Optische kabel en haperen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 2.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn xbox vanmiddag een advanced scart cable gekocht waardoor ik nu gebruik kan maken van de optical out en dus van de dolby digital.
Ik heb ook een optische kabel van 10 mtr erbij gekocht voor tussen de xbox en de versterker.
Bij die advanced scart cable zat ook een optisch kabeltje van een meter.

Mijn probleem is nu dat bij die kabel van 10 meter het geluid verschikkelijk hakkelt en bij die kabel van een meter werkt alles wel goed.

Is de kabel soms te lang? en is er misschien iets aan te doen? of is de kabel rot? Ik zie aan de andere kant van de kabel wel gewoon het rode lichtje branden net als bij de kabel van een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
klinkt alsof je lange kabel vies of kapot is, ik zou zeggen terug gaan en lekker omruilen. Lengte is niet echt een issue bij 10M.

Voor schoonmaken zou ik de meest pure alcohol proberen die je kunt vinden (heb ik zelf nog nooit geprobeerd). Zeker geen glas-ex of zoiets, daar zitten kleurstoffen in die het alleen maar erger maken. Ik weet dat er speciale kits voor bestaan maar daar hebben ze zoekmachines voor uitgevonden :+

[ Voor 54% gewijzigd door bibroni op 03-02-2003 15:50 ]

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalyndra schreef op 03 February 2003 @ 15:38:
klinkt alsof je lange kabel vies of kapot is, ik zou zeggen terug gaan en lekker omruilen. Lengte is niet echt een issue bij 10M.
Idd het is optisch dus wat dat betreft zou je denken dat de lengte niet zo heel belangrijk is. hoe kan ik de 2 connectors het best schoonmaken. want dan probeer is dat liever eerder omdat ik die kabel via internet gekocht, en dan moet ik hem weer opsturen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
10m optische kabel?
Ik heb voor een kabel van een meterje al 20€ betaald of zo.
Volgens mij is een optische kabel van die lengte niet echt gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 03 februari 2003 @ 15:57:
10m optische kabel?
Ik heb voor een kabel van een meterje al 20€ betaald of zo.
Volgens mij is een optische kabel van die lengte niet echt gezond.
Hier in een winkeltje kostte een kabel van 1,5 meter ook iets van 20 pleuro ofzo. Maar op bij gsmgigant oid heb ik deze kabel van 10 mtr voor 20 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 meter kan zeker wel een issue zijn bij de wat zwakkere optische bronnen. Ik weet niet hoe zo'n xbox is.

Zie je wel gewoon een mooi rood licht uit de kabel komen (constant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
10 meter kan echt wel te lang zijn. Hoe heb je de kabel liggen??? Opgerold??? Een optische kabel moet je in zo min mogelijk bochten leggen. Het liefste gewoon helemaal rechtuit. Elke bocht zorgt voor verschillende reflecties... Als je veel teveel bochten hebt, gaan die reflecties invloed op elkaar en op het originele signaal uitoefenen... Dan krijg je dat het digitale signaal niet meer de kabel uitkomt als dat het erin ging. En dat kan haperingen veroorzaken.

Probeer deze kabel dus maar een keer zo recht mogelijk, en als dat niet lukt met zo flauw mogelijke bochten neer te leggen.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 kabels 1 van een meter en 1 van 10 meter en het licht wat uit die van 1 mtr komt is wel iets feller.

de kabel van 10 meter is wel redelijk opgerolt. ik zal hem eens in wat flauwere bochten gaan leggen, maar volgens mij is de bron niet fel genoeg of is 10 meter iets te veel, mar we gaan weer proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kabel van 10 meter moet goed werken heb er hier ook meerdere liggen geen probleemen ermee alleen 20euro is wel cheap voor 10meter ik betaalde voor die lengte 55,- euro !!! betere kwaliteit kopen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
dan heb je te veel betaald denk ik.
ik heb net deze besteld van 10m.
euro 25,50.

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CABLE-623.jpg

aftand lijkt mij toch geen probleem met zo'n kabel?

[ Voor 16% gewijzigd door duncanvdlinden op 04-02-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 04 February 2003 @ 14:47:
dan heb je te veel betaald denk ik.
ik heb net deze besteld van 10m.
euro 25,50.

[afbeelding]

aftand lijkt mij toch geen probleem met zo'n kabel?
kan zijn ja, of jij hebt te weinig betaald :P maar idd de lengte mag geen probleem zijn nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het voordeel van optisch nou juist dat het over langere afstand (bijna) geen verlies heeft,

Waarom gaan er van af global crossing anders optische (glasvezel) kabels naar het andere eind van de wereld, Echt niet omdat coax beter is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik heb een optische kabel van 10m naar m'n receiver. doet t' perfect! :p
t'is wel een dikkere uitvoering als een standaard.

maar kwaliteits verandering kan toch niet echt optreden met optisch of toch wel?
ik neem aan dat het geluid gewoon hoorbaar hapert als het kabeltje niet goed is?

kabel komt btw van electronicaonline , professionele tos<>tos kabel 10m 25 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met glasvesel kabel moet je ook oppassen dat de conectoren niet op de grond vallen hierdoor kan ook de vezel beschadigen
Pagina: 1