Ik wil het volgende:
Iemand die een afbeelding upload,
krijgt deze te zien. Maar hierbij wordt alleen het tijdelijke bestand getoond en wel middels base64 encoding.
Dit wil ik zo even laten doen, omdat ik voor de koppeling straks naar een ander systeem base64 encoding nodig heb. Hiermee wil ik dus testen of een afbeelding ook inderdaad goed getoond wordt.
Ik heb nu de onderstaande code,
maar als ik een bestand upload (image) dan lijk ik in een loop terecht te komen.
Iemand enig idee?!
bestand1:
bestand2:
Iemand die een afbeelding upload,
krijgt deze te zien. Maar hierbij wordt alleen het tijdelijke bestand getoond en wel middels base64 encoding.
Dit wil ik zo even laten doen, omdat ik voor de koppeling straks naar een ander systeem base64 encoding nodig heb. Hiermee wil ik dus testen of een afbeelding ook inderdaad goed getoond wordt.
Ik heb nu de onderstaande code,
maar als ik een bestand upload (image) dan lijk ik in een loop terecht te komen.
Iemand enig idee?!
bestand1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Vitrine.be - testomgeving</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <form action="verwerken.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> <input type="file" name="file"> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> </form> </body> </html> |
bestand2:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| error_reporting(E_ALL); $size = 0; $imgcode = ""; $file = ""; if(array_key_exists("file", $_FILES)) $uploadfile = $_FILES["file"]["tmp_name"]; if(array_key_exists("file", $_FILES)) $uploadfile_name = $_FILES["file"]["name"]; if(file_exists($uploadfile)){ # Afbeelding (tijdelijk bestand!) tonen op scherm $fd = fopen($uploadfile, "rb"); $size = filesize($uploadfile); $c = substr($uploadfile_name, strrpos($uploadfile_name, ".") + 1); $cont = fread ($fd, $size); fclose ($fd); $encimg = base64_encode($cont); $imgcode = chunk_split($encimg); header("Content-type: image/$c"); header("Content-length: $size"); echo base64_decode($imgcode); } |
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:22 . Reden: code van bestand2 bijgewerkt ]