Toon posts:

goede switch of een andere

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wou morgen even een switch gaan halen, en zat aan deze te denken

LN-113 - 8 Port LAN Switch 10/100 Mbps
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/pdf/10003963v_files/product_image.jpg

zeggen jullie van ja het is een aardige switch voor dit geld(69 euro), of zeg je van neeeeeeeeeeeee, koop een andere.......en dan zoals ?

thnx in advance

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
koop dan voor 32 euro een Nway 10/100 8ports Switch
't kan zelfs nog goedkoper

www.debrasserie.nl

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:58

reiker

dan jij!

ik heb met producten van sitecom nooit problemen gehad, dus ik zou het gewoon doen.
maar als je voor misschien iets meer geld bijvoorbeeld een 3Com zou kunnen krijgen zou ik dat doen... 3Com heb ik net iets hoger staan :)
vraag anders bij aankoop of je hem kan ruilen als ie niet bevalt, of misschien mag je zelfs ook wel een van een ander merk meenemen om te testen. als je een beetje goeie zaak uitzoekt moet dat wel te regelen zijn lijkt me.

edit: Sweex schijnt ook geen slecht merk te zijn, en toch lekker goedkoop.

[ Voor 9% gewijzigd door reiker op 03-02-2003 20:26 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Waar twijfel je nou aan? Voor dat geld, zal het ongetwijfeld een goed ding zijn.

Als ik zelf voor thuis nu (nog) een switch zou moeten kopen, zou ik er op letten dat hij Auto-MDI/MDIX ondersteunt op elke poort. Dan hoef je niet meer na te denken over cross- of straight-cables. De switch detecteert zelf, of er eigenlijk een andere kabel gebruikt had moeten worden, en corrigeert dit zelf. Ik weet dat de Linkpro SH-9208R(E) dit doet. Is ook een 8-poort, maar heeft dus geen aparte uplink.

Verwijderd

Voor dat geld maakt het allemaal geen fuck uit. Dat komt pas bij duurdere/betere merken, zoals 3Com en Cisco. Waarschijnlijk merk je het verschil bij hui-tuin-en-keuken-gebruik niet eens, dus waar maak je je druk om?

Ik heb hier zelf 2 Edimax 8-poorts 10/100 staan. Kosten iets van Eur. 55, en zijn erg fijn voor wat internet en filesharing. Gewoon kopen dus, en als je er een goedkoper kan krijgen: doen!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:46:
Voor dat geld maakt het allemaal geen fuck uit. Dat komt pas bij duurdere/betere merken, zoals 3Com en Cisco. Waarschijnlijk merk je het verschil bij hui-tuin-en-keuken-gebruik niet eens, dus waar maak je je druk om?

Ik heb hier zelf 2 Edimax 8-poorts 10/100 staan. Kosten iets van Eur. 55, en zijn erg fijn voor wat internet en filesharing. Gewoon kopen dus, en als je er een goedkoper kan krijgen: doen!
Heb ik ook, idd, fijn dingetje :)
Kheb ook een 5 poortsversie, die was maar 32 euro! :)

En ze bevallen allebei goed :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

ik heb een e-tech8 poorts die was @ hcc 25 euro en die doet het perfect dus gewoon een zo geodkoopmogenlijke vatten. maakt zeker voor een thuis netwerk niet heel veel uit.
en ja dit is wel een denkende switch niet een switching hub.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:30:
Waar twijfel je nou aan? Voor dat geld, zal het ongetwijfeld een goed ding zijn.

Als ik zelf voor thuis nu (nog) een switch zou moeten kopen, zou ik er op letten dat hij Auto-MDI/MDIX ondersteunt op elke poort. Dan hoef je niet meer na te denken over cross- of straight-cables. De switch detecteert zelf, of er eigenlijk een andere kabel gebruikt had moeten worden, en corrigeert dit zelf. Ik weet dat de Linkpro SH-9208R(E) dit doet. Is ook een 8-poort, maar heeft dus geen aparte uplink.
Zelf ook een linkpro gekocht en zeer tevreden over. Tevens metal case :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hier een Sweex 4 poorts,
27,50 Euro en werkt als een trein.

Bij die cheap de pipo merken merk je echt geen verschil. Sitecom is net zulke 'rotzooi' alleen betaal je meer omdat het van Sitecom is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hiero ook een ln 113 en 't is een fijn ding.

Hij heeft zelfs magnetisch pootjes, en bij mij zit ie tegen m'n compu aangeplakt.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Bij www.hardwaresuper.nl is een compex switch te vinden.
Compex 8 poorts 10/100 mbit 33,95 d8 ik.

Wat ik begreep is compex een goed merk, ik ben van zelf ook van plan om deze te gaan bestellen. Mochten jullie nou hebben "NEEH ! ! ! niet doen" laat het dan ff weten ;)

Verwijderd

Trap alleen niet in het (nogal vaak voorkomend) gebral over switches. Het grootste deel aan apparaten (behalve de echte merken, 3Com etc) noemt een switching hub een switch. En er zit dus duidelijk een verschil in, maar dat merk je pas achteraf, als je niet meer kan ruilen. Meer dan 2 hubs in een netwerk gaat namelijk niet. Dan heb je een switch nodig (een echte dus), geen sweex switch, netgear switch, of wat er nog meer voor troep rondzwerft.
Als je twijfelt, kijk of er een collision lampje op zit, dan kan het nml geen switch zijn. :)

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 21:07:
Trap alleen niet in het (nogal vaak voorkomend) gebral over switches. Het grootste deel aan apparaten (behalve de echte merken, 3Com etc) noemt een switching hub een switch. En er zit dus duidelijk een verschil in, maar dat merk je pas achteraf, als je niet meer kan ruilen. Meer dan 2 hubs in een netwerk gaat namelijk niet. Dan heb je een switch nodig (een echte dus), geen sweex switch, netgear switch, of wat er nog meer voor troep rondzwerft.
Als je twijfelt, kijk of er een collision lampje op zit, dan kan het nml geen switch zijn. :)
Kan je wel meerdere repeaters achter elkaar in een netwerk plaatsen?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
bij normaal huis,tuin etc gebruik gewoon goedkoop dingetje nemen.. die 3com dingen moet je echt ergens tegenkomen voor een leuk prijsje..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Als je twijfelt, kijk of er een collision lampje op zit, dan kan het nml geen switch zijn.
Kan wel hoor.. ik had vroeger ook n switch met n collision lampjes PER POORT.
Als er n half-duplex verbinding is, bijvoorbeeld switch<->hub, dan kunnen er nog steeds collisions optreden :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

jadjong schreef op 04 February 2003 @ 21:13:
[...]

Volgens mij niet, dan heb je nog steeds het probleem van dat er niet geroute wordt. Oftewel, 1 packet zwerft over het hele netwerk en komt ook weer terug, gelijk met de ack. Daar zat het probleem in geloof ik.
Als je zoekt op "100base-TX rules" kan je wel meer erover vinden.

• FirmPete
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 21:07:
Wat een ge-netjes blijven....

Sinds wanneer kunnen er niet meer dan 2 hubs in een netwerk? In studentenhuis waar ik vroeger woonde hadden we er minstens 10. Collison lampjes bestaan nog steeds. (als pc a en pc b tegelijkertijd iets naar elkaar sturen heb je een collision, alleen heeft pc c daar geen last van)

Een hub een switch noemen is net zoiets als pepsi cola noemen, da's verboden. (Al komt het in sneue foldertjes nog weleens voor)

Firmpete on Aerie Peak

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

jadjong schreef op 04 februari 2003 @ 21:13:
[...]

Ja dat kan. Een repeater is namelijk een 'dom' apparaat, het krijgt bitjes binnen en stuurt hetzelfde weer weg.
Zolang de afstand tussen de repeaters in niet boven de 90 tot 100 meter uitkomt levert dat dus geen probleem op.

Een hub doet hetzelfde als een repeater alleen die stuurt het weg uit alle poorten.
Als je een 24 poorts hub hebt (wat een ramp is!) gaat dus 24x hetzelfde pakketje data weg en het komt bij alle pc's terecht, die het niet accepteren.

Zet je dan achter zo'n poort nog weer een hub, dan kan de data z'n weg niet meer vinden, of het gaat gewoon heel traag. En je krijgt ook nog eens megaveel collisions.

Het voordeel van een switch is dan weer dat hij weet uit welke poort het pakketje weggestuurd moet worden. De switch doet dat door een tabel bij te houden met MAC adressen van de netwerkkaarten die je gebruikt in de pc's.

Een switching hub is een kruising tussen de 2. Als je een 4 poorts switching hub hebt, is dat vaak 2x een hub met 2 poorten.
De switch maakt dan dus maar beslissingen aan de hand van 2 poorten in plaats van 4. Het pakketje gaat steeds weg over 2 poorten in plaats van 1.
Dit levert dus toch weer net even meer collisions op en vertraging.

Daarom in een groot netwerk met veel hosts altijd een switch gebruiken (een echte switch), of je moet met bridges gaan werken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• jadjong
  • Niet online
gaat ie replyen 8)7 :D
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:42:
[...]

Volgens mij niet, dan heb je nog steeds het probleem van dat er niet geroute wordt. Oftewel, 1 packet zwerft over het hele netwerk en komt ook weer terug, gelijk met de ack. Daar zat het probleem in geloof ik.
Als je zoekt op "100base-TX rules" kan je wel meer erover vinden.
Je weet dat een repeater een 2 poorts HUB is? dus dan kan de data maar 1 kant op. Bij een multipoort-repeater(veelpoorts HUB) heb je dit dus ook, alleen een pakket zal dan zich afsplitsen over de rest van de ster. Maar 4 HUB's achter elkaar is geen probleem.

Verwijderd

oeff mensen wat een boel onzin lees ik in dit topic, maar ja ff on topic, t'is een leuk kastje, en switchen zal die gerust doen. dus waarom niet.

Verwijderd

jadjong schreef op 04 February 2003 @ 23:42:
[...]

gaat ie replyen 8)7 :D

[...]

Je weet dat een repeater een 2 poorts HUB is? dus dan kan de data maar 1 kant op. Bij een multipoort-repeater(veelpoorts HUB) heb je dit dus ook, alleen een pakket zal dan zich afsplitsen over de rest van de ster. Maar 4 HUB's achter elkaar is geen probleem.
Dan mag jij mij uitleggen waar het probleem in zat bij het probleem dat ik had met 3 hubs in een LAN. Met 3 hubs (ik heb er meerdere geprobeerd, ze waren alledrie tiptop in orde, dat weet ik absoluut zeker) het netwerk niet aan de praat te krijgen was, en het met een switch (3com) opeens allemaal vlekkeloos werkt?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 16:38:
[...]

Dan mag jij mij uitleggen waar het probleem in zat bij het probleem dat ik had met 3 hubs in een LAN. Met 3 hubs (ik heb er meerdere geprobeerd, ze waren alledrie tiptop in orde, dat weet ik absoluut zeker) het netwerk niet aan de praat te krijgen was, en het met een switch (3com) opeens allemaal vlekkeloos werkt?
En dus geef je de schuld maar aan de hubs terwijl je zelf niet eens weet wat het probleem precies was?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Neej niet die sitecom kopen. Dies lelijk ;)

Koop een LinKpro bij mr-at.nl :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesgroot//linkproswitch8prt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://trigeminus.boeskool.org/fotos/2002.11.29-Ongesorteerd1/images/003.JPG

Is 8 poorts, 10/100mb en kost maar 39 euro. Is een perfect ding. Merk: Linkpro

-----------------------------
Omschrijving :
Linkpro SH9208R 8port 10/100Mb switch metalen behuizing. Superstil door koelsysteem zonder ventilator dus uitstekend geschikt voor kantoor of thuisgebruik. De switch is volleding auto-sensing op iedere port zodat er 10Mb en 100Mb sigmenten door elkaar heen gebruikt kunnen worden.
Status :
Nieuw in retaildoos met 1 jaar garantie
Prijs : EUR. 39.00 ( inclusief 19% BTW )

Voorraad : 13
-----------------------------

[ Voor 57% gewijzigd door Flappie op 05-02-2003 16:48 ]

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

volgens mij is dat het merk SOHO hoor, kan het verkeerd hebben offcours :P maar denk dat linkpro het type switch is

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
pt0x schreef op 05 February 2003 @ 17:02:
volgens mij is dat het merk SOHO hoor, kan het verkeerd hebben offcours :P maar denk dat linkpro het type switch is
Volgens mij staat aan de linkerkant: Linkpro

en SOHO betekent toch: Small Office Home Office ofzoiets :?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gewoon kopen die sitecom, ziet er mooi uit! :P
Bij die goedkope switches let ik eigenlijk alleen maar op het uiterlijk, gewoon de mooiste kopen voor het geld ...

Verwijderd

In dat geval zou ik zeker voor die Linkpro gaan. Is ook in prof. apparatuur nog een speler, dus zou ik meer vertrouwen in hebben..

Verwijderd

koopp gewoon een goedkope,kleine router.dat zal prima werken.
3com spul=leuk maar niet te betalen,en vaak voorzien van extra
fans(=herrie)
(voor liefhebbers,ik heb nog een 3com eterlink II 12poorts hub liggen,
na mail gratis af te halen)

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 05 februari 2003 @ 16:42:
[...]

En dus geef je de schuld maar aan de hubs terwijl je zelf niet eens weet wat het probleem precies was?
Ik weet dus wel wat het probleem was, ik overtrad de 100Base-TX regels door het gebruiken van meer dan 2 hubs in één netwerk. 8)

• FirmPete
  • Niet online
Ik weet dus wel wat het probleem was, ik overtrad de 100Base-TX regels door het gebruiken van meer dan 2 hubs in één netwerk. 8)
:) Tuurlijk. Wat jij wilt. Ik was ze ook helemaal vergeten: De 100Base-TX regels..

En Den HEERE der HEERSCHAREN ZEIDE: 1 of 2 hubs zult gij gebruiken, niet nul hubs, niet 3 hubs, 1 of 2 hubs zal het getal der hubs zijn, niet minder en niet meder. Eén zal het getal van de hubs zijn, of twee. Maar niet drie! Neen, drie zal het getal van uw hubs niet zijn, ook niet vier natuurlijk tenzij je het deelt door 2.
(vrij naar Monthy Python, natuurlijk)

Maarreh, waar staat die regel ook alweer? (Linkje ofzo, liefst naar iets van de meneren van IEEE)

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

3Com duur ? Ik vind het wel meevallen:

Afbeeldingslocatie: http://guide.caloga.com/prod_img/I59195.jpg
3Com 3C16794, 8x UTP, 10/100Mb Switch € 82,-

Product Specifications
Total ports: 8 autosensing 10/100 Ethernet
Media interfaces: 10/100BASE-TX, RJ-45
Ethernet switching features: Store-and-forward; full-/half-duplex autonegotiation
Height: 2.4 cm (1 in)
Width: 22 cm (8.7 in)
Depth: 13.5 cm (5.3 in)

Package Contents
Switch
11W power supply unit
Rubber feet
User’s guide

http://www.3com.com/prod/...b=prodspec&sku=3C16794-US

Ik zou liever 13 euro meer betalen en een 3Com hebben dan voor niet veel minder een Sitecom.

Verwijderd

Ja koop maar die 3com je merkt het verschil wel ten opzichten van al dat goedkoop materiaal.

En ja ik snap ook dat het iets duurder is maar dan heb je wel wat.
Ben er tenslotte ook naar overgestapt.
Of liever gezegd ben zelfs naar veel groter overgestapt omdat ik toch wel performance wil en niet met dat kleine beetje wat die goedkopere brengen.

But what the hack, who am i to tell you that ;)

Greetz Lanwars.be|Mystery.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 05 februari 2003 @ 16:42:
[...]

Denk je er wel aan, dat zodra je bv een hub in een switch wil prikken of een hub in een hub, dat je deze in de UPLINK moet doen.

Anders ga je idd weinig verbinding krijgen.

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 11:23

DaMinD

Leeg

Ik heb zelf een Rapotec Nway 8Poorts 10/100Mbits switch, Zenith 138 poorts 10+100Mbits switch en een 3Com Supersteck 24 poorts 10/100Mbits switch. Nou ik ga dus helemaal voor 3Com. Veel betere prestaties (maar dan heb je het wel over een 19" switch en niet zo'n office connect ding).

De Rapotec switch werkt ook wel perfect en is toch wel meer voor thuis gebruik. ik weet niet meer hoeveel hij kosten, maar dat was in ieder geval niet veel.
Het enige wat ik je af kan raden is om een edimax spullen. (Daar heeft DaMiND al heel veel problemen me gehad)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Volgens de 3com docs mag je twee class 2 hubs stacked aansluiten. Dus als je 9 class 2 hubs hebt en je sluit alle 8 aan op de 9e dan heb je 9 hubs in een netwerk.

Wat is eigenlijk het technische verschil tussen class 1 en 2 hubs?

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-02-2003 11:56 ]

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 06 February 2003 @ 11:56:
[...]

Volgens de 3com docs mag je twee class 2 hubs stacked aansluiten. Dus als je 9 class 2 hubs hebt en je sluit alle 8 aan op de 9e dan heb je 9 hubs in een netwerk.

Wat is eigenlijk het technische verschil tussen class 1 en 2 hubs?
Dan gaan die 9 hubs via een andere standaard samenwerken dan 100Base-TX. Dus samen geld dat als 1 hub.
Het verschil tussen cl1 en cl2 hubs had geloof ik iets te maken met timingsprotocollen. Ga er maar van uit dat alle huidige hubs cl2 zijn. Maar ook jij kan googlen. :*)

• FirmPete
  • Niet online
Mal hoor allemaal. Linkjes geven je idd gelijk, Flippit.

Feit blijft dat we het werkend hadden met meer dan 2 hubs. Ik weet ff zo gauw niet wat voor hubs het precies zijn (Ik woon er niet meer), maar het zijn 100Mb hubs (geen switches). Ze gebruiken wel aparte uplink poortjes, dus het zal daar wel door komen. Als ik er weer eens langs ga zal ik ff kijken hoe het precies in elkaar zit.

Qua genuanceerd reageren: stukkie was variatie op "the holy handgranade" en niet lullig bedoeld ofzo.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

FirmPete schreef op 06 February 2003 @ 14:52:
Mal hoor allemaal. Linkjes geven je idd gelijk, Flippit.

Feit blijft dat we het werkend hadden met meer dan 2 hubs. Ik weet ff zo gauw niet wat voor hubs het precies zijn (Ik woon er niet meer), maar het zijn 100Mb hubs (geen switches). Ze gebruiken wel aparte uplink poortjes, dus het zal daar wel door komen. Als ik er weer eens langs ga zal ik ff kijken hoe het precies in elkaar zit.

Qua genuanceerd reageren: stukkie was variatie op "the holy handgranade" en niet lullig bedoeld ofzo.
OK, ik heb overigens nooit beweerd dat het niet goed kán gaan, maar het werkt dus niet gegarandeerd.

Vriendjes?:+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 14:02:
Dan gaan die 9 hubs via een andere standaard samenwerken dan 100Base-TX. Dus samen geld dat als 1 hub.
Het verschil tussen cl1 en cl2 hubs had geloof ik iets te maken met timingsprotocollen. Ga er maar van uit dat alle huidige hubs cl2 zijn. Maar ook jij kan googlen. :*)
Via welke standaard dan? Volgens mij blijft het 100Base-TX.

Verwijderd

DaMinD schreef op 06 februari 2003 @ 11:27:
Het enige wat ik je af kan raden is om een edimax spullen. (Daar heeft DaMiND al heel veel problemen me gehad)
Wel een leuk advies zo, maar niet echt onderbouwd. Als er specifieke problemen zijn met switches van Edimax, dan lijkt me dat een nuttige toevoeging in dit topic, dus kom maar op. Als het problemen zijn die gewoon voor kunnen komen (kapotte switch, lage snelheid door meerdere factoren) lijkt me het niet dat je zomaar zo'n advies kan geven. Kom maar op met die onderbouwing >:)

Ikzelf heb goede ervaringen met Edimax. Ze zijn niet duur, en ze presteren ok. Geen problemen meegehad die specifiek voor Edimax zijn.
Pagina: 1