Toon posts:

Image HD op ander merk HD ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan men, na een image van bvb een WD 120 Gig gemaakt te hebben, deze image plaatsen op bvb een Maxtor 120 Gig ?

Met dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, zolang je maar zorgt dat hij precies even groot is. denk maar aan een cd-image. die kan je op iedere cdr zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok. Ik dacht juist, gezien dit de C: is, dat er daar iets overbleef in het OS qua instellingen van de HD.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Bc]-=VorteX=-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 16:16
Dit geldt dus als je een image van de hele HD hebt getrokken.
Bij een image van een partitie kun je hem op elke HD zetten, mits die ruimte genoeg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is juist het probleem. Mijn huidige HD begint raar te doen; Heb dus een image van de volledige HD gemaakt (3 partities) met Acronis TrueImage, 1 bestand geplaatst op 2de HD. Heb zojuist naar pcboer tel en de WD 120G heeft hij niet meer binnen, enkel nog de Maxtor 120. Ik wou nu weten of dit enig probleem gaat opleveren als ik die image (van de volledige WD) op die Maxtor ga zetten.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
mmmm BC_VORTEX weet je dat zeker? volgens mij kan je een image van een disk van 60 GB best terug zetten op een schijf van 100 GB bv...schijven hoeven dacht ik niet gelijk te zijn zowel bij disk als partitie image.....er moet uiteraard wel voldoende ruimte zijn op de doel disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt ook nix uit voor zover ik weet en als je zeker wilt zijn maak je ff partition magic resque disks en dan zet je die image terug en pas je de partities aan en maak je de juiste een active partitie.
Verder kan het alleen problemen geven als je voor een van de 2 disken echt apart drivers nodig hebt. En dan moet je wel hele vreemde disken hebben.
Conclusie: mag geen probleem zijn... maar ik ben geen verzekering. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet gewoon kunnen.

Ik heb ooit eens de hele inhoud van een 20GB 5400rpm schijf op deze manier overgezet naar 40GB 7200rpm. Ik moest daarna dus wel even een fdisk /mbr uitvoeren, omdat Windows 2000 anders bij het aanmelden in een aanmeld-afmeld-loopje terechtkwam. Na fdisk /mbr werkte alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mikevanrooijen schreef op 03 februari 2003 @ 19:58:
mmmm BC_VORTEX weet je dat zeker? volgens mij kan je een image van een disk van 60 GB best terug zetten op een schijf van 100 GB bv...schijven hoeven dacht ik niet gelijk te zijn zowel bij disk als partitie image.....er moet uiteraard wel voldoende ruimte zijn op de doel disk
Klopt, dit kan.
het enige is dat partities raar verschoven worden. zelf gebruikte ik powerquest driveimage (oid). En die geeft de relatieve grootte aan partities, niet de absolute grootte.

Maar naar verschillende merken maakt helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
Je kan zelfs een disk to disk doen van 60GB naar 40GB!

Zolang je maar zorgt dat de data niet over de 40GB heengaat. Eventueel maakt Ghost de partities kleiner maar zorgt dat de verhouding hetzelfde blijft ten opzichte van de andere HD.

Van kleiner naar groter gaat altijd lukken. En het merk maakt ook nix uit!
Pagina: 1