Toon posts:

raid set terugkrijgen , controller stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en maar goed ook, want ik zag dat veel mensen last hadden van een ntfs.sys fout bij het booten. Mijn situatie is als volgt:

Ik heb een nieuwe hdd gekocht en daarop XP geinstalleerd. Ik wilde mijn bestanden op mijn raid set overzetten naar mijn nieuwe hdd, omdat ik dus een ntfs.sys bluescreen krijg tijdens het booten op de raid set. Daarom heb ik de raid controller in de pci slot gelaten.

Tijdens de installatie van XP op mijn nieuwe hdd heb ik bij het booten geen raid detectie gedaan (F6). XP is dus gewoon geinstalleerd op mijn nieuwe hdd, maar mijn raid controller werd niet herkend onder XP. Ik heb daarom .drv bestand gedownload van de fabrikant van de controller en wilde een driver update doen vanuit mijn control panel. Toen ik dat deed kreeg ik een reboot. XP wilde nog wel booten en ik probeerde het nog een keer. Ik kreeg vervolgens weer een reboot maar dit keer kreeg ik tot mijn schrik op de nieuwe hdd ook de bekende ntfs.sys foutmelding.

Toen heb ik de raid controller uit mijn slot gehaald + de 2hdd's en een repair uitgevoerd op mijn nieuwe hdd. Nu kan ik wel weer booten naar XP, maar ik kan nog steeds niet bij mijn bestanden op de raid set. Hoe kan ik de raid set laten detecten onder XP als ik met mijn nieuwe hdd wil booten?
De nieuwe hdd is gewoon op de IDE aangesloten van mijn moederbord. Ik heb een silicon 680 raidset @ raid 0 draaien.

Hoop dat jullie me kunnen helpen ;(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als het alleen om het kopiëren van bestanden gaat, zou ik gewoon met ghost een disk to disk copy doen, de raid kaart eruit halen en booten maar. Ik weet niet of het werkt, maar dat zou ik zelf om te beginnen eerst proberen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of ghost mijn raid set wel kan zien dan? Het gaat mij idd alleen om de bestanden. Vanuit XP krijg ik de raid set dus niet te zien

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:48:
Ik vraag me af of ghost mijn raid set wel kan zien dan? Het gaat mij idd alleen om de bestanden. Vanuit XP krijg ik de raid set dus niet te zien
Ghost heeft bij mij nog nooit problemen gehad met RAID. Dus jij zou gewoon je complete RAID schijf kunnen clonen naar een partitie op je andere harddisk.

Verwijderd

haal de te backuppen schijf uit de raid en hang hem ook aan de ide en copier de inhoud.

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 21:08:
haal de te backuppen schijf uit de raid en hang hem ook aan de ide en copier de inhoud.
Jippie, Raid 0 gaan draaien zonder RAID kaart. Gaat heel lekker denk ik 8)7

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 03 februari 2003 @ 21:14:
[...]

Jippie, Raid 0 gaan draaien zonder RAID kaart. Gaat heel lekker denk ik 8)7
ja precies :D

Ok ik ga het proberen met de nieuwste ghost. Ben benieuwd of het lukt :)
Pagina: 1