[HDD] spint steeds op.

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem, als ik mijn pc een tijdje niet gebruik (hij staat zo goed als altijd aan) heb ik hem zo ingesteld dat na 3 minuten de harde schijven uitschakelen. maar als ik nu bijvoorbeeld ga slapen en ik lig nog een tijdje wakker, hoor ik mijn schijven wel gewoon uitslaan (om het zo maar ff te noemen) na 3 minuten maar een minuut later hoor ik ze ook weer opspinnen. Dit gebeurt ook als ik alle op de achtergrond draaiende proggie's uitzet zoals de }:O en norton etc etc.

Ook als ik tv aan het kijken ben (wat normaal geen rekenkracht van de hard disk nodig heeft) gaat de schijf precies hetzelfde doen en soms nog wat erger, waarbij hij ff flink gaat werken en dat daardoor weer mijn tv programma stoort waardoor de refresh heel laag ligt en ik steeds lijnen in beeld krijg.

nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen, is dit software matig op te lossen of moet ik er mee zien te leven?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28
Gebruik je een NTFS bestandssysteem? Zoja, even de Windows Indexing service uitzetten.

offtopic:
Moet die € in je sig geen € zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 03-02-2003 16:57 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rubman

Rubman

Topicstarter
nee ben vergeten te vertellen dat ik windows me (kots) draai en er trouwens pas een paar weken last van heb
offtopic:
hoezo, mag het geen € tekentje zijn dan?

• Xander
Angels_Dragon schreef op 03 februari 2003 @ 17:01:
nee ben vergeten te vertellen dat ik windows me (kots) draai en er trouwens pas een paar weken last van heb
Ook geen netwerk wat af en toe jouw schijf benaderd? Mijn vaders PC benaderd op de een of andere manier om de minuut mijn schijf.
Ook al eens op adware gescant met bijv ad-aware?
offtopic:
hoezo, mag het geen € tekentje zijn dan?
offtopic:
Jawel, ik wil je best 0,15 vierkantje betalen voor iedere spatie hoor :P

• Rubman

Rubman

Topicstarter
aha dat de pc van mij pa de schuldige is zou nog wel is zo kunnen zijn (hmm verdacht), is dit op te lossen door iets uit te schakelen op een van de pc's?

offtopic:
bij mij is het geen vierkantje maar gewoon een eurotekentje, en hoe doe je dat maffe sterretje dan?

• Xander
Angels_Dragon schreef op 03 februari 2003 @ 17:12:
aha dat de pc van mij pa de schuldige is zou nog wel is zo kunnen zijn (hmm verdacht), is dit op te lossen door iets uit te schakelen op een van de pc's?
Geen idee, ik vind het wel makkelijk. Je kunt eens kijken of die PC de schuldige is door een netwerkkabel los te trekken, weet je dat ook weer.
offtopic:
bij mij is het geen vierkantje maar gewoon een eurotekentje, en hoe doe je dat maffe sterretje dan?
offtopic:
Ehh, € is bij mij een euroteken, en € is bij mij een vierkantje 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/eurovierk.png :/

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 03-02-2003 17:36 ]

• Rubman

Rubman

Topicstarter
het is idd mijn vader die de schuldige is (zal ff vragen of hij er wat tegen weet), word ondertussen ook helemaal gek van dat residential gateway device (hij heeft xp).

offtopic:
dus wat ik het maffe sterretje noem zie jij als eurotekentje en mijn (mooie) eurotekentje zie jij als vierkantje (heel vreemd) maar doe jij dat (voor mij sterretje) ook via Alt Gr (rechts) en dan een cijfer (meestal vijf geloof ik, bij mij dus weer 4) of doe je dat anders?
zo zie ik het dus (jouw screenshot in het mijne met dus alle tekentjes van toepassing) beetje verwarrend maar zie voor jezelf hoe ik het zie.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/eurotekentje.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Rubman op 03-02-2003 18:21 ]

• Xander
Angels_Dragon schreef op 03 February 2003 @ 18:00:
het is idd mijn vader die de schuldige is (zal ff vragen of hij er wat tegen weet), word ondertussen ook helemaal gek van dat residential gateway device (hij heeft xp).
Mijn vader ook (ik ook) dus misschien dat het idd door XP komt.
offtopic:
dus wat ik het maffe sterretje noem zie jij als eurotekentje en mijn (mooie) eurotekentje zie jij als vierkantje (heel vreemd) maar doe jij dat (voor mij sterretje) ook via Alt Gr (rechts) en dan een cijfer (meestal vijf geloof ik, bij mij dus weer 4) of doe je dat anders?
zo zie ik het dus (jouw screenshot in het mijne met dus alle tekentjes van toepassing) beetje verwarrend maar zie voor jezelf hoe ik het zie.
[afbeelding]
Ik heb nieteens een Alt Gr :) , maar je hebt zo te zien al een andere ondertitel.

Pagina: 1