Computer spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe pc gekocht en zaterdag had ik een probleem.
Tijdens het rippen van een DVD ging mijn pc uit en startte niet spontaan meer op. Na het drukken op de powerknop ging hij even aan maar na 3 seconden ging ie weer uit. Na enkele keren proberen startte hij gewoon op. Nadat ik weer ging rippen ging hij weer uit en nu hield hij bijv er al na 1 seconde mee op als ik de power knop indrukte. Na wat volhouden startte hij gewoon op. Daarna heb ik wee hetzelfde programma gebruikt om een DVD te rippen en dat ging allemaal prima.
's avonds kreeg ik na het gebruik van eMule een windows crash. Na de foutenrapportage te hebben geraadpleegd bleek dat het aan de USB modem lag. Na de drivers geupdate te hebben werk eMule prima. Het spontaan uitvallen van de computer is niet meer gebeurd maar het zit me toch niet lekker. Kan het aan het USB modem hebben gelegen?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

lees dit even :) [rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 29-12-02)[/rml]

En geef even wat specificaties van het systeem , hier kunnen we niks mee namelijk.
poppyzbrite schreef op 03 februari 2003 @ 14:29:
Afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe pc gekocht en zaterdag had ik een probleem.
[.....]?
Je kunt dan ook even terug naar de winkel lijkt me.....

[ Voor 42% gewijzigd door JdM op 03-02-2003 14:33 ]

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

DrDrax

Bacdafucup

Oh jawel hoor .. voeding dood .. vervangen ... klaar ...

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het kan zijn dat je pc preventief is uitgevallen omdat je proc te warm werd tijdens het dvd-rippen, daarna moet hij een periode afkoelen voordat hij weer werkt. dat zou de enige verklaring zijn die ik kan bedenken. Wat voor processor heb je?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Of de voeding is overbelast.. dus wat voor voeding heb je?

Tweakers Discord

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat de voeding overbelast wordt lijkt me hier niet echt het geval, aangezien de 2e keer het DVD-rippen wel helemaal goed ging. Dan zou CPU even veel vermogen als de trekken als eerste keer.

Er zijn wel wat probleempjes bekend met die USB modems en een bepaalde combinatie, maar of dat nou een voor een shutdown zorgt dacht ik niet... volgens mij krijg je dan alleen veel BSOD's of reboot's.
Pagina: 1