bromtoon - versterker opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Tijdens de installatie van een nieuwe geluidskaart (live 5.1) plugte ik de audiokabel (van pc naar versterker) achterin de pc, die toen nog uit stond. Op dat moment viel mijn Kenwood KRF-V7030D uit (standby).

Vanaf dat moment geeft hij enkel en alleen een hele zware bromtoon zodra de speakers aan gaan (hij staat tijdens het opstarten eerst op 'mute'). De geluidskaart werkt overigens prima.

Ik heb geprobeerd alles van de versterker af te halen en hem te gebruiken met alleen 1 luidspreker, ook dat helpt niet.

Herkend iemand hier iets in? Mogelijke oorzaken/oplossingen? Uiteraard heb ik een service-verzekering voor mijn versterker, maar ik ben wel een beetje benieuwd welke kant deze reparatie op gaat... (kosten?)

(Ik ben bekend met "aardlussen", maar aangezien het altijd prima werkte en mijn pc bovendien niet aan stond, lijkt me dat niet echt een verklaring. Of toch wel?)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Pioneer receiver. Het viel nog binnen de garantie, echter de versterker kon niet gemaakt worden door de technische dienst van de Raf en werd dus opgestuurd naar de fabrikant. De nota geeft alleen aan dat er iets opnieuw gesoldeerd was maar niet wat er nou precies stuk was. Zelf vermoed ik dat de eindtrappen d'r uit liggen. (vriend had hetzelfde met een Denon amp.)