[xp pro] Iiyama monitor sluit pc af???

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Even vooraf; ik heb de search gebruikt voor op het forum en heb op internet getracht een soort gelijk probleem te vinden, maar dit is volgens mij uniek:

Als ik mijn Iiyama A902MT Monitor (19") uitzet, krijg ik in xp direct een blauw scherm met de melding: Bad Pool Caller... Ik hoor in de pc ook een klik, dezelfde als met het uitgaan. :( :(

Op internet en op de microsoft site vond ik BadPoolCaller schermen vooral te wijten aan corrupte drivers, maar die heb ik inmiddels allemaal onder xp vernieuwd.

Iemand al eens zoiets gehoord of een suggestie?

Korte beschrijving systeem:

AMD XP 2GHz+
Mobo MSI KT333
512 MB Ram
GForce4 MX460
Windows XP Pro

(8> Jochem

Goochem

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb je soms je monitor op de voeding van de pc aangsloten, als je dat hebt gedaan kan je de monitor beter even op een stekkerdoos of iets dergelijks aansluiten :p

als je dat niet hebt zou ik het niet weten. Gaar probleem iig :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

heeft waarschijnlijk met de ingebouwde usb-hub van je monitor te maken, als je de usb support in de bios uitschakeld, doet hij het dan ook nog steeds?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Goochem schreef op 03 February 2003 @ 15:05:
...
Als ik mijn Iiyama A902MT Monitor (19") uitzet, krijg ik in xp direct een blauw scherm met de melding: Bad Pool Caller...
...
Erhm, ik wil niet vervelend zijn hr.. Maareh, hoe kan jij een blauw scherm zien met die melding als je monitor uitstaat :/ ?

Bedoel je als je je monitor daarna weer aanzet?

[ Voor 5% gewijzigd door JnX op 03-02-2003 15:20 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
JnX schreef op 03 February 2003 @ 15:19:
[...]

Erhm, ik wil niet vervelend zijn hr.. Maareh, hoe kan jij een blauw scherm zien met die melding als je monitor uitstaat :/ ?

Bedoel je als je je monitor daarna weer aanzet?
LOL

Zit je PC en je monitor op een geaard stopcontact?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Goochem
hufkes schreef op 03 February 2003 @ 15:12:
heeft waarschijnlijk met de ingebouwde usb-hub van je monitor te maken, als je de usb support in de bios uitschakeld, doet hij het dan ook nog steeds?
Daar ga ik eens naar kijken, bedankt...

Het is idd zo dat als ik mijn monitor na de 'tik' weer aan zet, dat ik het blauwe scherm zie... :'(

Goochem

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
hufkes schreef op 03 februari 2003 @ 15:12:
Laat mij nou denken dat een van de voordelen van usb is dat je het aan en los kunt koppelen zonder je PC af te sluiten.

Wat trouwens in verband met dit ook wel aardig is, gebruik je die USB hub? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• hufkes

hufkes

XanderH schreef op 03 februari 2003 @ 15:57:
[...]

Laat mij nou denken dat een van de voordelen van usb is dat je het aan en los kunt koppelen zonder je PC af te sluiten.

Wat trouwens in verband met dit ook wel aardig is, gebruik je die USB hub? :)
Is ook zo, maar als windows vindt dat het apparaat (in dit geval waarschijnlijk de usb-hub, evt een ander aangekoppeld app) dat je ontkoppelt in gebruik is, dan kan dat toch echt een fout veroorzaken. Normaal gesproken idd alleen een waarschuwing en niets enstigs, maar wellicht met oudere programmatuur/driver of wel. Heb zelf ook veel problemen gehad met isdn-adapter via de usbhub van de iiyama, nu die rechtstreeks zit geen probleem meer

---

• Goochem
ik gebruikte die USB-hub om niet alle snoeren om het bureau heen te hoeven vouwen...
bijv. zat mijn mp3 speler eraan en een Infrarood apparaatje...

maar het probleem is opgelost, heb alles, behalve mijn mp3 snoer, rechtstreeks gezet...
:D thnx y'all

Goochem

• hufkes

hufkes

Goochem schreef op 04 February 2003 @ 09:08:
ik gebruikte die USB-hub om niet alle snoeren om het bureau heen te hoeven vouwen...
bijv. zat mijn mp3 speler eraan en een Infrarood apparaatje...

maar het probleem is opgelost, heb alles, behalve mijn mp3 snoer, rechtstreeks gezet...
:D thnx y'all
Probleem opgelost ben ik niet met je eens, je hebt het probleem geisoleerd en als een soort workaround gebruik je nu die hub maar niet meer. Eigenlijk jammer toch? Misschien kun je beter een bugreport opstellen en een driverupdate wens uitspreken naar de fabrikant / microsoft om te kijken of ze er iets meer uit kunnen halen.

---

Pagina: 1