Toon posts:

Gigabyt 7-VXRP spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes, ik heb een Gigabyt 7VRXP met een XP 1800@1800 MHz een GF4-MX440 512MB DDR 333 een een meuk andere hardware die er niet toe doet. Ow ja behalve de 300 Watt AOpen voeding die in me HX-08 zit.

Nu wil die PC af en zomaar spontaan rebooten. Ik zit op internet klik wat aan en oppeens *flap* alles uti en hij gaat vrolijk rebooten. Verder geen problemen hij werkt gewoon weer. Nu gebeurt het niet vaak 1 a 2x per 24 uur, maar het is wel hoogst irritant te noemen. Bovendien stoor ik me ook mateloos aan het feit dat de onboard raid contoller af en toe naar een cd gata kijken die in de drive zit. Dit is ook niet erg behalve dat de pc dan 4 seconden hangt.

Ik heb geprobeerd een nieuwe bios te installeren, maar dan krijg ik de melding dat de chip niet geschikt is en dat ik de bios beveiliging moet controlleren. Als ik dat doe dan zie ik dat de biosbeveiliging alleen om enabled of op auto gezet kan worden. Wie heeft raad?

Zou het toch de voeding zijn die het te zwaar heeft terwijl me monitor apart in het stopcontact zit dus zo zwaar heeft ie het niet. De temps zijn ook in orde.

Bekend probleem of niet?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 07:36
Ik denk wel dat het je voeding is, is een aopen zoals ik zie, en mijn aopen heeft zo af en toe ook wel eens kuren, gelukkig niet zo vaak als de jouwe :)

Het feit dat je monitor in een ander stopcontact zit boeit totaal niks, want mocht hij achter in de voeding kunnen (mag niet volgens CE keurmerk geloof ik), dan staat de spanning gewoon parralel, en trekt dus geen vermogen van de voeding weg.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk ook dat het de voeding is. Maar test voor de zekerheid het geheugen met memtest86, want dit kan óók aan brak geheugen liggen. Indien memtest86 probleemloos door het geheugen heen is gejaagd, dan zou ik eens wat bench/stress testjes draaien om te kijken of de voeding het wel houdt. Met bijvoorbeeld 3Dmark kun je je stroomslurpende GF4MX testen. Indien je systeem crasht, dan weet je genoeg :)

Verwijderd

Is je pc niet overclocked?
Anders check ook ff de settings van jouw geheugen

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
* iets heeft precies hetzelfde probleem :(. Soms ineens een reboot als ik iets minimaliseer of IE opstart bv. Heel erg vaag. Dit komt ook bijna niet voor. Tijden een zware game heb ik er helemaal geen last van, alleen in windows :?.

tvw

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
welk OS heb je? Windows XP staat standaard zo geconfigureerd dat deze automatisch herstart bij een 'blue screen of death'. Als je dit uitzet kun je in ieder geval zien wat voor foutmelding je krijgt...ALS dit het probleem is, staat ook ergens beschreven in de FAQ dit -> hiero

[ Voor 16% gewijzigd door Emcee op 03-02-2003 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff alles op een rijtje,
GEEN overklok
VGA is een GF4MX-440 lijkt me niet echt een stroomvreter. Govendien treedt het probleem niet op tijdesn het gamen, maar doorleuk als ik zit te surfen of in word bezig ben.

Wat me nu opeens wel op is gevallen is dat als ik word bezig ben ik ik selecteer tekst om te copy/pasten dat dan de fans in me case heel ff een ander geluid gaan maken net alsof e langzamer gaan draaien (0.25 sec ofzo). Hoe meer ik na ga denken hoe meer ik geneigd ben om te zeggen dat het aan de voeding ligt :(

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een ongeaard stop-contact geeft ook nog weles problemen. Test het eens uit op een ge-aard stop-contact.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 04 February 2003 @ 05:31:
Een ongeaard stop-contact geeft ook nog weles problemen. Test het eens uit op een ge-aard stop-contact.
Ongeaard is het inderdaad, maar ik zit al vanaf met P200MMX tot aan me duron 700@933 MHz met deze case op deze kamer met het zelfde stopcontact. Valt het dan op een logische manier te verklarten dat ie dan opeens nu raar gaat doen?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 13:41
Welke versie heb je eigenlijk? Rev. 1.1 of 2.0? Op 1.1 was iets niet helemaal goed met een condensator die voor voeding voor het AGP slot zorgde (als ik me niet vergis). Je kan de 1.1 versie iig gratis laten fixen. Zie het eerste grote Gigabyte 7VRXP topic.

Verwijderd

Topicstarter
bartvb schreef op 04 februari 2003 @ 09:32:
Welke versie heb je eigenlijk? Rev. 1.1 of 2.0? Op 1.1 was iets niet helemaal goed met een condensator die voor voeding voor het AGP slot zorgde (als ik me niet vergis). Je kan de 1.1 versie iig gratis laten fixen. Zie het eerste grote Gigabyte 7VRXP topic.
Hmm dat is ene goede vraag, dan moet ik me PC even open snokken, maar dat zal wel morgen worden want ik ben nu een divXje aan het maken.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
heb je top performance aan staan in de bios?sommige geheugenmodules kunnen dat niet aan,maar meestal heeft het met je voeding te doen,ik had ook die aopen voeding,maar met een gf4ti4200 begon m'n hd raar te klikken etc.......nu enermax 431w en geen problemen meer,alleen voltages nog steeds erg laag op 5v en 12v lijn (zijn zelfde als bij aopen?)loopt nu superstabiel 8)

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit dat met die onboard raid controller? Nu staat ik gewoon als IDE ingesteld, maar stel ik ben een mp3 aan het luisteren, opeens hangt ie voor 4 seconden ofzo omdat de cd-rom of dvd weer gaat opspinnen om naar de cd te kijken. Helemaal zonder reden. Daarna gaat alles weer rustig verder. Is dat Normaal bij een raid controller of niet?

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde probleem, daarom geen nieuw topic voor geopend: AMD 2000+, giga 7vrxp+, 512 crucial DDR PC2100, 1x 40 gb IBM, msi 440mx 64MB, Aopen 300 watt. SB Live!

Als ik de pc opstart geeft ie telkens na ca. 5 min een foutmelding IRQL_Not_less_equal. Na een reboot loopt ie perfect en loopt ie nooit vast: games, benchm....
Nu heb ik alle software al geupdate, echter heb ik de raidfunctie in het begin van de WinXP installatie niet geinstalleerd (omdat ik raidfunctie niet gebruik). Tevens heb ik memtest86 (nog) niet geprobeerd. Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Enkele tips:

-Probeer je Kaarten eens in een ander PCI-slot
-Zet dingen in het bios UIT die je toch niet gebruikt zoals RAID, LAN, USB etc.etc.
-Bij problemen met je systeem iig alle waardes op default (memtimings en/of AGP features)
-ander bios, soms wil een ouder bios beter functioneren dan een nieuwe (beta?).
-andere chipset-drivers, ide-drivers etc.

Oplossen van dit soort conflicten kan behoorlijk frusterend zijn. Vaak is het een kwestie van trail en error. Een beetje mzzl. is natuurlijk altijd meegenomen....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1