Club3D TI 4200 loopt iedere 1e keer vast

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:19
Goedendag,

Ik heb bij een goede vriend een pctje in elkaar gezet.
Echter nu loop ik al tijden tegen een probleem op, waarvan ik de oplossing niet weet.

Het gaat om een Club3D Geforce 4 TI 4200 64MB.
Als hij zijn pc aanzet en naar windows gaat, lijkt er niets aan de hand.
Echter als zo'n beetje alle applicaties in de taakbalk zijn ingeladen, staat zijn muiscursor stil, en de rest van zijn pc bevriest.
Wanneer hij zijn pc dan reset, en opnieuw naar windows gaat, is er niets meer aan de hand.

Het vreeemde van dit probleem, is dat het altijd zijn pc als ie em aanzet vastloopt in windows, en zodra ie em reset, er niets meer aan de hand is.

Aangezien ik al 4x windows erop heb gezet, en niet constant kan gaan klooien, zou ik willen weten of iemand dit probleem bekend in de oren klinkt.

Gabriel_Knight

[ Voor 4% gewijzigd door Gabriel_Knight op 03-02-2003 18:20 ]

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:22

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Uit de Forumgedrag FAQ

Je hoeft niet bij elke post je naam eronder te zetten aangezien je naam al naast (en boven) je post staat!

Ook mag je wel wat meer informatie geven over de systeemspecs, en wat je allemaal niet geprobeerd heb, zoals je hier kunt lezen.

Vooral
4 Nog niets gevonden? Dat kan, dan is het pas tijd om een topic te gaan starten. Maar let op het volgende :
[knip]

- Dan de inhoud van het topic. De praktijk wijst uit dat vage topics veel minder vaak opgelost worden dan topics waar het meteen duidelijk is wat er aan de hand is. Zorg dat je eerst zelf het nodige hebt uitgezocht of uitgeprobeerd, en vermeldt dit alles in het topic, zodat anderen dit niet meer hoeven te vragen ! Laat dat ook zien als je een topic start. "Dit en dat heb ik met zoeken gevonden, dit en dat heb ik uitgeprobeerd."

Een overzichtje van relevante hardware, het besturingssysteem en geinstalleerde drivers is in de meeste gevallen ook wel handig. Je helpt de mensen die antwoord op je vraag hebben beter op weg en uiteindelijk heb je sneller antwoord op je vraag en dat is wat je wilt hebben toch?
Ok, nu nog een mogelijke oplossing dan maar, om te bewijzen dat ik de slechtste nog niet ben ;)
Het zou een conflict met de geluidskaart kunnen zijn, probeer de geluidskaart eens in een ander slot te prikken.
En het zou ook nog aan de voeding kunnen liggen...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Verwissel meteen de geheugenmodules ff uit voor een ander om dat ook uit te sluiten, dat het geheugen brak is dus.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
ik heb precies het zelfde gehad met me GF 4 en nu ook met me radeon 9700pro, en neej ram zal het niet zijn want ik heb echt uuren memtest ge-draait.

Mocht je er uit komen plz mail me, en anders chek je me topic ff ( zoeken @ RS_003 ;) )

ik ben er igg niet uit gekomen, maar waar het temaken mee had waren drivers, die van me vid kaart wel te-verstaan en ik heb echt 16x !!! ge-format ja 16x dus ik denk niet dat er nog bad fille's over waren, dus format eens als er nieuwe drivers zijn en re-install alles maybe dat het dan wel werkt ( ga ik ook doen )

• Gabriel_Knight
Op verzoek even wat specificaties
AMD Athlon XP 1800
Kingston 256MB DDR (1 module)
Aopen HQ48 pro kast
Gigabyte GA-7VRXP moederbord
Onboard creative geluid
Club3D Geforce 4 TI 4200 64MB
Liton cd-rw
Pioneer DVD

Ik heb die NVIDA Detonator drivers versie 28.xx en hoger (40.xx) geinstaleerd, maar het vreemde probleem blijft

• Twee Dee

Twee Dee

Uit de PMG FAQ
(Wederom een linkje naar een FAQ...)
Hangen bij 'koude start'? Mogelijke oorzaken/oplossingen:
Gare/ontoereikende voeding.
Niet-geaarde voeding.
VCore iets verhogen.
AthlonXP: voltage bruggen verbinden, zodat de CPU direct met een verhoogde VCore opstart.
Pentium4: 12V 4pins ATX stekkertje gebruiken.
In zeldzame gevallen is de moederbord gewoonweg gaar.
Het zou dus best eens kunnen zijn dat die 300W voeding die in die kast zit net iets tekort komt.
Maar ik kan je dus aanraden bovenstaand linkje eens te klikken en die faq door te lezen.

(Eigenlijk meer een PMG topic dan een VB topic dus)

Verwijderd

jah zou best kunnen dat je voeding is want amd heeft minimaal 350 watt nodig om echt goed te kunnen werken

• Gabriel_Knight
Ik heb zelf een AMD 1800 met een 250 watt voeding, evenals een andere vriend.
Echter als het de voeding is, waarom doet het dan altijd perfect (maakt niet uit hoevaak je em opstart, behalve bij de 1e keer.

Ik kan er naast zitten, maar vindt het nogal typisch
(geen verwijt naar iemand)

• Twee Dee

Twee Dee

Heb je zelf een GF4? Heb je zelf ook 2 cd/dvd rom drives ?
Een GForce4 eist nou eenmaal meer van je voeding.
En alles is natuurlijk zeer systeemafhankelijk, een goede 250W voeding kan een betere (stabielere) 5V-lijn hebben dan een brakke 350W voeding, het is maar net het merk en een beetje geluk of pech.

Je kunt snel merken of het de voeding is door bijvoorbeeld zo kaal mogelijk op te starten, dus bv. de cd drives loskoppelen en alle eventuele casefans los te koppelen (niet je CPU fan dus).
Als het starten dan geen problemen geeft dan is dus duidelijk de voeding de boosdoener.

En het is niet erg om sceptisch te zijn, maar om je probleem uiteindelijk op te lossen zal je toch ook zelf actie moeten ondernemen en iets doen met de suggesties.

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:25:
jah zou best kunnen dat je voeding is want amd heeft minimaal 350 watt nodig om echt goed te kunnen werken
Lariekoek, vliegende bonbon (goede vriend van me) heeft 300 Watt met een Radeon 9700 Pro, XP2200+ en Corsair Cas 2,5 512 MB... Zero problems :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thanatos op 03-02-2003 22:18 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Blaat heeeeeel verhaal hier, loopt me K*T labtop vast ARGGGG

nja ff verkorten version.

Vriend zegt tegen me ( die hier ook rond hobelt )

Hij zij dat hij vroeger een tnt 1 die deed het perfect met de standaart drivers, toen hij detonator drivers instaleerde ( p2 350 + tnt 1 16mb dus ) krijg hij allemaal foute texures en andere shit, terwijl hij wel met de standaart drivers goed werkte, blijkbaar was de kaart brak, want toen hij van de zelfde revision en zelfde model de kaart verving, had hij geen proibleemen meer,

Aldus ik had een GF 4 TI 4400 en daar had ik het,

nv4_disp.dll erros dus

nu heb ik een radeon 9700 die het perfect deed met op de cd mee geleverde drivers namelijk. Nu heb ik hem ge-flast naar 9700pro en ik behield de catalyst 2.5 drivers, maar zodra ik 3.0 er op zet krijg ik dus precies het zelfde als met me GF 4 TI en zoals deze jongen heeft, Keiharde vastlopers na 1e boot, en dat vind ik zo vaag want ik heb al 16x !!! ge-format en zoveel windows ge-instaleerd dat je er niet goed van wordt, dus ik ben ook ten einde raad, ik ga binne kort nog een voeding vervangen ook 340 watt en hoop op geluk, maar ik vind het ook zo vaag help :'( :(
Pagina: 1