Toon posts:

[SGI-IRIX] Kiezen op welke CPU een proces draait?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik IRIX 6.5 op een dual R12000 Origin. Nu wil ik graag twee dezelfde processen draaien (die wel op andere data werken), het ene op proc 0, het andere op proc 1. Ik kan echter nergens iets vinden van een shell-command oid waarmee ik kan zeggen proces A moet op processor 0, proces B moet op processor 1.
Hoe krijg je dat voor elkaar????

/edit
[kan er wellicht iemand een wat specifiekere titel aan dit toch gewelde topic geven, ik heb alleen het platform ingetikt 8)7]

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 21:07 . Reden: titel fout ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Ik ken IRIX absoluut niet, maar ik zou vermoeden dat je hier (net als onder Linux) geen enkele invloed op hebt ( :? )

Processen worden automatisch op verschillende CPU's gedraaid als dat beter uitkomt (afhankelijk van hoe druk het is, aantal processen e.d.)

Misschien heeft IRIX geavanceerde commando's om hier wel iets aan te doen, maar zoals gezegd weet ik daar niets van (en snap ik ook niet helemaal waarom je dit zou willen, maar dat terzijde).

P.S. Volgende keer graag een duidelijker topictitel. Ik heb 'm nu wat verduidelijkt. Oh...dat zeg je net zelf ook :+

Kun je wat meer info geven waarom je dit uberhaupt wil trouwens?

[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 03-02-2003 21:11 ]

Verwijderd

Regelt het besturingssysteem dit niet automatisch???

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat hij dan regelt is twee seconden proces A op proc 0, dan twee seconden proces B op proc 0. En proc 1 staat uit zijn/haar neus te lunchen ;)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Brr... C :( daar heb ik niet echt kaas van gegeten. Het moet er dan toch maar 's van komen om met C te gaan pielen...

Verwijderd

bij b.v. SETI@Home kan je het als optie aan het programma meegeven....

Verwijderd

offtopic:
Wilke, het is onder linux wel mogelijk om een process aan een cpu te binden met behulp van de cpu affinity patch

Verwijderd

Topicstarter
w00t, voor allen die deze vraag ook hebben: het "runon" commando ;)

http://www.mcsr.olemiss.edu/cgi-bin/man-cgi?runon+1
runon cpu_num commando1; command2; command3

Dit zocht ik dus... Met googlen op SGI +"cpu affinity" (met dank aan r3b00t dus) gevonden ;)
Pagina: 1