Toon posts:

[SERVER] Novell 6, Linux of Win2K AdvSrvr

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Voor een spelletjesnetwerk wil ik een fileserver bouwen met daarop updates etc. voor de meest gespeelde spellen. Later wil ik er misschien een gameserver van maken maar dat is nu nog niet aan de orde. De server moet ook de rol van domeincontroller gaan vervullen.

'SERVER' specs:
AMD K6 450Mhz
Chaintech mobo
128MB sdram
8x CDROM
4MB videokaartje (trident?)
20GB HD Maxtor

Ik heb de beschikking over: Novell Netware 6, RedHat Linux 8 en Windows 2000 Adv. Server. En dan nu mijn vraag:

Welke OS kan ik het beste gebruiken in een netwerk dat ALLEEN uit windows XP computers bestaat en waarop zo'n 16 pc's zijn aangesloten.

Ik heb totaal geen verstand van Novell of Linux maar wel van Windows 2K Adv. Server. Ik vind de 'specs' van mijn server echter te laag voor Windows 2K.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nou, als je geen verstand van linux of Novell's Netware hebt, dan zou ik gewoon kiezen voor Windows 2000.
verwacht echter geen fantastische performance van deze server. Zeker niet als game-server.

Overigens heb ik nog nergens een dedicated game-server zien staan om te draaien op netware. Maar goed.
Overigens gekeken naar:
Waarom kies je voor een bepaald server-os

Verwijderd

Helemaal mee eens... daar loopt een leuke discussie. Ongeveer dezelfde insteek.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx... net even die discussie doorgespit... interessant!

Was overigens niet van plan om er meteen een game-server van te maken, vandaar ook de 'interesse' in Novell... Ik weet niet eens of je van een Novell server wel een gameserver kan maken... ;)

Verwijderd

Ligt aan de games.... denkut eigenlijk niet....

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Novell Netware 6 is out of the question.

1. Je komt geheugen te kort. Installatie breekt af.
2. Netware 6 vindt de K6 niet liev -> Installatie breekt af.

Als je een Games server misschien wilt maken lijkt me Windows 2000 het beste. Met linux zal het ook wel werken met bepaalde spellen (UT,QuakeIII,MoHAA) maar niet met alle lijkt me.
En Windows is meer een gameomgeving dan Linux imho.

edit: en met Windows 2000 Advanced Server kun je ook mooi Active Directory maken en de gebruikers mooi en netjes beheren ( zoiets als NDS met Netware ).

[ Voor 17% gewijzigd door Vinnie op 03-02-2003 15:33 ]

C:\>_

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 14:26:
Ik vind de 'specs' van mijn server echter te laag voor Windows 2K.
zie mijn Windows 2000 server ff op een P1 200 MMX draaien met 300 SD-RAM B)
en het werkt nog best snel ook :D

gewoon voor die win 2k gaan.

www.debrasserie.nl

Verwijderd

Voor een gameserver hoef je novell absoluut niet te gebruiken. Novell is goed voor filesharing en dat soort dingen. Linux daarentegen is erg goed, ook voor gameservers.. De meeste games hebben wel een linux server variant. Ah ik zie 128 meg geheugen, een gameserver daarop gaat al moeilijk worden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 23:17 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Prik er idd 128/256MB bij, en installeer Windows 2000. Je hebt er kennis van, en het kan alle taken die je wilt gaan gebruiken. Ev. kan het met 128MB ook wel, alleen kom je dan misschien in de problemen als je games gaat hosten..

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat ie eerder problemen krijgt met games hosten met zijn processor. Het vergt behoorlijk wat processortijd om wat clients te kunnen late spelen.

Verwacht iig niet dat je met 16 man UT kan spelen met zo'n bak als server zijnde :)

C:\>_

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
esvier schreef op 03 februari 2003 @ 20:34:
[...]

zie mijn Windows 2000 server ff op een P1 200 MMX draaien met 300 SD-RAM B)
en het werkt nog best snel ook :D

gewoon voor die win 2k gaan.
[flauwmodus] van welk spel is dit de dedicated server dan? doom 1? [/flauwmodus]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Vinnie schreef op 03 februari 2003 @ 15:32:
Als je een Games server misschien wilt maken lijkt me Windows 2000 het beste. Met linux zal het ook wel werken met bepaalde spellen (UT,QuakeIII,MoHAA) maar niet met alle lijkt me.
En Windows is meer een gameomgeving dan Linux imho.
Als gameserver is Linux ideaal, zij het dat de games wel dedicated moeten draaien onder Linux. Maar de meeste zijn wel geport, en als ze dat zijn dan zijn ze over het algemeen sneller (uitzondering: de brakke UT2K3 engine :/)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik, gezien mijn 'ervaring' met linux, toch maar voor win2k adv server ga... ;)
Bedankt voor alle reacties...

Verwijderd

Koop nog wat geheugen.... is momenteel goedkoop!

Verwijderd

doe anders linux ben je zo klaar, ben je bekent met netware 6 gebruik dan cifs en nw6.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 08:33:
doe anders linux ben je zo klaar, ben je bekent met netware 6 gebruik dan cifs en nw6.
NOFI, maar heb je de draad uberhaubt gelezen :? |:(
Hij heeft geen kennis over linux. Als gameserver heb je geen drol aan netware, dus blijft weinig over.
Pagina: 1