Toon posts:

DV playback probleem Adobe Premiere 6.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik de tijdlijn afspeel ZONDER de firewire kabel in de camera dan speelt ie het filmpje zonder horten en stoten en MET geluid (wel geluid te horen via de boxen) af in Premiere.

Als ik de tijdlijn afspeel MET de firewire kabel in de camera (voor DV Playback) dan speelt ie het filmpje met horten en stoten en ZONDER geluid (geen geluid te horen via de boxen) af in Premiere. In het LCD van de camera speelt het filmpje met horten en stoten (zowel beeld als geluid) af.

Ik heb al ontzettend veel dingen geprobeerd (firewirekaart in ander PCI slot gezet (IRQ single user op IRQ 5 ipv. IRQ shared user op IRQ 11).....andere kaarten verwijderd.....AP 6.02 geinstalleerd......proberen onder WIN 2000 ipv Win XP Prof.........andere firewirekaart......etc. etc.). Niets hielp !

Kan het zo zijn dat er een soort conflict ontstaat tussen de firewirekaart en de videokaart/geluidskaart zodra er een verbinding is tussen mijn camera en de firewirekaart ? Ik heb een MSI K7T Pro2A moederbord met onboard sound en TB 900 Mhz processor. Snelheid is dus geen probleem lijkt me.

Ik ben nu echt ten einde raad....ik leg het lot van de firewirekaart in de handen van jullie mede-Tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja......

HD 1 Pri Slave
DVD-Rom Pri Master
HD 2 Sec Master
CD-R Sec Slave

Zou het zo kunnen zijn dat ie de data niet snel genoeg leest als HD 1 als Pri Slave staat ?

Eigenlijk zou ik HD 1 als Pri Master moeten instellen toch ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? Sluit dit topic dan maar.......

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

via mainboard ?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Yep...hoezo ?

Is dit een probleem dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere mensen dit probleem gehad met via moederbord ?

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Nee ik niet, probeer de laatste VIA 4-in-1 drivers te downloaden (www.viaarena.com) , gebruik de VIA latency patch.. anders zou ik het ook niet weten.

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 17:51
Op het moment dat je een camera aan je comp hebt hangen zal Premiere die als voornaamste afspeel-'monitor' gebruiken. Op je computerscherm zal het filmpje dan nog maar eens per seconde (ofso) geupdate worden. Het geluid wordt in dat geval ook naar de camera gestuurd en niet meer naar je geluidskaart in je computer. Dus dat is allemaal normaal.

Wat raar is, is dat ook op je camera het beeld schokkerig is. Dus ik zou het daar zoeken. Nou ja, in de verbinding in elk geval. Heb je in Premiere de juiste DV instellingen gedaan? De juiste Device Control ingesteld? Wordt je camera wel ondersteund door Premiere (dat zijn er niet zo heel veel, raar genoeg)?

Bij mij gaat alles wel goed, behalve saven van de film naar de camera (tape). In Premiere spuug ik dan een DV.avi uit die ik dan met MS Movie Maker 2.0 (die veel meer en betere DV-camera support heeft) naar de camera schrijf.

Al met al is Premiere tamelijk beperkt qua onderstuuning van diverse camera's. DV standaard of niet.

PS: Ik neem aan dat jouw camera over fatsoenlijke DV-in beschikt. Bij 95% van de verkochte DV-camera's is dit niet het geval (hebben alleen DV-out).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MS Movie Maker 2.0 geinstalleerd, lijkt het goed te doen met kleine avi's maar als ik een avi van meer dan 2 GB binnenhaal dan gaat MSMM 2.0 over zijn nek....hoe kan dit nou weer ? Ik heb NTFS bestandssysteem.

Verwijderd

Topicstarter
Nou...ik heb het een keer voor mekaar gekregen om een file van 2.4 GB binnen te halen in MSMM 2.0 en die terug te schrijven naar tape....maar ook hier af en toe stukjes blauw scherm..dus storingen in de datatoevoer naar de camera....kkkkkkkkkkkkkkklote !!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op nou........niemand kan me helpen en ik heb volgens mij nu alles al geprobeerd. Ik hoop dat Tweakers die dit topic hebben gelezen en het zelfde probleem hebben dit wel kunnen oplossen.....mij lukt het in ieder geval niet en dat frustreert behoorlijk. Tot u toe is me in principe alles wel gelukt om problemen op te lossen met mijn comp. maar dit schijnt niet te mogen lukken.

Verwijderd

wat voorn pc heb je..? MB Ram enz..

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

sorry voor het niet reageren ben weinig op GOT, Via stond (staat) bekend om timings problemen met firewire. Om de timing tusssen comp en camera goed te houden moet er een stabiele timing zijn tussen beide. Via in combi met sommige firewire kaarten geeft vaak problemen. Oplossing ? Tja probeer de laatste 4 in 1 (alhoewel die mij meer problemen geven dan oplossen) en kijk eens of je een andere firewire kaart kan lenen bij iemand. Als je XP draait kun je ook eens kijken of je systeem nog wat beter te tweaken is http://forum.mediaassist....owthread=260&showforum=30

Succes

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste via 4 in 1 drivers geinstalleerd en de eerste resultaten lijken bemoedigend.....
Ondersteuning van mijn camera in Adobe Premiere 6.5 gaat nog niet goed (zelfde problemen), maar als ik eerst vanuit AP 6.5 als DV AVI exporteer en dan deze AVI in Windows Movie Maker 2.0 exporteer naar camera (wel goede ondersteuning) lijkt het dus goed te gaan......kost wel erg veel extra tijd en moeite maar het is een oplossing.

Oh...ja....mijn PC AMD Athlon 900 MHz 512 MB RAM

Verwijderd

Hmmm, ik heb tegenwoordig hetzelfde. Als ik firewire erin doe om te exporteren naar tape vanaf de avi die ik gemaakt heb lukt dat nauwelijks, het beeld op premiere 6.5 gaat heel houterig, vanuit windows movie maker 2.0 krijg ik geeneens beeld en vanuit pinnacle studio 8 kan ik geeneens exporteren. Bij premiere en moviemaker kan ik dus wel exporteren maar op de videocamera zie ik alleen maar zwart beeld met lijnen en geruis etc. en afentoe (om de 30 secs of zow) even een paar framepjes met geluid. Het gekke is ik voorheen pinnacle studio 8 gebruikte en dat daar alles goed lukte, daar kon ik gewoon de ge-edite avi op tape krijgen zonder bullshit. Ik heb misschien verkeerde instellingen gedaan bij premiere en toen een niet exporteerbare avi gemaakt. Dat is de enige mogelijkheid die ik kan vinden. Maar volgens mij heb ik gewoon alles goed gedaan. Gewoon PAL fullscreen, 48khz audio (16bit) 25fps... Dit is echt nogal frustrerend, maarja ik probeer nog wel wat dingen

[edit]
Ik heb trouwens wel van het weekend windhoos ff gereinstalled. Misschien had ik er eerst iets op staan wat ik er nu niet op heb... WinXP btw. Ik heb daarstrx wel de via 4in1 erop gezet, maar nog steeds geen resultaat. De zelfde houterige fuckzooi...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 21:52 ]

Pagina: 1