Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 PSU's samen laten opspringen loopt fout, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb volgend schema toegepast: http://www.waterkoeling.nl/files/voeding.gif dit vond ik op de site: http://www.waterkoeling.nl/index.php?artikel=12

Maar nu springt PSU 2 aan zodra ik ze in het stopcontact steek, terwijl het de bedoeling was samen met PSU 1 op te starten (bij booten van de PC).

Wat doe ik fout? Of was dit de bedoeling van het schema? (Dan ben ik wel gefopt want je kan gewoon groen met zwart verbinden als stand alone PSU.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Heb je gewoon de 2 groene draden aan elkaar gemaakt?
Dan zou het foutloos moeten werken als je 2 atx voedingen hebt.

Probeer anders ook de 2 power-good draden bij elkaar te doen.
Das geloof ik grijs ofzo, weet ik niet helemaal zeker.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• poing
  • Niet online
Ik heb het schema na gedaan.
1 Groen PSU 2 aan PSU 1
1 zwart PSU 2 aan PSU 1
Dan Wit en zwart PSU 2 aan elkaar.

Het is de bedoeling dat ze samen opspringen, nie dat PSU 2 opspringt zodra ze stroom krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door poing op 03-02-2003 19:30 ]

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Haal die wit en zwart eens los dan.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Crosspost ? Slecht? Solderen van een paar kabeltjes op voeding.

Beter is het om een schakelblokje te maken: 12 of 5 V relais op voeding 1 en de schakelcontacten daarvan gebruiken om je powergood te schakelen van voeding 2.

Je 2e voeding gaat nu aan zodra er 220V op staat doordat PowerGood altijd doorverbonden is. Die oplossing had ik je ook al gegeven in je andere topic voordat je deze opende...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Dit kan gewoon in je andere topic: Slecht? Solderen van een paar kabeltjes op voeding.

succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.