Toon posts:

[asp] bulk email vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,
ik verstuur regelmatig naar honderden user uit mijn db een personalized mail. Nu heb ik om die mail te versturen een pagina gemaakt waarin er gewoon een loop zit met in die loop een .sendmail commando. Dus er wordt soms 400 x een mail verstuurd.
Dit lijkt me nogal belastend voor mijn provider en mijn script is ook traag (een harde server.timeout van 5 minuten is nodig voor 500 mailjtes). Kan dit handiger? Een soort kjoe waar je een en ander klaar zet en dan in 1x verzend?
thx

Verwijderd

Ja je kan een de email addressen aan een component aanleveren die de emailtjes verstuurd... hierdoor is je ASP pagina binnen enkele seconde klaar... het component gaat dan lekker alle emailtjes vesturen.... mijn regel is dat als ik meer als 5 emails verstuur ik dit altijd via een component laat gaan.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 13:20

me1299

$ondertitel

Is een BCC header geen optie?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wou net zeggen....
Gewoon BCC-tjes toevoegen (dus 500 BCC-tjes in 1 mail) en dan 1 x versturen... Simpel...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op 03 februari 2003 @ 14:47:
Ik wou net zeggen....
Gewoon BCC-tjes toevoegen (dus 500 BCC-tjes in 1 mail) en dan 1 x versturen... Simpel...
Volgens mij moest het gepersonaliseerd, dat gaat niet zo makkelijk met een BCC-regel.

Wat je zou kunnen doen is een databasetabel met alle e-mailadressen maken, als je een mailing wilt versturen zou je deze adressen via een webinterface kunnen aanvinken. Vervolgens heb je een programma dat op de server staat en om de zoveel tijd kijkt of er mail verstuurd moet worden en het dan op dat moment pas daadwerkelijk verstuurd. Als het een linux server zou zijn kan je cron gebruiken, maar het betreft waarschijnlijk een windows server...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
* RobIII moet beter lezen... :P

[ Voor 122% gewijzigd door RobIII op 03-02-2003 15:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Hoe bedoel je handiger versturen, het werkt zoals het hoort te werken toch?
Ik verstuur ook altijd de hele mailinglijst met een loopie en ja, het kost wat tijd (mijn server timeout staat op 900 sec).
Je zou om de honderd records een flush kunnen doen om te zien dat alles aan het lopen is, maar waarom een hoop extra scripting als je maar een paar minuten hoeft te wachten? :?

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik ben ongeveer hetzelfde van plan. Ik wil op onze server een scriptje gaan zetten waarbij mensen kunnen
- Inloggen
- Adressen in database toevoegen (e-mailadressen that is)
- Template voor nieuwsbrief kunnen kiezen
- Nieuwsbrief invulling geven (gepersonaliseerd!)
- en als laatste versturen naar een geselecteerde berg e-mailadressen.

Waarschijnlijk gaan uiteindelijk meerdere gebruikers van dit systeem gebruik maken en het is natuurlijk niet de bedoeling dat onze server de hele dag onbereikbaar is omdat deze aan het mailen is.

Idee, iemand?

edit:
[quote]Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:27:
Ja je kan een de email addressen aan een component aanleveren die de emailtjes verstuurd... hierdoor is je ASP pagina binnen enkele seconde klaar... het component gaat dan lekker alle emailtjes vesturen.... mijn regel is dat als ik meer als 5 emails verstuur ik dit altijd via een component laat gaan.[/quote]

Welk component is dat en waar kan ik het vinden?

[ Voor 31% gewijzigd door Twan V op 04-02-2003 11:20 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Twan V schreef op 04 February 2003 @ 11:19:

edit:
[quote]Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:27:
Ja je kan een de email addressen aan een component aanleveren die de emailtjes verstuurd... hierdoor is je ASP pagina binnen enkele seconde klaar... het component gaat dan lekker alle emailtjes vesturen.... mijn regel is dat als ik meer als 5 emails verstuur ik dit altijd via een component laat gaan.[/quote]

Welk component is dat en waar kan ik het vinden?
Weet namen niet meer... zou je even zelf moeten kijken..... belangrijkste is dat het component je pagina niet ophoudt...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

Pogostokje

* twiet *

ASPMail is wel snel... maar niet freeware helaas.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ASPQMail werkt volgens mij met een queueueue :P Deze is helaas niet gratuit...
Misschien is een mailinglist/distributielijst ook een idee?

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 04-02-2003 17:55 ]

Over mij

Verwijderd

Een andere oplossing is natuurlijk om zelf een SMTP server te installeren en die als relay (smarthost) te gebruiken om 't eigenlijke mailen te doen. Een 'echte' smtp server houdt zelf een queue bij en kan in een gigantisch tempo mailtjes accepteren en vervolgens rustig in z'n eigen tempo die dingen doorsturen...

(PS: Als daarvoor een linux/unix bak gebruiken geen probleem is: QMail en PostFix zijn aanraders)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
ASPQMail doet het inderdaad. Ook het MS CDO-object werkt samen met de lokale IIS SMTP-server, waarmee je ook een queue hebt.
Pagina: 1