Ey medetweakers,
Vandaag heb ik een Nokia 7110 overgekocht van een vriend.
Hij had 'm gekregen van een vriend, die 'm wegdeed omdat z'n abbonement (van Dutchtone)was afgelopen. Er zat nog een simlock op.
Dus ik belde voordat ik de gsm ging kopen ff met Dutchtone hoe de procedure van het unlocken bij hun inelkaar dat. Nou, ik hoefde alleen maar het telefoonnummer en IMEI-nummer door te geven, dan zou ie van daaruit worden geünlocked.
Ik de gsm gehaald, Dutchtone netjes met nummer en IMEI-code opgebeld. Begint die **** aan de andere kant van de lijn wat te flippen op me omdat ik geen PUK-code heb, en omdat de SIM niet meer actief is.
Dus ik vroeg wat ik moest doen.
Zei ze dat ik dan maar voor een actieve SIM moest zorgen. Maw; een nieuwe SIM kopen van Dutchtone om 'm te kunnen unlocken.
In mijn omgeving heeft ook niemand een actieve Dutchtone SIM met PUK.
Nu kan ik drie dingen doen:
1. Een datakabel kopen. Incl. verzendkosten is dat €18,-.
- Illegaal
- Risico op het vernielen van de gsm
2. Door iemand anders laten unlocken
- Niet goedkoop
- Ook niet legaal
- Waar?
3. Een Dutchtone SIM kopen.
Nu zit ik hier dus met een "nieuwe" gsm waar ik nix mee kan
Bedankt Dutchtone!
Wat lijkt jullie de beste oplossing?
Vandaag heb ik een Nokia 7110 overgekocht van een vriend.
Hij had 'm gekregen van een vriend, die 'm wegdeed omdat z'n abbonement (van Dutchtone)was afgelopen. Er zat nog een simlock op.
Dus ik belde voordat ik de gsm ging kopen ff met Dutchtone hoe de procedure van het unlocken bij hun inelkaar dat. Nou, ik hoefde alleen maar het telefoonnummer en IMEI-nummer door te geven, dan zou ie van daaruit worden geünlocked.
Ik de gsm gehaald, Dutchtone netjes met nummer en IMEI-code opgebeld. Begint die **** aan de andere kant van de lijn wat te flippen op me omdat ik geen PUK-code heb, en omdat de SIM niet meer actief is.
Dus ik vroeg wat ik moest doen.
Zei ze dat ik dan maar voor een actieve SIM moest zorgen. Maw; een nieuwe SIM kopen van Dutchtone om 'm te kunnen unlocken.
Nu kan ik drie dingen doen:
1. Een datakabel kopen. Incl. verzendkosten is dat €18,-.
- Illegaal
- Risico op het vernielen van de gsm
2. Door iemand anders laten unlocken
- Niet goedkoop
- Ook niet legaal
- Waar?
3. Een Dutchtone SIM kopen.
Nu zit ik hier dus met een "nieuwe" gsm waar ik nix mee kan
Bedankt Dutchtone!
Wat lijkt jullie de beste oplossing?
[ Voor 20% gewijzigd door Zegato op 03-02-2003 18:57 ]