[DAP] Hoeveel dataverkeer?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben momenteel met DAP een bestand aan het downloaden van ongeveer 73Mb; DAP heeft dit mooi opgesplitst in vier stukken. Volgens DAP is de download voor ongeveer 55% compleet; 55% van 73Mb is ongeveer 40Mb. Als ik echter met Kerio Personal Firewall kijk hoeveel data deze vier stukken reeds gegenereerd hebben, dan zie ik ongeveer 4 x 15Mb = 60Mb staan. Ik weet zeker dat er maar heel weinig geresumed is.

Mijn vraag: iemand enig idee waar die 20Mb extra vandaan is gekomen? Heeft DAP ongelijk, heeft Kerio ongelijk of zou er iets anders gaande kunnen zijn?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
Die dingen zijn nooit nauwkeurig,
die procenten en kb's die je ziet bij het downloaden met MSIE zijn ook niet nauwkeurig,
net zoals het verplaatsen van een grote directory op je computer, niet bepaald nauwkeurig..

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:40
Denk ook aan overhead en onnauwkeurigheid van beide programma's.
Misschien dat je tijdens het downloaden ook nog wat aan het surfen was ofzo, etc.

• pven
  • Niet online
Kerio sluit uit dat het surfen wordt meegerekend in het getalletje van dat stukje. Het stuk wat ik bekijk is echt alleen maar het stukje voor de download van DAP.
Dat het niet nauwkeurig is ok, maar 20Mb afwijken op een download van 73Mb die net over de helft is vind ik wel een erg grote afwijking.

• pven
  • Niet online
Uiteindelijk heeft die download van 73Mb volgens Kerio zo'n 100Mb aan dataverkeer 'gekost'. :? Is toch zo'n 37% meer dan dat het bestand groot is.

Verwijderd

Kan niet echt verklaren waarom dat het helemaal 37% is maar een 10% zou ik niet gek vinden aan overhead. Hoe weet je zo zeker dat je geen ander verkeer hier bij optelt?

Er worden natuurlijk ook controle pakketten gestuurd om de streams afzonderlijk te laten verlopen. Ik kan het me bijna voorstellen dat dat 37% is. Heb je misschien in- en outgoing verkeer bij elkaar opgeteld? Want dan gaat het waarschijnlijk om ACK's en controle + nog wat overhead.

• pven
  • Niet online
Nee, het enige wat geteld is zijn de vier connecties die DAP voor me heeft opgezet. In Kerio is duidelijk te zien dat dit de enige connecties zijn die ik tel.

Pagina: 1