Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL/CM] Wyse Winterm 3350 als MP3/Divx player

Pagina: 1
Acties:

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
(hopelijk het goede topic)
Ik heb het idee om een wyse winterm als divx/mp3 speler te gaan gebruiken, nu loop ik tegen ene paar probelemen aan :

(1) Flashen ROM
Er staat nu Windows CE op, ik zou er wat anders of extra software op willen hebben, hoe doe ik dat ?

(2) TV-OUT
Er zit geen tv-out op. Ik heb diverse VGA/TV converters (van cheap tot zeer prijzig).. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ? Zijn deze zelf te maken ?

(3) Remote
Hoe kan ik een remote op dit apparaat aansluiten ? Er zitten compoorten op, maar geen BIOS instelling voor IrDa.... Momenteel laat ik de ingebouwde citrix client verbinding maken met mijn citrix server (citrix ipv rdp vanwege geluid).

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Misschien kun je even voor de leken uitleggen wat een Wyse Winterm is?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wyse.com/images/products/wt9450.jpg
Tenminste, dat is wat google gaf :)

• Taigu
http://www.wyse.com/servi...winterm/wint3000/3350.htm
Allen het kastje dan van het bovenste plaatje...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 20:04

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

"200 MHz processor"
Dus Divx gaat iig niet lukken

En als er geen TV-out opzit raad ik het je af om hem op je TV aan te sluiten, het beeld zal uiterst slecht zijn. Kabels zijn zelf te maken, vorige week nog een topic over gelezen om van een VGA naar SCART te gaan, maar de kwaliteit is niet echt om over naar huis te schrijven **linkje**

[ Voor 17% gewijzigd door De_Koele_Man op 03-02-2003 18:10 ]

Meh!

• Taigu
Bedankt... (voor wat eigenlijk?).. Toch maar op zoek naar een mooie kast om mijn pc'tje in om te bouwen...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Dit is wel een mooi kastje voor een divx bak ..

Afbeeldingslocatie: http://www.yeongyang.de/images/yy8401_2.jpg

micro ATX bordje er in (of een epia) en klaar is je divx bak

offtopic:
/me heeft stiekem interesse in die terminal maar kan je email niet vinden :)

/me heeft ook nog een heel mooi kastje voor een divxbak (zie boven :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Sine op 03-02-2003 23:34 ]

Repareren doe je zo.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

AcouSE schreef op 03 februari 2003 @ 17:10:
Misschien kun je even voor de leken uitleggen wat een Wyse Winterm is?
Het is een zogenaamde NC - network computer. Een doosje dat zijn software tijdens het opstarten van het netwerk haalt. Meestal kan het kastje niet veel meer dan een Windows Terminal Services Client draaien, of Citrix ICA (Net zoiets). Zelf heb ik zo'n doosje van Tektronix, die ook nog X ondersteund. Performance is echter heel erg matig, en van bewegende beelden over X heeft kastje nog nooit gehoord. Ik weet niet wat jou terminal kan, maar de mijne kan iig niet erg veel.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmm een Boundless (of Neogeo nu) Capio II kan wel 't een en 't ander, deze heb ik eens voor iemand klaar gemaakt als mp3player! :)

Maar je hebt een probleem, je moet de DiskOnChip flashen, en dus heb je een ISA kaartje nodig en de SDK van DiskOnChip :) Dat moet je dus bij M-Systems bestellen, kost je zo'n 100 euro geloof ik, je kunt dan de DiskOnChip flashen door 'm in 't ISA kaartje te stoppen en zo de chip programmeren...

Meestal zit er zo'n 16 MB op de DiskOnChip, daarop kun je makkelijk een windows.net release op kwijt (embedded Windows dus) die je van te voren eerst distilleerd zodat de geluidskaart van de je client ook werkt! Daarop installeer je gewoon MPXPlayer, dit is een DOS MP3 player die ook gebruik kan maken van WSS, dus handig, daarop kun je ook een remote laten draaien via een LIRC programma'tje wat erbij zit, anders ff zoeken erna!

De IR poort hang je aan de COM poort van je terminal, en je zorgt dat Windows.net dat ding al kent, dus dat 't werkt, vervolgens programmeer je de DiskOnChip en prik je 'm weer in je terminal, booten en hopen dat 't werkt!

Werkt 't niet? Uitzoeken wat er aan de hand is en weer opnieuw de Eprom programmeren :)

Let wel op, meestal zit er een of ander vaag wachtwoord op de bios van 't ding, er zit geloof ik een Phoenix bios in :Y)

Dus tot zover :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Je kunt nooit vloeiend beeld krijgen. Alle veranderingen moeten over het netwerk. JE film draait dan op de server en die moet de beeldjes naar je toe sturen. Gaat dus niet lukken.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

jongentje schreef op 06 February 2003 @ 13:11:
Je kunt nooit vloeiend beeld krijgen. Alle veranderingen moeten over het netwerk. JE film draait dan op de server en die moet de beeldjes naar je toe sturen. Gaat dus niet lukken.
jawel dat kan wel, in Citrix kun je ook een divx bekijken, zij het met veel aanpassingen en een dikke server aan de andere kant zonder users (MetaFrameXP)

Maar of je idd met deze opstelling vloeiend beeld krijgt is de vraag, je weet niet welke GPU er in zo'n client zit :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1