Toon posts:

NT1 Model S1

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dit is een vraagje van een wanhopige stagiare die maar geen informatie kan vinden van een isdn kastje met de volgende informatie:

NT1 Model S1

wie kan mij opweg helpen om aan meer informatie over dit kastje te komen???

bedankt!!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 22:24

Pogostokje

* twiet *

Tsja, wat wil je er over weten dan?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Heb je de discussiegroepen van google al geprobeerd?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 14:47 ]

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb wel is gehoord dat deze niet goed compatibel zijn met ADSL, als dat misschien is wat je wilt weten? Stel je vraag is iets duidelijk dat zal ook wel helpen, wat voor info wil je dr over?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil weten of er meer informatie bekend is over deze kastjes. zogenaamde specificaties iets gedetaileerder dan alleen maar de info wat de snelheid betreft.

of is de snelheid: 128Kbps. het enige stukje informatie die ik kan gebruiken?? ik ben namelijk bezig met de verbindingen in ons bedrijf te documenteren en ik zou dit zo duidelijk mogelijk willen maken. en dus met zo veel mogelijk informatie.

misschien vraag ik te veel en wil ik te veel. maar dit is eigenlijk pas de eerste keer dat ik echt iets moet documenteren. vandaar...

dus als iemand nog iets weet???

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
misschien kun je via www.google.com telecomfanaten vinden. Die kunnen je vast veel info geven over dat kastje.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Kan je niet gewoon de KPN bellen/ mailen voor informatie ?

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_guy schreef op 03 februari 2003 @ 15:17:
Kan je niet gewoon de KPN bellen/ mailen voor informatie ?
moet je dat nou weer per se via GoT zeggen, kan je dat niet gewoon hardop zeggen (als je boven het geluid van dat gedreun hiernaast kan komen tenminste)???

maar ik zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 03 February 2003 @ 15:05:
misschien kun je via www.google.com telecomfanaten vinden. Die kunnen je vast veel info geven over dat kastje.
dat is nog een idee!! ga het meteen proberen. THNX!!!

misschien zit ik heel krom te zoeken maar ik kan er echt nix over vinden.....

maar bedankt voor de hulp!!!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 15:31 . Reden: alleen mijn resultaat toegevoegd. ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een NT1 kastje is een isdn kastje waar je isdn lijn op binnen komt en opgezet wordt voor een normaal gebruik. Het type S1 kan je gewoon vergelijken met een windows versie, een nieuwere versie (je heb S1 T/M 5 en nog wat oudere types op het moment) die wijzigingen bevatten in zowel hard als software voor de werking van het apparaat.

Een NT1 kastje heeft een A en B lijn, als je deze samen bundeld (provider moet ondersteuning hiervoor hebben, dan is de maximale snelheid 128kbit/s de snelheid van een enkele lijn is 64 kbit.

Ik denk dat je dit stukje hierboven wel kan gebruiken voor de inventarisatie, je zou eventueel nog wat technische specificaties erbij kunnen plakken, maar niemand die een inventarisatie leest intresseert dat toch. :Y)

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 03 February 2003 @ 15:28:
Een NT1 kastje heeft een A en B lijn, als je deze samen bundeld (provider moet ondersteuning hiervoor hebben, dan is de maximale snelheid 128kbit/s de snelheid van een enkele lijn is 64 kbit.
helemaal waar, maar dat geldt toch voor alle types? het grote verschil is dacht ik dat de s1 gewoon 2 klemmetjes heeft waar je de isdn draad in moet doen (kom je vanzelf achter bij het aanleggen van adsl :D ), en de nieuwere types (ik dacht vanaf de s3, maar ben niet zeker) kan gewoon een rj45 plugje in.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 03 februari 2003 @ 15:28:
Een NT1 kastje is een isdn kastje waar je isdn lijn op binnen komt en opgezet wordt voor een normaal gebruik. Het type S1 kan je gewoon vergelijken met een windows versie, een nieuwere versie (je heb S1 T/M 5 en nog wat oudere types op het moment) die wijzigingen bevatten in zowel hard als software voor de werking van het apparaat.

Ik denk dat je dit stukje hierboven wel kan gebruiken voor de inventarisatie, je zou eventueel nog wat technische specificaties erbij kunnen plakken, maar iemand die een inventarisatie leest intresseert dat toch. :Y)
OK. THNX. dit is eigenlijk wel dat gene wat ik al wist. maar ik was benieuwd of er nog iets meer bekend was... maar ik denk dat ik deze informatie maar ga gebruiken. THNX!!

• Attilla
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:33:
[...]

helemaal waar, maar dat geldt toch voor alle types? het grote verschil is dacht ik dat de s1 gewoon 2 klemmetjes heeft waar je de isdn draad in moet doen (kom je vanzelf achter bij het aanleggen van adsl :D ), en de nieuwere types (ik dacht vanaf de s3, maar ben niet zeker) kan gewoon een rj45 plugje in.
Dat bedoel ik niet helemaal.
Jij heb het over de inkomende lijn, ik heb het over de 2 uitgaande lijnen. :)

Idd, vanaf S3 heb je de mogelijkheid om het via een rj11 stekker aan te sluiten en eerder moest je gewoon los de draadjes aansluiten.
Dit heeft in iig. niks te maken met de A en B lijn. :+
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:34:
[...]

OK. THNX. dit is eigenlijk wel dat gene wat ik al wist. maar ik was benieuwd of er nog iets meer bekend was... maar ik denk dat ik deze informatie maar ga gebruiken. THNX!!
Misschien is het ook handig om de volgende keer te vermelden wat je al wel weet, dan hoeft iemand niet iets voor niets te tikken. ;)

Maakt mij verder niet uit hoor, maar probeer voortaan je posts zo compleet mogelijk te maken. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Attilla op 03-02-2003 15:38 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:50
Ik heb n NT1 model A2... gaat die problemen geven als ik ADSL krijg?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Attilla
FatalError schreef op 03 February 2003 @ 15:40:
Ik heb n NT1 model A2... gaat die problemen geven als ik ADSL krijg?
Ja, waarschijnlijk wel.
Kpn zei tegen mij aan de telefoon dat ze me vanaf model S4 (en S3 misschien) konden verzekeren dat adsl werkte (ze zijn nu bij S5) en dat het bij eerdere modellen simpelweg niet gaat of problemen kan opleveren.

Zelf had ik model L1 en deze heb ik gewoon om kunnen wisselen voor een S4 model bij de Primafoon en toen kon ik gewoon internetten. Dus hou hier rekening mee als je adsl heb aangevraagd. :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:50
..je bent dus gewoon naar de primafoon gelopen met je oude nt1 en hebt gratis n nieuwe gekregen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

tja, ik hier dus de nt1 s1, en die zou ook problemen leveren. maar het werkt gewoon hoor, geen nieuwe nodig.

• Attilla
FatalError schreef op 03 February 2003 @ 15:53:
..je bent dus gewoon naar de primafoon gelopen met je oude nt1 en hebt gratis n nieuwe gekregen?
Jep, wel na wat aandringen, maar ze hebben die dingen op voorraad.
Maar na een belletje met de manager op een drukke zaterdag middag werkt alles hoor. ;)

Daarbij is die NT eigendom van Kpn als ik me niet vergis, dus je krijgt daardoor gratis een nieuwe.
Pagina: 1