Is mijn harde schijf gecrashed ??

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik heb 2 HD : 1 Maxtor 80GB en 1 WD WB800JB 80GB

Ik vermoed dat ik een probleem heb met mijn wester digital harde schijf. Deze heb ik opgedeeld in 3 partities: 1x 50 GB 1x 10 GB en 1x 20 GB.

Vanmiddag werd mijn pc ineens heel erg langzaam. Het opstarten van windhoos duurde wel 10 keer zoals. De partitie van 50 GB is niet meer toegangelijk en de naam van het station is veranderd in 'lokaal station'. De andere 2 partitie zijn nogwel toegangelijk maar het systeem is tergend langzaam.

Als ik de WD WB800JB afkoppel loopt het systeem als vanouds. Gelukkig staat windows op de maxtor. Is er mogelijkheid de data van de partitie van 50 GB te redden. Of is mijn harde schijf hopeloos verloren.

Ps ik heb hem pas 6 weken.
:( :( :(

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Loop kabels, jumpers en BIOS instellingen nogmaals na..
Check de HDD met het tooltje van de fabrikant..

Zie de OM FAQ, daarin staat meer hierover :)

Verwijderd

nee volgens mij is je hdd nog goed
probeer eens onder dos die hdd te benaderen en anders effe met ghost image proberen te maken en de hdd naar de winkel brengen om hem te laten testen

• Henkus
Ik heb de schijf zojuist gecontroleerd met data life guard van Western Digital en die geeft error status code : 0103

Iemand enig idee wat dat betekend.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Henkus schreef op 03 February 2003 @ 17:17:
Ik heb de schijf zojuist gecontroleerd met data life guard van Western Digital en die geeft error status code : 0103

Iemand enig idee wat dat betekend.
Dat zal vast wel in de help van dat tooltje staan. :P

Trek alle IDE-kabels er nog een suit en doe ze er dan een sin .
Dit wil ook nog wel een shelpen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heb je al op de site van Western Digital en de support gekeken? Zit nog een FAQ achter ook.

NB. Ik heb het antwoord daar niet gevonden, maar ook maar heel even gekeken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Henkus
Ik heb hem weer aan de praat gekregen. Alle kabels zaten goed maar data life guard bleef de error code geven. Ik heb de hele schijf opnieuw geformateerd en alle partities verwijderd en de jumper veranderd van slave naar cable select.

Met GetDataBack daarna nog het meeste van wat erop stond kunnen redden.

Na een complete nieuwe format met nieuwe partities is het schijfje weer probleemloos.

Blijft natuurlijk een vaag probleem.

Pagina: 1