Toon posts:

Iemand ervaring met omzetten Platen naar CD?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Iemand heeft mij gevraagd zijn platencollectie om te zetten naar cd.

Nu heb ik eenvoudig ISA geluidskaartje (moet ik nog altijd keertje vervangen) maar zit wel gewoon een microfoon en een line-in ingang op.

Hoe kan ik nou het beste die platen omzetten naar CD? Is daar speciale software voor? Alvast bedankt.

Verwijderd

Doe ik al jaren.
Als je rechtstreeks van platenspeler naar PC wilt opnemen kun je de mic-in gebruiken.
Wat ik zelf doe is een minidisk-speler als tussenstation gebruiken, het verlies in kwaliteit is verwaarloosbaar tov het gemakt dat je er van hebt.
Software om klikken en ploppen er uit te filteren is eigenlijk onmisbaar aangezien een krakend CD'tje gewoon niet kan.
Zelf gebruik ik CoolEdit 1.2 voor al het opname, edit en filter werk.

Suc6!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 16:33
grappig, wou ik binnenkort ook gaan doen. Alleen hebben ze van die klote-tijden: 45min per kant.

Verwijderd

Je kunt toch gewoon een kabeltje van je geluidskaart naar je stereo laten gaan en dan daar een draaitafel op aansluiten. En dan gewoon opnemen

Verwijderd

Je heb er ook een speciaal versterkertje voor van terratec geloof ik, kan je voor 100 pieken bij vobis kopen, geloof ik.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Zolang je maar niet de geluidsrecorder van windhoos gebruikt. Die is echt brak!

Met cool-edit kun je ook tikken en ruis van de platen verminderen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Je hebt inderdaad wel een RIAA versterkertje nodig. Anders heb je zeer brak geluid. Of een oude versterker die je als voorversterker gebruikt.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Pagina: 1