Toon posts:

[Win XP] Vastloper tijdens Simcity 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Simcity 4 onder win xp lopen, het is een prachtig spel, maar als ik een opgslagen spel open, dan loopt de pc helemaal vast, geen enkele reactie, het eninge waar ie nog op reageert is de reset knop, dus ik opniew opstarten, spel weer starten, zelfde stad openen, en nu doet ie het wel, na enige tijd spele, loopt ie weer vast, de muziek stopt met spelen, en weer word er nergens op gereageerd. Heeft misschien iemand ervaring hiermee, of weet iemand hoe dit probleem op te lossen is??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Probeer eens een andere savegame van jezelf of desnoods van iemand anders, misschien is er wat misgegaan tijdens het saven.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Nu was ik weer aan het spelen en kreeg ik de volgende melding: http://members.lycos.nl/tallmen1/foutmelding.JPG
Ik zag toen alles met een resolutie van 640x480 en 16-bits kleuren. Dus ik denk dat het aan de drivers van mijn videokaart ligt, maar wat denken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:30 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:29:
Dus ik denk dat het aan de drivers van mijn videokaart ligt, maar wat denken jullie?
Waarom probeer je het niet? :?

🌞🍃

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:54
Hmmm, ja Simcity is nogal, brak in de zin van foutgevoelig, ik vind het ook heel erg verslavend maar ik moet het nu met software rendering draaien aangezien ik anders altijd na korte tijd een totale systeem freeze krijg...

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:33

jll

ik heb dus last van dat simcity dus helemaal niet opstart als ik simcity4.exe start dan is het ..snok.. zwartbeeld en een reset |:( |:( :? meer niet spel draait wel op andere pc dus is wel goed geinstalled ikdraai xp met een ti4200 met 41.09 heb ook al een andere geprobeert maar dat helpt niet help!!!help!!!

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

jll schreef op 05 February 2003 @ 22:57:
ik heb dus last van dat simcity dus helemaal niet opstart als ik simcity4.exe start dan is het ..snok.. zwartbeeld en een reset |:( |:( :? meer niet spel draait wel op andere pc dus is wel goed geinstalled ikdraai xp met een ti4200 met 41.09 heb ook al een andere geprobeert maar dat helpt niet help!!!help!!!
Even een genadeloze schop omhoog want ik heb vergelijkbare symptomen. Bij mij geeft SimCity 4.exe een access violation op het moment van opstarten, dus voordat ik uberhaupt maar een zwart beeld of wat dan ook kan zien. Ik heb een no-CD-required crack geprobeerd ipv de originele .exe, en dan krijg ik de error niet maar nuked het proces zichzelf gewoon na 1-2 seconden.

Het probleem van jll wordt wel op de EA Tech Help pages beschreven, dus wellicht heeft hij geluk, maar ik kan geen oplossingen vinden daar. Ik ziet hiero met een Asus V9180 Magic op Asus drivers 31.40H.

Het knapste is overigens dat Black & White vergelijkbare symptomen heeft dus ik heb zo z'n verdenkingen naar m'n computer. Aan de andere kant doen Quake 3, Diablo II, 3DMark2001 en Warcraft 3 het wel perfect, dus ik ben echt compleet 'at a loss' waar ik het probleem moet zoeken... :(

Heeft er iemand vergelijkbare problemen met deze 2 spellen gezien, al of niet met vergelijkbare hardware als ik?

Professionele website nodig?

Pagina: 1