Toon posts:

[SERVER] Novell 6, Linux of Win2K AdvSrvr

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Voor een spelletjesnetwerk wil ik een fileserver bouwen met daarop updates etc. voor de meest gespeelde spellen. Later wil ik er misschien een gameserver van maken maar dat is nu nog niet aan de orde. De server moet ook de rol van domeincontroller gaan vervullen.

'SERVER' specs:
AMD K6 450Mhz
Chaintech mobo
128MB sdram
8x CDROM
4MB videokaartje (trident?)
20GB HD Maxtor

Ik heb de beschikking over: Novell Netware 6, RedHat Linux 8 en Windows 2000 Adv. Server. En dan nu mijn vraag:

Welke OS kan ik het beste gebruiken in een netwerk dat ALLEEN uit windows XP computers bestaat en waarop zo'n 16 pc's zijn aangesloten.

Ik heb totaal geen verstand van Novell of Linux maar wel van Windows 2K Adv. Server. Ik vind de 'specs' van mijn server echter te laag voor Windows 2K.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nou, als je geen verstand van linux of Novell's Netware hebt, dan zou ik gewoon kiezen voor Windows 2000.
verwacht echter geen fantastische performance van deze server. Zeker niet als game-server.

Overigens heb ik nog nergens een dedicated game-server zien staan om te draaien op netware. Maar goed.
Overigens gekeken naar:
Waarom kies je voor een bepaald server-os

Verwijderd

Helemaal mee eens... daar loopt een leuke discussie. Ongeveer dezelfde insteek.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx... net even die discussie doorgespit... interessant!

Was overigens niet van plan om er meteen een game-server van te maken, vandaar ook de 'interesse' in Novell... Ik weet niet eens of je van een Novell server wel een gameserver kan maken... ;)

Verwijderd

Ligt aan de games.... denkut eigenlijk niet....

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Novell Netware 6 is out of the question.

1. Je komt geheugen te kort. Installatie breekt af.