ik zit met het volgende probleem, als ik mijn pc een tijdje niet gebruik (hij staat zo goed als altijd aan) heb ik hem zo ingesteld dat na 3 minuten de harde schijven uitschakelen. maar als ik nu bijvoorbeeld ga slapen en ik lig nog een tijdje wakker, hoor ik mijn schijven wel gewoon uitslaan (om het zo maar ff te noemen) na 3 minuten maar een minuut later hoor ik ze ook weer opspinnen. Dit gebeurt ook als ik alle op de achtergrond draaiende proggie's uitzet zoals de
en norton etc etc.
Ook als ik tv aan het kijken ben (wat normaal geen rekenkracht van de hard disk nodig heeft) gaat de schijf precies hetzelfde doen en soms nog wat erger, waarbij hij ff flink gaat werken en dat daardoor weer mijn tv programma stoort waardoor de refresh heel laag ligt en ik steeds lijnen in beeld krijg.
nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen, is dit software matig op te lossen of moet ik er mee zien te leven?
Ook als ik tv aan het kijken ben (wat normaal geen rekenkracht van de hard disk nodig heeft) gaat de schijf precies hetzelfde doen en soms nog wat erger, waarbij hij ff flink gaat werken en dat daardoor weer mijn tv programma stoort waardoor de refresh heel laag ligt en ik steeds lijnen in beeld krijg.
nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen, is dit software matig op te lossen of moet ik er mee zien te leven?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken