Toon posts:

Router behoud ip niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb probleem met mijn routerswitch. En dat is dat hij een paar dagen werkt en daarna de ip nummer niet kan ophalen. Ik had ervoor een hub en als ik die erop zet krijgt mijn computer wel de ip.
Na resetten van de router, doet hij het weer voor een paar seconden en daar weer niet. En als ik hem een dag of twee uit laat en later weer gebruik kan hij weer een paar dagen mee.
Ik dacht eventueel dat de address mapping dit kon veroorzaken, maar ik weet niet zeker.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Normaal gesproken heeft een router altijd een vast IP. Wil je toch DHCP, dan zou ik de DHCP server eens nakijken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

vertel ons eens, welke router heb je?

welk ip kan je niet ophalen??
kan je router geen ip ophalen van de provider?
of kan jij geen ip ophalen van de router?

Verwijderd

Topicstarter
de router kan zijn ip niet ophalen van de dhcp server. Maar als ik de computer aansluit, kan de computer het wel ophalen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex router + switch met 4 poorten. is dynamisch ip adres.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
de router is in dit geval jou DHCP server, die deelt ip adressen uit, als het IP adres van je DHCP blijft veranderen, volgen jou computers het op een gegeven moment meer, stel eerst je router in op een static ip adres en kijk dan nog eens of het werkt

Eve char: Warock <TEST>

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

oke, dat is duidelijk een router probleem.
je zou er een andere firmware op kunnen flashen.
of omruilen bij de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de router dus al op een statisch ip adres gezet, met gateway en dns enz. Maar dat werkt toch niet.
Pagina: 1