[google] vraag ivm met indexering

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Het zit zo... Mijn site werkt dus volgens het principe van iets.php?include=iets .
En nu indexeert google dat dus niet. Ook te vermelden, mijn menu is een image-map .

Nu is de vraag: ligt het aan de imagemap of aan de link-vorm ? Of is de crawl nog niet af ?

ps: Ik wist niet direct waar ik het moest posten.
aar het hoort wel zo ongeveer hier denk ik.

<font color=blue>spam wordt niet gewaardeerd</font>

euh... dit is (was) geen spam... gewoon zo dat de mensen es kunnen zien hoe het zit

[ Voor 17% gewijzigd door jvvv op 03-02-2003 18:33 ]

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Google indexeert alle geldige urls en imagemaps. Alleen server-side imagemaps kan google niet indexeren.

Localhost, sweet localhost

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
Google geeft niet alles (direct) weer wat ie indexeert. Het kan aan tal van andere factoren liggen, dat je site nog niet vindbaar is met Google...

• jvvv
zoals...

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

te weinig tekst.

Verwijderd

je kunt jezelf ook aanmelden bij google. op hun site staat precies hoe

Verwijderd

[foutje bedankt...]

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 19:51 . Reden: Stond onzin... ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:40:
Google indexeert geen dynamische URL's. [..]

oh ja?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Duurt meestal ff een paar maanden voordat je uberhaupt in de google db komt te staan.

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:40:
Google indexeert geen dynamische URL's. Je kunt dit oplossen door MultiViews te gebruiken(effe de search gebruiken), maar betekent wel het één en andere aanpassen in je scripts. Tweakers gebruikt dit ook en zo worden dus wel alle je pagina's geindexeerd.
* kvdveer sets mode -1 noclue dazzelman for #P&W
Je hebt zeker nog nooit wat met google gedaan, want waar je op op zoekt, je krijgt dynamische urls. En die urls zijn eerst allemaal geindexeerd.

Terug ontopic:
Serverside imagemaps worden door google niet geindexeerd, net als formulieren. Javascriptmenu's worden zelden geindexeerd, maar er zijn uitzonderingen.
Je site scoort significant hoger als andere sites naar je linken.
Je kunt controleren of je site geindexeerd is door je site op te zoeken in de google cache, dit is echter niet waterdicht.

[ Voor 27% gewijzigd door kvdveer op 03-02-2003 19:55 ]

• pjonk
  • Laatst online: 29-12-2025
kvdveer schreef op 03 February 2003 @ 19:52:
[...]
Javascriptmenu's worden zelden geindexeerd, maar er zijn uitzonderingen.
Dan ben ik wel benieuwd naar die uitzondering, want ik gebruik ook een JS menu in een externe JS file en ik zou wel graag willen dat google die links kan indexeren.
Moet je nu handmatig gaan aanmelden of zijn er andere truukjes?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan
- een robot.txt gebruiken
- een html menu verbergen onder een layer
- 1 voor 1 alle pagina';s toevoegen bij google :P

Verwijderd

Blaise schreef op 03 February 2003 @ 21:15:
Je kan
- een robot.txt gebruiken
- een html menu verbergen onder een layer
- 1 voor 1 alle pagina';s toevoegen bij google :P
Dat laatste zou ik zeker niet doen, Google checked op aanmeldingsfrequentie en als je al je pagina's one-by-one inschrijft gaat je ranking naar beneden. Ik snap zelf ook niet hoe google werkt, maar onze firma (en mijn website) heb ik vorig jaar aangemeld en we komen nu op alle voor ons belangrijke keywords bij de eerste 10 te staan. 60% van die woorden scoren plaatsen 1 t/m 3. Hoe het gebeurt is weet ik niet, maar dat ik er blij mee ben is zeker :)

• jvvv
nu heel mooi.... Dus zullen men paginas van de form pom.php?include=pom, die in een image-map zitten geindexeerd worden?

Momenteel is enkel men index geïndexeerd. Een vriend van me had ook enkel zen index geïndexeerd: een paar dagen later werd ook de rest geïndexeerd, wat nij mij dus niet het geval is.

En die robot.txt is toch enkel voor te zeggen wat hij mag en niet...

Verwijderd

Daarnaast niet te vergeten, ranking gebeurd ook door het aantal search matches die gedaan worden door een zoek actie van iemand en openen van deze link.

het is nogal waazig hoe Google indexeerd maar een ding is zeker, als je goede keywords als hit hebt en je link vaak geklikt word stijg je in de lijst.

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Daarnaast niet te vergeten, ranking gebeurd ook door het aantal search matches die gedaan worden door een zoek actie van iemand en openen van deze link.
Dat is volgens mij onmogelijk omdat Google direct naar de gevonden pagina's linkt..

On track

Pagina: 1