I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Daar is geen standaard JS functie voor volgens mij. Maar hij's vrij makkelijk zelf te schrijven: zoeken naar ampersands, en de tekst die dan voglt tot de ; er uitfilteren, en opzoeken in een tabel waardoor je het hele zaakje moet vervangen.
Officieel moeten ook ampersands in links als & geschreven worden hoor, dus wat je terug krijg in JS is prima.
En doen alle browsers hetzelfde?
Officieel moeten ook ampersands in links als & geschreven worden hoor, dus wat je terug krijg in JS is prima.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
er is wel een escape functie, maar geen functie om het weer terug naar normaal te brengen... dit is niet helemaal wat je zoekt is server side... maar het geeft je een idee hoe je t zelf zou moeten maken
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <script language=vbscript runat=server> Dim S3Temp(1,1) Function URLDecode(S3Decode) S3In = S3Decode S3Out = "" S3In = Replace(S3In, "+", " ") S3Pos = Instr(S3In, "%") Do While S3Pos S3Len = Len(S3In) If S3Pos > 1 Then S3Out = S3Out & Left(S3In, S3Pos - 1) S3Temp(0,0) = Mid(S3In, S3Pos + 1, 1) S3Temp(1,0) = Mid(S3In, S3Pos + 2, 1) For S3i = 0 to 1 If Asc(S3Temp(S3i,0)) > 47 And Asc(S3Temp(S3i, 0)) < 58 Then S3Temp(S3i, 1) = Asc(S3Temp(S3i, 0)) - 48 Else S3Temp(S3i, 1) = Asc(S3Temp(S3i, 0)) - 55 End If Next S3Out = S3Out & Chr((S3Temp(0,1) * 16) + S3Temp(1,1)) S3In = Right(S3In, (S3Len - (S3Pos + 2))) S3Pos = Instr(S3In, "%") Loop URLDecode = S3Out & S3In End Function </script> |
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:46 ]
IE en NS hebben er last van (nieuwste versies)..ajvdvegt schreef op 03 februari 2003 @ 16:08:
Daar is geen standaard JS functie voor volgens mij. Maar hij's vrij makkelijk zelf te schrijven: zoeken naar ampersands, en de tekst die dan voglt tot de ; er uitfilteren, en opzoeken in een tabel waardoor je het hele zaakje moet vervangen.
En ampersands in links horen gewoon ampersands te blijven.. Nu gaat PHP zwaar over zijn nek namelijk
Bedankt voor de code mabit. Ik volg het niet helemaal, maar das niet zo erg.
Ik weet wel hoe ik zelf zoiets kan maken, maar ging er eigenlijk vanuit dat dat toch wel makkelijker moest kunnen...
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy