[PS2]Laser unit: waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi, ik heb een PS2 met een laserunit die wel CD's leest maar geen DVD's. Ik ben nog bezig met proberen opnieuw af te stellen, maar intussen toch maar de vraag of die laser-units los te koop zijn en waar ik ze dan zou kunnen krijgen.

Voor de smart-asses onder ons: duh, nee, natuurlijk heb ik geen garantie meer, waarom dacht je dat ik dit hier ging vragen?

:+

Macbook Pro

Verwijderd

Je kunt misschien beter eerst proberen de lens met alcohol schoon te maken alvorens drastischere maatregelen te nemen...

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zit er een apparte dvd unit in zon ding ? anders zou je hem miscshien beter in z'n geheel kunnen vervangen.

Ik weet uit ervaring dat er nogal moeilijk word gedaan over het verkopen van laserunits.
Je zou iig even het serienummer van de unit zelf af kunnen lezen en eens een electronicazaak bellen (hier in roermond hebben we bijvoorbeeld een zaak als 'Ma's service', allemaal losse onderdelen te koop en bestellen t ook voor je)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13
Laser cleaner al geprobeert?

Anders hierzo:

http://www.psxshop.nl/showproduct.asp?Itemcode=P799

66,50 euro..

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Atgast schreef op 03 February 2003 @ 16:24:
zit er een apparte dvd unit in zon ding ? anders zou je hem miscshien beter in z'n geheel kunnen vervangen.
Dat was eigenlijk mijn bedoeling ja. Maar er zitten twee kleine potmetertjes op en die wil ik eerst uitproberen. Het schijnt dat die nog wel eens verlopen doordat ze steeds warm en koud worden.
Je zou iig even het serienummer van de unit zelf af kunnen lezen en eens een electronicazaak bellen (hier in roermond hebben we bijvoorbeeld een zaak als 'Ma's service', allemaal losse onderdelen te koop en bestellen t ook voor je)
Nee, helaas, het is geen standaard ding die je zomaar met een andere kunt vervangen. Het ding is door Sony zelf gemaakt.

Ik kan wel even vertellen hoe het gekomen is. Ik heb er een modchip in gebouwd, en ik denk dat ik met uit elkaar bouwen niet voorzichtig genoeg ben geweest en of iets heb beschadigd, of iets heb ontregeld.

Hij leest wel DVD games, maar na een minuut of wat krijg ik read-errors en dan is het al snel afgelopen. Typisch warmteprobleem. En dat kan komen doordat er iets kapot is, of doordat de warmtecompensatie van het positioneren van de laser niet goed werkt. En dat laatste is juist wat je met die potmetertjes instelt.

Lens schoonmaken heeft geen zin, die is schoon. Er is nog niet zo veel met deze PS2 gespeeld, het probleem is echt gekomen na in/uitbouw.

[ Voor 7% gewijzigd door RetepV op 03-02-2003 16:32 ]

Macbook Pro

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

normaal gesproken draai je niet perongeluk aan een potmeter, maar als jij denk dat t daaraan ligt dan zou ik zeggen, probeer t eens voorzichtig.

bijstellen, spelen, bijstellen die ongein. Eventueel even fohnen zodat je niet hoeft te wachten tot ie warm gespeeld is.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13
Denk dat je mn post verkeerd begreep

Is een lens voor 66,50..

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
devv05 schreef op 03 February 2003 @ 16:42:
Denk dat je mn post verkeerd begreep

Is een lens voor 66,50..
Wha, oeps. Ik had ook het linkje moeten volgen :+. Ik vond een spuitbusje Lens Cleaner voor 66,50 euro al zo duur, hehehe :).

Hmm, ik was bang dat 'ie meer dan 100 euro zou kosten, dus dit valt dan weer mee. Tnx!

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Atgast schreef op 03 februari 2003 @ 16:36:
normaal gesproken draai je niet perongeluk aan een potmeter, maar als jij denk dat t daaraan ligt dan zou ik zeggen, probeer t eens voorzichtig.
Yep, bijstellen en bijstellen en bijstellen en bijstellen :). Ik gebruik ook een digitale multimeter om te zien hoeveel ik ze bijgesteld heb. Het grote probleem is het in- en uitbouwen telkens. Bij de oude PS2's kon je blijkbaar bij die potmeterjes zonder de laser-unit te moeten demonteren, maar bij de nieuwe PS2 (dit is een SCPH-30004) is dat niet het geval. Ik moet telkens de hele laser-unit en 3 van die bandkabeltjes losmaken.

Anywayz, ik weet dus niet waar het probleem hem zit, maar gezien het feit dat hij CD's wel leest (en ook CD-R's) maar geen DVD's lijkt me te wijzen op de laser-unit zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door RetepV op 04-02-2003 13:30 ]

Macbook Pro

Pagina: 1