Ik heb een voeding die over de 12 volt lijn 5 volt geeft.
AT voedinkje. Maar volgens mij is de voeding nog wel goed. Nu zag ik op de cover van de voeding power good staan en er begon me iets te dagen... Die moest je toch ergens aan vast knopen???? Question is: waaraan? GND of iets anders
weet je zeker dat je wel de 12v lijn te pakken hebt (rood=5, geel=12, bij ATX iig, misschien is het bij AT wel juist andersom, ik weet het niet) ?
edit: misschien een beetje domme vraag, maar ik heb namelijk ook een half jaar lang gedacht dat geel 5 was en rood 12v
edit: misschien een beetje domme vraag, maar ik heb namelijk ook een half jaar lang gedacht dat geel 5 was en rood 12v
[ Voor 31% gewijzigd door JER00N op 03-02-2003 14:37 ]
Verwijderd
tja dar kun je wel eens gelijk in hebbenPastasaus schreef op 03 February 2003 @ 14:37:
weet je zeker dat je wel de 12v lijn te pakken hebt (rood=5, geel=12, bij ATX iig, misschien is het bij AT wel juist andersom, ik weet het niet) ?
edit: misschien een beetje domme vraag, maar ik heb namelijk ook een half jaar lang gedacht dat geel 5 was en rood 12v![]()
Rood en Geel zijn bij AT precies hetzelfde als ATX hoor. Heel misschien zijn de rode en gele kleur omgedraaid bij je voeding (lijkt me sterk) een minuutje spelen met een multimeter en je weet het al. Je powergood lijntje hoef je nergens aan te knopen, als de voeding aangaat moet hij eerst ff kort op de juiste spanning komen, als dat gelukt is verbind hij intern 5 volt aan de POWERGOOD-lijn waardoor je moederbord weet dat ie kan gaan booten.
Dit is allemala logisch nadenk/Google-werk.
Dit is allemala logisch nadenk/Google-werk.
Dit topic is gesloten.
![]()