Dat was eigenlijk mijn bedoeling ja. Maar er zitten twee kleine potmetertjes op en die wil ik eerst uitproberen. Het schijnt dat die nog wel eens verlopen doordat ze steeds warm en koud worden.
Je zou iig even het serienummer van de unit zelf af kunnen lezen en eens een electronicazaak bellen (hier in roermond hebben we bijvoorbeeld een zaak als 'Ma's service', allemaal losse onderdelen te koop en bestellen t ook voor je)
Nee, helaas, het is geen standaard ding die je zomaar met een andere kunt vervangen. Het ding is door Sony zelf gemaakt.
Ik kan wel even vertellen hoe het gekomen is. Ik heb er een modchip in gebouwd, en ik denk dat ik met uit elkaar bouwen niet voorzichtig genoeg ben geweest en of iets heb beschadigd, of iets heb ontregeld.
Hij leest wel DVD games, maar na een minuut of wat krijg ik read-errors en dan is het al snel afgelopen. Typisch warmteprobleem. En dat kan komen doordat er iets kapot is, of doordat de warmtecompensatie van het positioneren van de laser niet goed werkt. En dat laatste is juist wat je met die potmetertjes instelt.
Lens schoonmaken heeft geen zin, die is schoon. Er is nog niet zo veel met deze PS2 gespeeld, het probleem is echt gekomen na in/uitbouw.
[
Voor 7% gewijzigd door
RetepV op 03-02-2003 16:32
]