Toon posts:

[pci-soundcard] Sweex 4.1 aansturing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na het oplossen van dit probleem mijn drivers zonder foutmeldingen kunnen instaleren.

Als ik bij hardwareprofiel kijk staat hij daar mooi als werkend, maar 1 apparaat staat een vraagteken, maar dat is een aantsturing voor geluid.

Als ik bij multimedia kijk onder Apparaten > Audio apparaten staat hij daar. Er staat naast dat het aansturings programma ingeschakeld en actief is.

Wanneer ik bij multimedia bij het tabblad geluid kijk, staan er geen afspeel apparaten. Alles staat grijs. Alleen in het video menu kan ik wijzigingen brengen.

Als ik media player start, dan krijg ik de error dat er geen uitvoer apparaat is.
Ik gebruik Windows98SE.

Hoe krijg ik toch geluid via deze kaart?

Sorry als dit verkeerd staat. Het past mischien beters in SA of WOS.

Verwijderd

De driver is dus toch niet helemaal correct in het systeem gekomen, kan je niet op het vraagteken klikken en de daarbij behorende driver installeren. Wat gebeurd er als je het "device" weggooid, krijg je dan bij een reboot een "promt" waarbij gevraagd wordt om de driver te installen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan.
Hij zegt dat hij geinstalleerd is, maar dan moet hij nog van alles hebben.
dmusic.sys heb ik niet.
De rest wel.
Even testen.
Ja het werkt wat een pokke geluid.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een reboot is dit aparaat X (waarvan ik net de driver heb geinstalleerd) opeens weg uit hardwareprofiel. Het geluid werkt niet meer.
Als ik naar multimedia van configuratiescherm ga, dan staat daar weer alles grijs.
Ik heb dus opnieuw de pci kaart geinstalleerd. En nog steeds is aparaat X weg.

Als ik mplayer2 start (windows media player) dan staat er "Bezig met openen". Dat duurt heel lang en daarna druk ik kruisje. Wanneer ik dan weer op een mp3tje klik, unfocust het verkenner venster, maar gebeurd er niks. Als ik ctrl+alt+del druk, staat daar: mplayer2 (reageerd niet).

Wat moet ik nu doen?

Verwijderd

Zit er ook nog een onboardsoundkaart op je moederbord? Dan kan deze nog conflicten geven. Maar ik vermoed dat het gewoon aan de drivers ligt (iets soortsgelijk gehad met een SB pci128) Kan je niet een "iets" oudere driver proberen? Het is dus echt iets sofwarematigs :(.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niks onboard (ex-kantoor-computer).
Maar die drivers zijn in orde denk ik, want er kwam gewoon geluid uit.

Deze soundcard is het.
Deze boxen zijn het.

Maar ik zie dat ik 5 euro boven de advies prijs heb gekocht.
Daarnaast werkt het niet, dus ik ga even een boos briefje bij de winkel ophangen.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 20:28 ]

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 22:32
vreemd...

ik heb soortgelijke problemen met hetzelfde kaartje in een Windows 2000 server machientje..

Kaart wordt door Windows 2000 wel gedetecteerd maar wil vervolgens geen goede driver installeren. De drivers vanaf de c-media website of sweex (met een crc fout) willen de soundcard niet zien.

Hoe komt dit?

Het vreemde is dat de kaart ook niet zichtbaar is als je de computer opstart met het PNP overzichtje voordat je OS gaat booten.

Heeft iemand anders nog suggesties?

Trouwens niet het kaartje in een andere comp\OS geprobeerd. Want het moet gewoon in deze machine werken. En kan server niet te lang offline hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door RedHead op 05-02-2003 21:05 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon je portomonee iets verder open trekken en een beter aanschaven.
Voor 8 euro meer heb je al een perfect kaartje. Want sweex..... :{

En waarom wil je geluid op je server?

Verwijderd

Probeer eens de drivers te installeren van Hercules voor hun Gamesurround Muse serie, deze kaarten maken ook gebruik van de C-Media 8738 chipset en de drivers werken ook op de Sweex en andere C-Media kaarten.

Megason: Praat geen poep, C-Media kaartjes zijn hardstikke leuke kaartjes voor de prijs.
Sweex is verder geen merk, maar een stickerplakker, net als E-Tech, Sitecom, Trust, Twister en nog een hele zooi andere merken

Verwijderd

Misschien dat de Safeway drivers wel werken?

http://213.159.6.47/pagesiene/produkten/SW-PCI-3D.html

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb nu met een trust kaartje zelfde probleem dus :).
Alleen met dit trustkaartje zit een iets beter cmedia software want die werkt wel.

Het enige probleem dat ik heb is dat hij steeds "Bezig met openen..." zegt bij windows media player. Verder krijg ik er gewoon geluid uit.
Zelf na een reinstall lukt het niet (eerst verwijdert uiteraart). Dan wordt het toch _/-\o_ winamp _/-\o_ maar helaas kazaa lite gebruikt wmp dus dat truukje gaat niet werken.

Verder detecteerde hij alles, werkte alles, in 1 keer. En er zit een duidelijkere handleiding bij die zegt dat ik de stroom eraf moet halen. Wat een n00b die sweex koopt waarschijnelijk niet doet. Mag ik dan wel zeggen dat sweex de cmedia chipset verkeert gebruikt en dat het poep is?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ladys and gentleman, the f*cking thing disappeard in the front of 500 people! Its amazing!

Ofwel: drivers zijn weer weg.
Pagina: 1