[Tel unlocken] Vreselijke regeling Dutchtone

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ey medetweakers,

Vandaag heb ik een Nokia 7110 overgekocht van een vriend.
Hij had 'm gekregen van een vriend, die 'm wegdeed omdat z'n abbonement (van Dutchtone)was afgelopen. Er zat nog een simlock op.

Dus ik belde voordat ik de gsm ging kopen ff met Dutchtone hoe de procedure van het unlocken bij hun inelkaar dat. Nou, ik hoefde alleen maar het telefoonnummer en IMEI-nummer door te geven, dan zou ie van daaruit worden geünlocked.

Ik de gsm gehaald, Dutchtone netjes met nummer en IMEI-code opgebeld. Begint die **** aan de andere kant van de lijn wat te flippen op me omdat ik geen PUK-code heb, en omdat de SIM niet meer actief is. :r

Dus ik vroeg wat ik moest doen.
Zei ze dat ik dan maar voor een actieve SIM moest zorgen. Maw; een nieuwe SIM kopen van Dutchtone om 'm te kunnen unlocken. |:( In mijn omgeving heeft ook niemand een actieve Dutchtone SIM met PUK.

Nu kan ik drie dingen doen:
1. Een datakabel kopen. Incl. verzendkosten is dat €18,-.
- Illegaal
- Risico op het vernielen van de gsm

2. Door iemand anders laten unlocken
- Niet goedkoop
- Ook niet legaal
- Waar? :?

3. Een Dutchtone SIM kopen.

Nu zit ik hier dus met een "nieuwe" gsm waar ik nix mee kan ;(
Bedankt Dutchtone! :(

Wat lijkt jullie de beste oplossing? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Zegato op 03-02-2003 18:57 ]

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

moet je is naar een markt gaan waar ze sims unlocken ;)

dan doen ze het daar en kan je ELKE simkaart erin pleuren :)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18
Bij een unlockservice laten unlocken voor iets van 5 euro?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:34

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Juniorrules schreef op 03 februari 2003 @ 18:53:
...Ik de gsm gehaald, Dutchtone netjes met nummer en IMEI-code opgebeld. Begint die **** aan de andere kant van de lijn wat te flippen op me omdat ik geen PUK-code heb, en omdat de SIM niet meer actief is. :r...
Ja, wat wil je, zo kan die "****" aan de andere kant toch niet controleren of hij niet gestolen is of niet ?

offtopic:
Mensen die gaan flippen aan "de andere kant" van de telefoon zijn leuk, gewoon heel rustig en zo droog mogenlijk antwoorden, ze mogen niet ophangen :) !!

[ Voor 19% gewijzigd door De_Koele_Man op 03-02-2003 19:01 ]

Meh!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De_Koele_Man schreef op 03 February 2003 @ 18:57:
[...]

Ja, wat wil je, zo kan die "****" aan de andere kant toch niet controleren of hij niet gestolen is of niet ?
Nee, natuurlijk niet, maar ze kan het wel een beetje netjes houden...

T.net gallery | V&A ads

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hm... zelfde probleem heb ik met Ben... ze willen me telefoon niet unlocken omdat ik 'de originele SIMkaart die bij het toestel hoort' niet heb... moest me oude telefoon vervangen, heb ik bij MediaMarkt 50€ korting gekregen omdat ik er geen SIM bij kocht... kan ik dat kreng GVD na ruim een jaar gebruik niet unlocken... de sim van ben die ik nu nog gebruikt is inmiddels 4 jaar oud... :X ik wil nu wel es een keer van ben af zijn... dus foontje hacken ofzow

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Juniorrules schreef op 03 February 2003 @ 18:58:
[...]

Nee, natuurlijk niet, maar ze kan het wel een beetje netjes houden...
YGM :P

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
GEwoon naar de zwarte markt. Daar kun je vaak voor 10 a 15 euro's door zo'n hassan je telefoon laten unlocken. Illegaal....Sow what! Gaat altijd goed.

Verwijderd

Gewoon een kaartje van Dutchtone kopen, ik neem aan dat je de van een vriend gekochte phone voor een prikkie hebt aangezien hij hem gekregen heeft.
Dus een beetje kosten maken lijkt me de simpelste oplossing........

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Nokia's kan je ook unlocken met een SIM van een andere provider. Het moet dan alleen wel snel gebeuren (toetsen). Je moet gewoon nog een keer bellen en dan zeggen dat het ook kan met een andere sim , dan geven ze wel door hoe. Misschien krijg je mij een keer aan de lijn :P

[ Voor 8% gewijzigd door Metalium-220 op 04-02-2003 00:15 ]

Pagina: 1