Toon posts:

ratpad / everglide / iets anders geweldigs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een lannetje gehad en iemand had een ratpad bij. Ik dacht altijd dat het dikke onzin was, ik gebruik gewoon waar mijn muis op ligt als ondergrond. Maar het was echt omg hoe soepel dat op een ratpad gaat.

Dus heb ik heel got en google afgestruind naar soortgelijke muismatten, nederlandse verkopers etc.

Maar iedereen is pro zijn eigen merk. Ik vraag me af welke nou echt het fijnste is. En dan bijv bij everglide ook het model erbij aangezien ze er 10 hebben ofzo.

Het is bedoeld voor een MS optical explorer en een Logitech MX500.

Grootste doeleind is precieser tekenen en met name soepeler gamen.

Icemat valt al af want die is niet voor optisch. En razor boomslang vind ik niks. Hij is te groot, te duur en heeft een bal.

Verwijderd

Topicstarter
RatPad of Everglide???

had ik trouwens gevonden, maar daar komt niet echt een antwoord uit zoals je ziet

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vergeet de Func Surface niet in je vergelijk. www.func.de

De genoemde pads zijn allemaal goed, maar het is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Ik zweer zelf bij de Func omdat ie erg plat is, maar sommigen vinden de everglides fijner omdat ze wat steviger zijn.

Kwestie van afwegen wat je het best lijkt dus.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:59
Ik heb de ook de ratpadz, hij viel me ZWAAR tegen. Je pols ligt helemaal NIET comfortabel erop aangezien de mat veel de hoog is, daarnaast glijd mn muis (dual optical) er niet echt smooth overheen, je hoort zelfs een schrapend geluidje. Kheb mn ratpad weggegeven en een func gekocht, die wel het geld meer dan waard is.

Verwijderd

Topicstarter
Het nadeel van die funk vind ik de prijs.
Verder heb ik die ratpad met een mx500 getest en die deed het prima. Qua precisie en smoothheid zeg maar. Over comfort kan ik weinig zeggen aangezien ik hem maar een paar mins geprobeerd had.

Maar ik kan dus niks zeggen over de funk en de everglide. Buiten dat ze beide niet in NL te bestellen zijn en dat de everglide even duur is als de rat, alleen volgens mij even dik. Ik kan alleen nergens vinden hoe dik die ratpad is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 23:53 . Reden: wa vergeten :P ]

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 23:52
Ik heb dus ook een Ratpadz en een Logitech cordless optical mouse en vind deze combi dus zwaar klote!!
Het lijkt wel of de zwarte ondergrond van de ratpadz het licht absorbeert, maw de muis reageert bijna niet meer als hij op de mat ligt.
Ik ben nu aan het muizen op het buro wat iig vwb de reactie geen problemen geeft maar het lekkere "gliden" is wel weg :(

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
func is in NL bij perfectsystems.nl te bestellen. EUR 25,-

Zit hier ook ernstig over te twijfelen of ik het doe.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:59
Frank_DE schreef op 03 February 2003 @ 23:59:
Ik heb dus ook een Ratpadz en een Logitech cordless optical mouse en vind deze combi dus zwaar klote!!
Het lijkt wel of de zwarte ondergrond van de ratpadz het licht absorbeert, maw de muis reageert bijna niet meer als hij op de mat ligt.
Ik ben nu aan het muizen op het buro wat iig vwb de reactie geen problemen geeft maar het lekkere "gliden" is wel weg :(
Dat is idd ook nog eens het geval, de muis reageert niet goed op de mat, en zodra je met een kleine snelheid heen en weer gaat blokt de muis, en dit ligt niet aan de muis zelf maar aan de muismat.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Icemat is zeker ook wel voor optisch. Tevens is er ook www.steelpad.nl zijn niet goedkoop maar werkt als een speer. Zeker in combo met Microsoft muis. Alhoewel hij met een mx (heeeeeeel) af en toe een beetje hapert.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
Ah hier schiet ik zeker wel wat mee op. :)

De ratpad valt bij deze dus af, ik heb vrij snel last van mijn pols en als optische muizen er ook nog op gaan haperen lijkt me dat niet echt een goed plan.
Ik zit nu te denken aan die funk. Ik lees eigenlijk niets dan goeds over deze mat op google, hier, overal :)

De icemat vind ik veruit de mooiste, alleen toch lees ik in een x aantal reviews dat ie niet lekker werkt met opticals. En als de icemat niks anders is dan een plaatje geschuurd glas kan ik dat in principe net zo goed bij de stort halen. Maar buiten dat ben ik gewoon bang dat ik die icemat uiteindelijk niet zo geweldig werkt. En ondanks dat een muismat geen grote investering is, blijf ik wel een nederlander he :P

Dat de funk in Nederland te koop is vind ik echt een heel groot voordeel. Dit is namelijk een shop die ik gewoon vertrouw.

Verwijderd

gekleurd plexiglas + schuurmachine ?

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk een 'snowpad' die ze vaak op LANs hebben, weet iemand hier meer van?

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30
In spielerij is hier ook een topic over:

Mousepads & stuff

Zelf ga ik misschien een fUnc 1030 halen. (Is te koop bij Perfect-systems.nl)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Ik had altijd een 'everglide', maar omdat deze snel sluit heb ik een 'icemat' gekocht. Na ongeveer een half jaar gamen op die 'everglide' zijn de slijtplekken duidelijk zichtbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even vermelden dat ik mijn bestelling geplaatst heb:

- Funk 1030
- Logitech MX500
- Glide Tape (voor mijn oude muis, waar de voetjes van versleten zijn)

Bedankt iedereen!
Pagina: 1