CD speler zegt "no disc" en spuugt cd's uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56
Heb hier een oude Sony cd speler (Sony CDP-M27) van m'n opa en oma... maar hij pakt geen enkele cd. Elke cd die ik er in doe, spuugt ie na 3 seconden er weer uit en hij leest er niks van geloof ik.. Kheb in de search gezien dat je kan reinigen met een reinigings-cd (gedaan) en nu net heb ik met een wattenstafje + spiritus nog een keer de lens schoongemaakt, maar het probleem is nog niet opgelost..

Kan ik nog iets anders proberen of is ie gewoon kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15795

Spiritus op de lens ?? mmm dat deed ik laatst bij mn discman lens en die is toen helemaal naar de klote gegaan. :s na behandeling met spiritus zaten er allemaal krasjes op de lens en las hij geen enkele cd meer.

Ik zou als ik jou was even checken of je krasjes ziet op je lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Noop ziet er clean uit, maar er gebeurde net iets vreemds.. ik tilde em op en zette em aan.. en hield em zeg maar zodat de cd tray naar de grond gekeerd was en opeens begon ie de cd te lezen... ff m'n minidisc op aangesloten en er komt nu opeens geluid uit!
Vaag zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15795

hoe oud is het ding ? want je kunt misschien het beste ff een nieuw kopen ... cd roms kosten echt niets tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
hoe oud..tsja.. kweenie.. ik denk 1 van de eerste cd spelers aangezien ie van m'n opa en oma komt :)
Mja het is dus een standalone cd speler he.. geen cdrom drive :)
Maarja ook die kosten niet zoveel meer..maar hij doet 't blijkbaar nu ik em ondersteboven heb gehouden.. zeker een onderdeeltje die een beetje los zit oid..

[ Voor 45% gewijzigd door RedruM op 03-02-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:50

Wok

Dakloos...

Lijkt me op een vaker voorkomend probleem bij oudere Sony CD-spelers. Heb hier ook nog een oud exemplaar staan, dat geen enkele CD meer accepteerde.

Naar nu blijkt, is het mechaniek versleten/lam: bij het laden van de CD, hoort normaal gesproken een palletje omhoog te schuiven, waarmee de lade vergrendeld wordt. Dit laatste gebeurt niet meer, waardoor de CD niet gelezen kan worden. Het gekke is dat als je het apparaat een keertje 'helpt' bij het vergrendelen van de lade, dat het een paar keer weer goed gaat.

Jammer genoeg heb ik hier nog geen DIY-oplossing voor kunnen vinden. Misschien dat de veertjes in het mechaniek slap zijn geworden?

[ Voor 2% gewijzigd door Wok op 03-02-2003 14:42 . Reden: Tiepo's ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wokmaster schreef op 03 February 2003 @ 14:42:

Jammer genoeg heb ik hier nog geen DIY-oplossing voor kunnen vinden. Misschien dat de veertjes in het mechaniek slap zijn geworden?
Die DIY oplossing lijkt me dan vrij logisch: veertje van een oude balpen er in ofzo...ik denk ook maar ff mee :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Hmm ik heb er ook nog een 75 Watt sony versterker bij..
Integrated Stereo Amplifier TA-AX3 (wat bedoelen ze met integrated amp?)
Ik snap alleen niet precies de bedoeling van de 4 speaker uitgangen...
Het is een stereo amplifier staat er, maar je kan 4 speakers aansluiten..
Je hebt zeg maar 2 rijen van aansluitingen
Rij1 (Speaker A): rood+ en zwart- (rechts) en ernaast nog een zwart- en een wit(?)+ (links)
Rij2 (Speaker B): rood+ en zwart- (rechts) en ernaast nog een zwart- en een wit(?)+ (links)

Ohja.. en hoeveel Watt boxjes moet je hebben voor een 75 W versterker?

[ Voor 14% gewijzigd door RedruM op 03-02-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Die vier speakeraansluitingen zijn ervoor om twee sets speakers aan te kunnen sluiten op de versterker, set A en set B. Deze sets zullen gewoon hetzelfde geluid doorgeven, er zal geen surroud o.i.d. op die versterker zitten.
Waarschijnlijk zit er op de versterker wel een knop waarmee je de set A en set B onafhankelijk van elkaar aan en uit kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Ah.. dus als je bv hetzelfde geluid in 2 kamers wil hebben oid..

Maareh als mijn versterker 75 watt is, moet ik dan ook 75 watt speakers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Hm ik ben dus geen audiofiel ofzo.. kheb eigenlijk nog nooit een stereosetje gehad, maar ik wil es kijken of het wat is voor mij. Ik ben namelijk meer pc-speaker geluid gewend stereogeluid uit een standalone setje.. maareh met wat voor speakertjes zou ik kunnen beginnen voor deze oude sony versterker?

Kan ik 't beste gewoon wat el cheapo kleine sony/philips/whatever 2e hands speakertjes er bij nemen of zou een beter merk ook goed tot zijn recht komen?
Of is de versterker die ik nu heb zo bagger dat ik em net zo goed weg kan flikkeren? :)
Naja.. als er nog iets mee te beginnen is..in welke prijsklasse zou ik dan speakers moeten zoeken?
Ik ben van plan morgen iig ff te gaan luisteren bij een audiozaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75207

het vermogen dat je naar je speakers stuurt is in mindere mate van belang... het amperage sloopt ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:50

Wok

Dakloos...

The_Eagle schreef op 03 February 2003 @ 14:47:
[...]

Die DIY oplossing lijkt me dan vrij logisch: veertje van een oude balpen er in ofzo...ik denk ook maar ff mee :Y)
Logisch :Y) Maar in mijn CD-speler zitten dus geen veertjes. Het was zomaar een loze gok; wie weet dat in de CD-speler van de topicstarter wel veertjes zitten 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

RedruM schreef op 03 February 2003 @ 19:31:
Ah.. dus als je bv hetzelfde geluid in 2 kamers wil hebben oid..

Maareh als mijn versterker 75 watt is, moet ik dan ook 75 watt speakers hebben?

Nee, dat hoeft niet.
Wattage is niet zo belangrijk als je in eerste instantie zal denken.

Kijk even in de Audio & Video FAQ daar staat alles in wat je wilt weten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Het is de loading belt.
Of eigenlijk simpel gezegd het aandrijf riempje dat de la na binnen en buiten trekt en het loopwerk naar beneden/omhoog laat zakken.
Is makkelijk te controleren, help de la een handje als hij dicht gaat ,met name als hij net dicht wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31
Wat ook vaak het geval is, is dat het mechanisme dat de lens op en neer beweegt (dus niet heen en weer) lam is.
Dit zie je ook vaak bij playstations: Op de kop spelen ze cd's veel beter af :)

btw: alles over watts en ohms kan je in de AV faq nalezen, dat hoef je niet hier te vragen :)
Pagina: 1