Video in flash?

Pagina: 1
Acties:

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
We maken met een groep een semi professionele presentatie op videoband (over pesten in de klas).

In deze videoband komen videoclips en ook tekst voor. Eerst deden we dit met powerpoint maar daarbij hebben we te weinig mogelijkheden. Ook lukt het ondertitelen van de clips niet goed in powerpoint.

De filmclips moeten tussentijds worden stopgezet(freeze frame) om daarna met een stukje text verder te gaan. Ook willen we meer bewegende animaties gebruiken. Nu had ik zelf het idee om flsh te gebruiken. Is dat een goed en haalbaar idee? De presentattie moet op videoband komen en kan via video out naar de band gekopieerd worden.
Weet iemand eventueel andere (commerciele) software om dit snel te doen?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Kun je niet beter kijken naar videobewerkingssoftware? Ulead heeft volgens mij wel een dergelijk pakket. Dat soort pakketten zijn onder meer gemaakt voor dat specifieke doel, dat lijkt me wat minder omslachtig dan iets als dit in flash knallen :)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Met flash is dit bijna onmogelijk, flash is gemaakt voor webtoepassingen, maar kan zeker geen semiprofi output voor groot scherm geven, iets als Ulead of Vegas Video(sonic foundry) is hier heel geschikt voor, maar zet het flash idee uit je hoofd

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

E-Mile schreef op 03 February 2003 @ 21:16:
Met flash is dit bijna onmogelijk, flash is gemaakt voor webtoepassingen, maar kan zeker geen semiprofi output voor groot scherm geven, iets als Ulead of Vegas Video(sonic foundry) is hier heel geschikt voor, maar zet het flash idee uit je hoofd
Flash kan zeker wel 'semiprofioutputvooreengrootscherm' geven.
Dat flash niet bedoeld is als videobewerkings pakket....true....maar je zal versteld staan hoe veel je op tv tegen flash aan kijkt.

• whackerjack
De presentatie hoeft niet op een groot scherm, wel op videoband

It takes 2 2 make 1

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 21:24:
[...]

Flash kan zeker wel 'semiprofioutputvooreengrootscherm' geven.
Dat flash niet bedoeld is als videobewerkings pakket....true....maar je zal versteld staan hoe veel je op tv tegen flash aan kijkt.
Ik heb met videointegratie (dat pas sinds MX bestaat) maar weinig ervaring, maar de ervaring die ik heb wijst uit dat er vaak een pixelige output uitkomt?

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

whackerjack schreef op 03 February 2003 @ 21:27:
De presentatie hoeft niet op een groot scherm, wel op videoband
Ik bedoelde videoband=tv=groot scherm

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

als je videoclips om wilt zetten kan ik je wilformflix aanraden. En dan als MX falsh omzetten. niet geschikt voor erg lange stukken, verder perfect

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

E-Mile schreef op 03 February 2003 @ 21:16:
kweetniet waar je die info vandaan hebt, maar het is zeer goed mogelijk om Flash om te zetten naar broadband kwaliteit, zo weet ik van tenminste 5 projecten ( clips vooral, maar ook 2 leaders ) die gewoon in Flash zijn gemaakt, en daarna output naar video. Een bekend voorbeeld is de videoclip van Brainpower gemaakt door Richard aka Cosh... andere voorbeelden zijn de MTV usa bumpers. :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Als je video en interactivity wilt dan is Director the man...
Director kan goed omgaan met video... maar is helaas niet zo makkelijk in het gebruik als Flash.

O ja, ik weet niet zeker of je interactivity nodig hebt, maar anders is Adobe After Effects heel geschikt voor video enzo... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 00:05 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 00:03:
Als je video en interactivity wilt dan is Director the man...
Director kan goed omgaan met video... maar is helaas niet zo makkelijk in het gebruik als Flash.
sorry to bust your bubble, maar Director stinkt echt als het om video gaat; al was het maar omdat je videokanaal altijd bovenop moet liggen; geen alpha transparantie ondersteund, niet dynamisch gestuurd kan worden per frame... etc.

Daarbij vind ik Director met zijn sleur&pleur programmeermethode juist toegankelijker dan flash. Als laatste, maar dat staat er los van, is een programmeertaal met voorzetsels ('the' frame) en die op een onmogelijke manier arrays definieerd natuurlijk niet serieus te nemen :P

nah, okee, beetje overdreven maar ik poep echt een beetje op director tegenwoordig, onder andere en vooral door zijn prehistorische manier van videobesturing.

Natuurlijk moet je voor dit soort dingen geen flash gebruiken, hooguit wil je je graphics en text in flash doen, maar als je output naar video gaat is het belachelijk om het te gaan comprimeren naar Sorensen in flash en dan weer terug naar DV oid te gaan. Beter je flash maken die naar MPG of AVI gooien en dan idd met Vegas Video (wat een HEERLIJK programma is dat, ik poep tegenwoordig ook op premiere) afwerken.

Als je tijd over hebt en het ECHT HEEL MOOI wil maken, dus dingen als color-dodge en 3d objecten wil gaan gebruiken dan mag je een beetje spieken naar After Effex (waar je op tv ECHT vaak naar zit te kijken), eventueel in combinatie met flash, maar dat lijkt me niet nodig hier.

Stoer; Marduq

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

oh,when? schreef op 03 februari 2003 @ 23:30:
[...]
kweetniet waar je die info vandaan hebt, maar het is zeer goed mogelijk om Flash om te zetten naar broadband kwaliteit, zo weet ik van tenminste 5 projecten ( clips vooral, maar ook 2 leaders ) die gewoon in Flash zijn gemaakt, en daarna output naar video. Een bekend voorbeeld is de videoclip van Brainpower gemaakt door Richard aka Cosh... andere voorbeelden zijn de MTV usa bumpers. :)
overlay effecten zijn inderdaad met flash gemaakt, maar je videobeelden zelf door flash heen halen geeft echt geen optimaal resultaat en daarop is de rendering van flash ook echt niet gebouwd

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

E-Mile schreef op 04 februari 2003 @ 02:46:
[...]

overlay effecten zijn inderdaad met flash gemaakt, maar je videobeelden zelf door flash heen halen geeft echt geen optimaal resultaat en daarop is de rendering van flash ook echt niet gebouwd
Een full PAL resolutie is ook alles behalve optimaal. Maar je moet het er wel mee doen terwijl je TV kijkt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Extremiel
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik gebruik flash ook vaak voor het maken van aftitels en animaties, als je het allemaal maakt op een leuke resolutie (720x576) en dat exporteert als avi kan je het verder in wat voor videobewerkingsprogramma je ook bedenkt gebruiken.

Verwijderd

Flash is wel degelijk geschikt hiervoor. Flash is idd niet het 1e programma waar je naar zou grijpen. Ulead en Adobe hebben hier gerichtere pakketten voor maar met Flash is dit zeer goed haalbaar. Je zal versteld staan hoeveel Flash je op tv tegenkomt. Kijkwijzer spotje en vele andere commercials. Flash is niet alleen web gericht ook op animatie gebied kan het hoge ogen gooien. het is gewoon een overweging die je moet maken. Flash is misschien hiervoor wel wat simpeler. Maar ik denk dat je het beste resultaad haalt met een video bewerkings pakket. (ik zou het stiekem zelf met Flash doen ;) )

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? is blij met zijn mede w&g-ers..

go Flash! ( en toegegeven, flash is niet het ideale pakket, maar als je niet met extreem grote videobestanden gaat werken, en niet te gek wil gaan doen met audio effecten is het zeker wel doeltreffend. ) De ingebouwde compressor ( sorenson volgens mij ) doet het daarnaast helemaal niet zo gek nog niet, weinig artefacts te zien op minimale compressie. het enige nadeel wat ik misschien kan bedenken is dat je toch wel een redelijk strakke bak moet hebben staan als je wil 'renderen' naar betacam / vhs. Maar das met het renderen in AfterEffects of Final Cut net zo....

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

IK gebruik zelf Premiere 4.2 Lekker oud, maar werkt perfect. Geen moeilijke toeters en bellen etc...

Verwijderd

Flash wordt inderdaad zeer zeker wel gebruikt voor tv (die conclusie hadden we al getrokken). Wij gebruiken het bv. om leaders te maken enzo.

Maar om even een antwoord te geven op je vraag Whackerjack:
je kunt het beste een combinatie gebruiken. Flash om leuke animaties te maken en een video editing pakket (zoals die van ULead of Adobe Premiere) om het geheel samen te voegen.

Met flash moet je dus alleen wel even opletten dat je t juiste formaat en framespeed gebruikt (720x576 met 25 fps (laatste weet ik niet 100% zeker)). Daarnaast kun je dan t beste je flash exporteren als QuickTime (dit kun je dan weer importeren in ULead of Premiere).

• whackerjack
ok dan gaan we daarmee aan de slag

It takes 2 2 make 1

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

en ik kan je studio 7 ook aanraden: was pas in de aanbieding, en heb het toen voor 12 euro gekocht...

koopje

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Sorenson Squeeze is je vriend... Op een beetje snelle computer kun je geweldig mooie resultaten krijgen, tot full pal aan toe. Ik heb er de laatste tijd mee gespeeld op het werk en de encodingkwaliteit is echt top!

Verwijderd

Ik heb veel ervaring met het gebruik van flash in video! Ben er al een tijd mee bezig, en het is echt uitstekend met elkaar te combineren! Sinds kort is er een tooltje (plugin) uit van flashants. Als je dat gebruikt gaat er echt een wereld voor je open. Ik ga niet in op dit kan die enz dat kan je wel op de site lezen. Verder word er voor veel overlay toepassingen bv als bij tmf chat enz gebruik gemaakt van flash. Een goede site over van alles en nog wat is:
http://www.flashants.com
http://www.flickerlab.com/flashtovideo/
Ik hopp dat ik iets heb bij kunnen dragen!

Verwijderd

Ik lees alleen maar compressie dit, sorenson is je vriend etc. Wanneer ik een videoproductie maak is regel 1 wat ik op skwalle heb geleerd: NOOIT COMPRIMEREN! comprimeren is verlies van gegevens, dus erg slecht. Haal de beelden die je gebruikt binnen ongecomprimeerd en monteer deze in Premiere of Final Cut Pro. Effecten zoals jij zegt kan je ook in deze programma's voor elkaar krijgen, maar ik raad, wanneer het heftiger gaat worden Adobe AfterEffects te gebruiken. Veel mensen zeggen hier dat Flash gebruikt word voor TV, maar je gaat mij echt niet wijs maken dat TMF gebruik maakt voor hun overlays van Flash.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 14:37 ]

Verwijderd

Volgens mij hebben we deze discussie hier al eens gevoerd! Maar zal het nog een keer vertellen. Bij Tmf Ned en Vlaanderen gebruiken ze toch echt flash applicaties die dmv van een pc afgespeelt worden naar een video output naar de eindmixer gaat en daar met luminancekeying overlayed wordt. En als jij met after-effects kan knutselen wat die chat/poll enz doen mag je mij een seintje geven ;)
Ik weet niet wat voor een achtergrond jij hebt om dit zo te zeggen, maar waar haal jij die "kennis van je vandaan??

Verwijderd

Ik heb het niet over hun chat/poll, maar over de overlays van de titels en artiesten naam, en het logo links/rechtsboven in het scherm. Mijn achtergrond is dat ik nog steeds een studentje ben aan het HKU, en dat nog even zo wil houden ;)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

fraai is dat!

Zit ik net de valentijns chat voor het muziekfabriek-station te maken, zegt PatrickPietens dat ik niet bestaande dingen aan het doen ben :P

oja, hij is ook transparant ;)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zal ik ff strooien met dat oude topic: TV en het gebruik van flash... :P

ik denk alleen dat we Patrick eens uit moeten nodigen om langs te komen zodat we z'n ongelijk eens flink in kunnen wrijven ;)

[edit:]
och laat ik nog eens wat linkjes strooien ;) :
http://www.macromedia.com...ash/how/expert/flashontv/
http://www.flashtotv.com/

[ Voor 26% gewijzigd door Hangloozz op 11-02-2003 14:47 ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

dan ben ik bij deze uitgenodigd? :D serieus, lijkt me cool om eens langs te komen dan ...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

OMG, je moet je eigen verdedigen niet uitnodigen :D

Hebben we geen tijd voor joh...die tijd gaat allemaal zitten in het whacken van n00bs op GoT :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ah oke klein misverstandje!
Maar dat bewijst wel dat ze daarzo wel gehoord hebben van flash en het wel degelijk gebruiken ook.

offtopic:
Ik ben gister daar geweest. Had een gesprek met Mevr Arends
Welk jaar zit je??

Verwijderd

Haha, ik wil mezelf nou geen n00b noemen ;) Maar lijkt me cool om eens te zien hoe het in zijn werk gaat dan. Ben veel bezig met Flash en video, en mijn gedachte was dat deze (voor prof-doeleinden) niet echt samen gingen. Maar lijkt me cool om eens te zien hoe het in zijn werk gaat, of zelfs aan een dergelijke applicatie mee te werken!

offtopic:
aaah lieve Josien Arends ;) Wat deed je daar dan? ... zit nu in het derde jaar

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 15:01 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:45

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

offtopic:
Volledige offtopic reactie: sue me >:) Blijkbaar wordt er bij de muziekfabriek errug hard gewerkt. Met hoeveel man Flashen jullie daar dan?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

offtopic:
Dat was ooit. En dat was niet bij tmf zelf. Maar bij het bedrijf war wij alledrie werken. Nu alleen nog voor muziekfabriek belgie

Verwijderd

Kwam jij langs voor stageplaatsen aan te bieden? Kan me vaag iets herinneren dat ik een mail kreeg van Josien over Zicht ...
Pagina: 1