen slecht en onbetrouwbaar, als je bv online gamed kan het zo zijn dat je niet mee kan doen met wedstrijden omdat chello te traag is, dat zul je bij ADSL niet/minder hebben. (Of je moet in een erg goed chello gebied zijn).

Daarbij heeft chello vaker storingen en is in sommige/veel gebieden nog trager.

Als je dus echt veel internet, en dan meer doet dan alleen wat surfen, raad ik je ADSL aan. :P

(* = gemiddeld, brond: chelloo.com)

🌞🍃

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Zie aub de FaQ: FAQ Internet & Telefonie

Succes met je keuze :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.