Toon posts:

Server+3 pc's= niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met mijn vraag, want ik draai zo langzamerhand door. Ik heb een server staan W2000 met Winproxy. 3 pc's via een hub, allemaal XP Pro. Zolang er alleen maar normaal internet verkeer is, loopt alles goed. Maar zodra 1 van de pc's gaat downloaden via Kazaa, ligt het andere inet verkeer zo goed als stil. Ook de mail is niet meer binnen te halen, en het uploaden naar mijn server voor m'n home page is traaaaaag, of geeft een time-out.

Ik heb alle post hier gelezen, alle instellingen van alle pc's + server nagelopen, ik kan niet ontdekken waarom 1 pc alle bandbreedte opslokt. Mijn inziens moet dat toch gedeeld worden. Of niet? :(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Koop een Switch en vraag het dan nog een keer.

STaan op dit moment wel al je netwerkkaarten op 10 half / 100 half afhankelijk van het type hub 10 of 100

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:36:
Ik heb alle post hier gelezen, alle instellingen van alle pc's + server nagelopen, ik kan niet ontdekken waarom 1 pc alle bandbreedte opslokt. Mijn inziens moet dat toch gedeeld worden. Of niet? :(
Nope.... Met een hub deel je de bandbreedte.....
Het is dus heeeeeeeeeeeel traag als je gaat Kazaa'en op 1 van de pc omdat alle bandbreedte dara vrolijk heel drupt + het feit dat je heeeeeeel veel collisions krijgt op de andere poorten....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
Heb je toevallig adsl?

het is namelijk zo dat downloaden upload trafic genereert in de vorm van acknowledge bytes. verder genereert kazaa zelf ook redelijk wat verkeer.
Wat ik dus vermoedt is dat je teveel (te snel) upload waardoor je niet meer kunt downloaden.Daar heb ik zelf ook regelmatig last van thuis. Je kunt eens kijken of je in winproxy stats kunt zien van wat er over de lijn gaat. ik krijg er hier last van zodra er meer dan 10k/s wordt verstuurd.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:59
Dus daarom hebben ze een switch uitgevonden, die dingen zijn zo duur niet, ik heb laatst een 8 poorts aangeschaft voor €28,50 via de Pricewatch, succes ermee :)

/edit

bovenstaande post heb ik niet gelezen, maar ik denk dat het eerder aan de Hub ligt hoor....

[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 03-02-2003 21:36 ]

XXXVI

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
raymonvdm schreef op 03 February 2003 @ 20:52:
Koop een Switch en vraag het dan nog een keer.
chromeeh schreef op 03 februari 2003 @ 21:27:
[...]
Nope.... Met een hub deel je de bandbreedte.....
Het is dus heeeeeeeeeeeel traag als je gaat Kazaa'en op 1 van de pc omdat alle bandbreedte dara vrolijk heel drupt + het feit dat je heeeeeeel veel collisions krijgt op de andere poorten....
Je kunt mij niet wijsmaken dat als je gaat downloaden met kazaa, dat dan je hub de bottleneck is, ik heb hier 4 pc's op een 10 mbit hub gehad op een adsl basic verbinding, en dat liep gewoon goed, ook met kazaa of elk ander prog wat iets ging downloaden.
Ok het werd wel wat langzamer maar toch niet zo traag dat me hele internet eruit lag.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
winproxy stats, hier zie ik dat zoonlief bezig is met een stuk of 15 downloads en dat er gezocht wordt naar bestanden die nog niet voorradig zijn }) Het maakt ook geen verschil meer als ik hem uit de hub trek. Pas na een restore van de server (en hij is er nog steeds uit), dan loopt het weer lekker. Zou hij de hele cache volzetten met z'n downloads? Maar dan zou een nieuwe start van de server toch voldoende zijn, dacht ik. O btw, ik heb een SVEC FD521 10/100 Fast Ethernet Switch, en de kaarten staan ingesteld op half half. Cache is 9 Gb en intern geheugen is 256 sdram.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens kabel.... |:(

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Als je veel gaat uploaden gaat je down met bakken naar beneden, dus limit je upload en je bent klaar :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

bobo1on1 schreef op 03 februari 2003 @ 21:57:
[...]
[...]
Je kunt mij niet wijsmaken dat als je gaat downloaden met kazaa, dat dan je hub de bottleneck is, ik heb hier 4 pc's op een 10 mbit hub gehad op een adsl basic verbinding, en dat liep gewoon goed, ook met kazaa of elk ander prog wat iets ging downloaden.
Ok het werd wel wat langzamer maar toch niet zo traag dat me hele internet eruit lag.
Als je met 1 pc gaat downen / surfen is er nix aan de hand....
Zodra meerdere pc's gaat surfen / downen etc. dan krijg je zo veel collisions omdat de hub de packets naar alle poorten stuurt, hierdoor moeten packets opnieuw worden verzonden, je krijgt overhead.... Nog meer collisions totdat je kwa snelheid terug in de tijd gaat tot de ouderwetse modemsnelheden.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• JoostBaksteen
chromeeh schreef op 03 February 2003 @ 22:06:
[...]

Als je met 1 pc gaat downen / surfen is er nix aan de hand....
Zodra meerdere pc's gaat surfen / downen etc. dan krijg je zo veel collisions omdat de hub de packets naar alle poorten stuurt, hierdoor moeten packets opnieuw worden verzonden, je krijgt overhead.... Nog meer collisions totdat je kwa snelheid terug in de tijd gaat tot de ouderwetse modemsnelheden.....
Bullshit, met 3pc's? denk het ook :|

Verwijderd

Topicstarter
Als er iets binnengehaald wordt, dan is dat toch downloaden, dat de tegenpartij iets terug wil, dat zie ik dan als uploaden? Of ben ik nou écht blond??? :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf Qos al uit staan...

• JoostBaksteen
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:09:
Als er iets binnengehaald wordt, dan is dat toch downloaden, dat de tegenpartij iets terug wil, dat zie ik dan als uploaden? Of ben ik nou écht blond??? :o
Dat klopt als een bus, maar als jij (bijv met kabel) met 16KB gaat uploaden kan je nog maar downloaden met iets van 4KB/, dat is hier met kabel het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan stekker ik even naar boven voor controle

Verwijderd

Topicstarter
Alles terug geschroeft, ben benieuwd...

Verwijderd

Topicstarter
Joostbaksteen, bedankt!

• JoostBaksteen