voltage verhogen????

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

Topicstarter
ik zit met een instelbaar max van 1.7V op een MSI K7T Pro2 - en kan daardoor niet hoger dan 850 MHz (heb een Duron 650)

weet iemand hoe ik toch een hoger voltage zou kunnen verkrijgen/inzetten?

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• Digicore
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

Topicstarter
is er misschien een progje om dit te verhogen buiten BIOS om??
of kan ik iets aan mijn cpu doen?

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

Verwijderd

Ik denk dat je een probleem hebt. Gaat niet werken!
btw is ook niet echt een oc bordje.......

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06
Op dinsdag 14 november 2000 17:13 schreef V0rtex het volgende:
Ik denk dat je een probleem hebt. Gaat niet werken!
btw is ook niet echt een oc bordje.......
HUH? Geen OC-bordje? :(:(:(:(:(:(:(:( D8 het wel! Als beste getest op anandtech!!! Beter dan Asus A7V en ABIT KT7, aj, jammer he? ;)
* B-Force heeft ook een Pro2 en draait zijn Duron 700@950 -> nee idd, geen oc'bordje :?

Maar ff trug naar de essentie van deze topic... Hoger voltage-> Mijne pakt 1,80 Volt. Een Duron kan max. 0,2 volt extra "nemen" dan waar hij op loopt. Hij loopt op 1,65 Volt -> kan max. dus 1,85 Volt "nemen" Bij mij pakt hij dit voltage automagisch (Bios versie 1.80)
Nieuwe BIOS?

Verwijderd

ja maar een beetje standaart is 1,85 zit dat niet in die bios? Vaag, flash em es en dat ding loopt easy op 1,9 V :) heb ik em ook op

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Dan moet je een bezoekje aan ome tom brengen en die weet wel hoe je je voltage moet opkrikken als de bios niet verder dan 1.75 wil. Je moet dan 1 rij L brugjes dichtstrepen met potlood. Kijk maar op www.tomshardware.com daar staat welke.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

L1 'krijten' is om de multiplier in te stellen L5 of 6 voor voltage maar ik denk dat je een nieuwe bios nodig hebt want een maat va nme heeft hem gewoon op 1,8 op een pro2 bordje

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Heb hetzelfde meegemaakt, mobo wil wel tot 1,85 maar alleen bij T-bird. hij auto-detect of het een duron is en dan kan je max tot 1.75

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
ik zeg 1 rij L brugjes. Zie jij L1 brugjes staan dacht het niet. En tsjech dat verhelp je dus door die L5/L6 brugjes welke ik bedoelde te strepen. Dan denkt ie dat ie een standaard voltage heeft van 1.85 of net wat je aanstreept. (allemaal dicht is 1.85 weet alleen niet precies welke L bruggen het zijn).

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Huh, volgens mij gaan alle K7TPro2's tot 1.80 V, maar met een nieuwe bios gaat ie wel tot 1.85 V. Die is hier te vinden :
http://www.athlonmb.com/files.cfm#microstar
Ik heb hem nog niet getest, dus reactie's graag

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Uhh de L7 bruggen zijn voor de core spanning.
Zo ziet het kraspartoon voor 1.8 volt eruit :

|||:|. L7

Zorg je er wel voor dat je de koeler rustig en met overleg er weer opzet... als'ie scheef staat terwijl je de beugels vasklikt gaat'ie naar de hemel....

8-)

Verwijderd

Ik heb die aangepaste BIOS K7T Pro2 O/C Bios getest en werkt prima met mijn Duron 800 (@1000).
Met de 1.8 BIOS kon ik hem niet verder krijgen dan 1,80 volt en dus niet verder klokken dan 980MHz :( Maar met deze BIOS haal ik 1,85 volt (hardware monitor laat zelfs 1,90 volt zien) en haal ik 1000MHz stabiel :)
Pagina: 1