Ik krijg volgende week gezellig een aantal vrienden over de vloer voor een weekendje lannen. Nu heb ik zelf een 4 ports router/ switch en een vriend neemt er ook eentje mee zodat we met zijn 6-sen kunnen gamen. Is het nu zo dat ik zijn router/switch gewoon in een lan aansluiting van mijn router prik en dat hij dan via mijn router op zijn 4 porten een ipnummer toegewezen krijgt zodat die verbindingen ook van mijn gedeelde internetverbinding gebruik kunnen maken en dat we met meer dan 4 personen kunnen gamen?
dat kan ja, ik heb hier ook 2x 8poorts switch liggen, werkt prima, zorg wel voor de juiste kabel, zie hiervoor de faq
Verwijderd
ik heb het thuis ook zo staan maar dan 1 router met 2 switches erachter zorg hierbij er natuurlijk wel voor dat iedereen in dezelfde ip range zit
router staat op dhcp geinstalleerd en ik zorg ervoor dat alle netwerkkaarten op automatisch ip adres verkrijgen staan .. dan mag er volgens mij dus niets verkeerd gaan als ik het goed heb .. bedankt alvast!
Standaard is dit vaak 192.168.0.2 tot en met ca. 192.168.0.51Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:07:
Let wel even op dat je range aan IP adressen voldoende is...
Dit verschilt per router iets maar dit is de richtlijn
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
een hub+2 swiches allemaal achter mekaar .. niks aan de hand
Verwijderd
hoezo juiste kabel? een straight utp cat5 will do toch? of niet?Erkens schreef op 03 February 2003 @ 15:49:
dat kan ja, ik heb hier ook 2x 8poorts switch liggen, werkt prima, zorg wel voor de juiste kabel, zie hiervoor de faq
uplink?Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:54:
[...]
hoezo juiste kabel? een straight utp cat5 will do toch? of niet?
cross
Ja dat kan mits je die in een Uplink poort steekt zodat het een crosscable wordtVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:54:
[...]
hoezo juiste kabel? een straight utp cat5 will do toch? of niet?
En steek je een crosscable in een 'gewone' poort dan kan die zo in de andere switch
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
of met crosscable tussen de 2 uplink poortenchromeeh schreef op 03 February 2003 @ 23:10:
[...]
Ja dat kan mits je die in een Uplink poort steekt zodat het een crosscable wordt
En steek je een crosscable in een 'gewone' poort dan kan die zo in de andere switch
Pagina: 1