Zal maar meteen met de deur in huis vallen, er zullen vast wel topics hierover zijn, maar die kan ik niet zo snel vinden.
Ik ben dus van plan om ipv onderstaande config, up te graden naar een wat nieuwer systeem.
Aangezien die P4's van tegenwoordig behoorlijk snel zijn geworden ben ik van plan de stap te maken van AMD naar Intel
Moederbord : Asus P4PE
CPU : Intel P4 2,0Ghz
Ram : (merk weet ik nog niet, iemand suggesties ? ) 512MB
HDD : Maxtor 120GB Plus 9 serie
Soundcard : SB Live 5.1
en nog wat rommel
Waar is dus info over wil hebben is het volgende....
- Welk Ram moet ik nemen, wat is snel, wat is goed op het moment
- Tot hoever kan ik em _ongeveer_ klokken
- Ik heb dus vernomen dat de 2Ghz versie lager geklokt is met ze mem, dus lekkere overklok mogelijkheden ( lijkt me )
- PC2700 PC2100 PC3200 ( ofzo, ik weet dit dus echt niet, welke moet ik nemen)
- Werkt die SB live lekker met de intel chipset die op het bord zit? want me Abit KT7A werkt voor geen meter hiermee
- De "boxed" cooler van Intel, is daar goed mee over te klokken?
Graag wat info van deze vragen
Als jullie andere configs in gedachten hebben, zeg het dan ook, dan kan ik allerlei overwegingen maken.
Heel erg bedankt alvast
Ik ben dus van plan om ipv onderstaande config, up te graden naar een wat nieuwer systeem.
Aangezien die P4's van tegenwoordig behoorlijk snel zijn geworden ben ik van plan de stap te maken van AMD naar Intel
Moederbord : Asus P4PE
CPU : Intel P4 2,0Ghz
Ram : (merk weet ik nog niet, iemand suggesties ? ) 512MB
HDD : Maxtor 120GB Plus 9 serie
Soundcard : SB Live 5.1
en nog wat rommel
Waar is dus info over wil hebben is het volgende....
- Welk Ram moet ik nemen, wat is snel, wat is goed op het moment
- Tot hoever kan ik em _ongeveer_ klokken
- Ik heb dus vernomen dat de 2Ghz versie lager geklokt is met ze mem, dus lekkere overklok mogelijkheden ( lijkt me )
- PC2700 PC2100 PC3200 ( ofzo, ik weet dit dus echt niet, welke moet ik nemen)
- Werkt die SB live lekker met de intel chipset die op het bord zit? want me Abit KT7A werkt voor geen meter hiermee
- De "boxed" cooler van Intel, is daar goed mee over te klokken?
Graag wat info van deze vragen
Als jullie andere configs in gedachten hebben, zeg het dan ook, dan kan ik allerlei overwegingen maken.
Heel erg bedankt alvast