Toon posts:

****kt7 + Asus v7700 gaat vliegles krijgen********

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het een en ander zo kort mogenlijk proberen samentevatten.

Ik volg al een geruim maand alle belevenissen hier op hardwareinfo.net omtrend het gebeuren met mijn eigen poeter,
maar kom er toch nog niet uit.
Ik hoop dat iemand misschien nog iets anders ziet, wat ik mogenlijk over het hoofd zie...

ik heb een :

AMD TB 900@900 mhz
Abit kt7 RAID
128 pc-100 (2 x 64)
2 x 15,3 GB maxtor 7200 udma100
plextor 12x10x32
ASUS V7700 de luxe
SBlive 1024
Iiyama 19"

Nu is het probleem dat hij vaak crasht tijdens het spelen van spellen.
Terwijl het hele systeem stabiel draaid, legt het volgens mij ergens bij de drivers voor het
video gedeelte.

Voor die Geforce heb ik alle mogenlijk drivers al geprobeerd (5.33 (Standaard asus) , 6.31, 6.34, 6.35, 7.17, 6.31 asus beta5)
maar met alles loopt hij vast, soms al meteen als windows opkomt.
Bij het laatste zit hij dan niet vast, maar gaat mijn monitor naar standbij mode ?? De refresh rate staat absoluut niet te hoog!!

Ben toen mijn moederbord onderhanden gaan nemen, ik had BIOS versie 1.0.0622 en ben toen naar 1.0.2 gegaan.
In windows voor de HPT RAID ook driver versie 1.0.2 geiinstaleerd (dit houd overigens in, dat je windows opnieuw
moet installeren!!).
Mocht ook niet baten, de reden waarom ik mijn "mobo" ben gaan up-graden was dat ik ergens op een Americaanse site
las dat versie 1.0.0622 GEEN Maxtor ondersteund, of niet optimaal benut teminste.

Ben toen naar Äbit versie 1.0.3b1 (Geen b van beta trouwens!!).
ook geen vooruitgang!!!

Draai nu momenteel op 1.0.2 en 6.31 van Nvidia zelf. dus je mist een aantal faciliteiten van ASUS, maar ja...
Hier heeft hij tot 2 dagen geleden een week goed op gedraaid!! maar 2 dagen geleden klapte hij er weer uit,en
ben ik weer terug bij af....

Verder speeld het zich af in win98 SE en die 2 hd draaien in een hardware matige stripeset (30 GB).
voor die SBlive zijn trouwens geen nieuwere drivers te vinden, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Want zonder die SBlive in mijn pc, loopt hij ook vast!
in win2000 loop alles echt als een zonnetje.......maar ja daar speelt beina geen spel omdat 2000 het niet ondersteund, of andersom
natuurlijk.

Als ik geen spellen speel draaid hij stabiel, en kan ik alles doen !!
Maar ja, Daar koop je geen ASUS V7700 voor van ruim 900 gulden !!!!!!

wat ik verder ook heb gemerkt is dat wanneer ik in de BIOS de video op 2 x AGP zet (i.p.v 4x) houd hij het wel een stuk langer vol,
maar ja dat komt waarschijnlijk doordat ik nog pc-100 geheugen gebruik...(en uiteindelijk toch nog een crash)
maar een deze dagen ga ik over naar 128 mb pc-133.....
maar dat neemt niet af dat hij in 2x AGP mode het gewoon moet doen!!

Nu hoop ik van Jullie nog iets nieuws te horen, alvorens ik de kaart ga omruilen voor een ander...
maar heb net een ander artikel gelezen, dat iemand precies het zelfde probleem had als ik, maar dan met een Hercules 2 GTS kaart.
heeft hem uiteindelijk omgeruild voor een ASUS v7700.
maar het probleem bleef !!!!!
Dus dan moet het toch iets anders zijn ??

Ook verschillende VIA drivers geiinstalleerd,
namelijk versie 1.024/ service pack/ 4.24.
Mocht allemaal ook niks uitmaken....

HELP ! ik ben "beina" ten einde raad...
Wil iemand misschien het systeem overkopen ?? (just kidding!)

Verwijderd

Zet system bios caching eens uit.
Heb je die via packs meteen na de installatie van Windows erop gezet? (dus voordat je andere drivers ging installeren?)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Probeer eens met een biosflash van de ASUS7700 en dan de sidebanding uitzetten

http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_hottestdrv.htm

volgens mij kun je hem alleen flashen op een w98 bak, tenminste wel bij mijn V3800

hope thiz will work

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip maar...

het volgende :

De Bios van de Asus 7700 was ook al up-to-date, namelijk 2.15.01.13.
Ik hoefde het ook niet te doen voor SIDEBANDING want dat stond al off..

Fast wrtite stond al uit..aan bood dan ook niet de solution...

Bioscaching aan/ uit > geen verbetering!
AGP texture 64 > 16 mb> geen verbetering!
Video ram caching > geen verbetering!
AGP Driving control naar MANUAL en DA gebracht... > ook geen verbetering!

SBlive van slot 6 naar slot 4 verplaats, dat schijnt voor SBlive op een kt7 de beste positie tezijn...

Ook in POWER management een beetje geprobeerd.. > geen verbetering !

het gekke is, dat ik er opeens wel weer door heen kom, zoals net en dan een uur kan spelen
Soldier of Fortune, Mcrea Rally, Unreal..
maar dan wou ik weer eens Rebooten om te kijken hoe het de proc e.d qua warmte gaat..
en dan is alles weer bij het begin...

Ik zit dit nu dan ook te typen in SAVE mode !!!!

BTW, de proc wordt tijdens spelen gem. 46 -48 C. bij geen activiteit gem 30 C.
en het mainbord rond de 19 C.

de video kaart blijft 40 C.

????????

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mijn KT7-nonraid die ik nu een dag hebben wil gewoon helemaal niet samenwerken met m'n TNT2, hoe vind je die?
Heb jij nou geluk als je er af & toe "doorheen komt", ik heb alleen nog maar zwarte schermen gehad :'(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 16:35 schreef NoGo het volgende:

Ik volg al een geruim maand alle belevenissen hier op hardwareinfo.net omtrend het gebeuren met mijn eigen poeter,
maar kom er toch nog niet uit.[/quote]foei, foei ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b]Op 14 november 2000 16:35 schreef in win2000 loop alles echt als een zonnetje.......maar ja daar speelt beina geen spel omdat 2000 het niet ondersteund, of andersom
natuurlijk.[/quote]Moet je me toch eens uitleggen... Ik gebruikte w2k sowiezo al om te gamen (hoewel het nou niet echt een lekker os was om te gamen, vergeleken met win98). Maar dit lag vooral aan de snelheid... Spellen die niet draaien????? Welke? Ik heb geen problemen. Sinds ik dx8 draai met nvidia 7.17 gaat de handel helemaal lekker... nog niet zo snel als win98, maar w2k is nu toch zodanig snel dat het echt GOED geschikt is om te gamen... bovendien is w2k veel stabieler... Goed... toch 1 nadeel... w2k herkent mijn scanner niet... moch.. kep ook nog een servertje staan met win98... opgelost dus... Maar als het gaat om het niet draaien van spellen, ik denk dat je je zooi toch nog eens goed moet nakijken!! zonde van dit mega-os... W2K Roels

Verwijderd

Topicstarter
Tony, een goedde vrint van mij heeft ook de KT7 RAID en daar zijn huidige TNT2 in gezet..
...geen problemen..

Moet het bij jou misschien toch iets anders zijn ??

WFN? , in w2k kan ik eigenijk alleen maar Soldier of Fortune spelen.
want gp500 MOTOR wil zich niet eens laten installeren, en unreal speelt ook maar ff, en
Colin MCrea Rally & Tomb R4 wil ook niet!

Dus vandaar win98.. misschien moet ik maar weer eens overstappen op win95 osr2 ??
draaid inieder geval een stuk sneller..???

maar over een half uurtje, ga ik bij de leverancier ander geheugen proberen!

Je hoort het wel..

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt toch iets ingewikkelder te zijn dan alleen maar een nieuw dimmetje erin..

Ik heb hem nu in geleverd bij de leverancier
(Comptechworld) en er wordt nu gekeken of
het probleem nou in het mainbord of in de Asus v7700 ligt..

Als we met z'n alle nu even een kort schiet gebedje doen, komt mijn poeter misschien weer
tot leven...

ik mis hem nu al..

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:49

Steffie

Opaque

kameraad van mij had ook problemen met zijn kt7 [non-raid] in combinatie met een voodoo3 3000

... ben er achter gekomen waar het aan lag, naast het agp slot zaten 3 condensators, en de heatsink van die voodoo3 steunde tegen die condensators aan ... systeem liep telkens vast soms al in windows en soms pas na 2 uur spelen
nu zit er een papiertje tussen die heatsink en de bovenkant van die condensators en doet het nu perfect

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Topicstarter
Proficiat voor ComptechWorld !

Ben gisteren met mijn systeem naar hun gegaan om te gaan kijken naar het geheugen.
Het bleek al snel dat dit NIET het probleem was.
Er werd ook verteld dat een Abit KT7 ** bord wel eens problemen kan hebben
met enkelzijdig geheugen...

Ze hadden het eigenlijk veel te druk, maar mijn Poeter kon er toch nog wel ff tussen, dus
ik heb hem bij hun achter gelaten.

Na een paar uur werdt er gebeld dat hij met een GeForce2 MX wel goed functioneerde!
Daarna kwamen ze in de BIOS ook nog een setting tegen, die IK en de MEDELEZERS
over het hoofd hoofd hebben gezien, denk ik

namelijk de "init display first" deze stond op PCI en hebben ze veranderd in AGP.

Toen mijn originele Asus V7700 terug gezet en windows98 opnieuw geiinstalleerd,
de hele middag 3DMARK laten draaien ( 5790 punten ).
Ook verschillende malen ge-reboot.

Heb hem gister avond opgehaald, en nu maar hopen...

Gisteren is hij nog wel 3 keer onderuit gegaan in een spel, maar even opnieuw geiinstalleerd
omdat het mogenlijk in het spel zit ? vanavond opnieuw proberen..
Maar verder heeft hij gisteren gewoon lekker gedraaid!!

Wanneer er nog steeds problemen zich voor doen, kon ik mijn video kaart omruilen voor een ander.

Huidige drivers/ update :

Abit Bios versie 1.0.2
Hpt Bios versie 1.0.2

Hpt driver 1.0.0620 voor win98.
Via 4.24 voor windows.

Ik hou jullie de komende dagen zeker nog op de hoogte, maar iniedergeval bedankt voor alle reactie's !!!
:+ :+ :+

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe het nu met je computer gaat, ik heb het systeem met de ABIT KT 7 Raid en de ASUS V7700 DELUXE ook besteld.
Dus dit is voor mij ook belangrijk. :7

Verwijderd

Topicstarter
oja, ik heb als driver voor de v7700 nu de bijgeleverde 5.33a.....

Wat trouwens wel frapant is, is dat bij de installatie van de 5.33a driver de V7700
niet genoemd staat ??

t/m V6600 ofzo.. :?
Pagina: 1