Toon posts:

Asus P4PE+P4 2ghz, aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zal maar meteen met de deur in huis vallen, er zullen vast wel topics hierover zijn, maar die kan ik niet zo snel vinden.

Ik ben dus van plan om ipv onderstaande config, up te graden naar een wat nieuwer systeem.

Aangezien die P4's van tegenwoordig behoorlijk snel zijn geworden ben ik van plan de stap te maken van AMD naar Intel

Moederbord : Asus P4PE
CPU : Intel P4 2,0Ghz
Ram : (merk weet ik nog niet, iemand suggesties ? ) 512MB
HDD : Maxtor 120GB Plus 9 serie
Soundcard : SB Live 5.1

en nog wat rommel :)

Waar is dus info over wil hebben is het volgende....

- Welk Ram moet ik nemen, wat is snel, wat is goed op het moment
- Tot hoever kan ik em _ongeveer_ klokken
- Ik heb dus vernomen dat de 2Ghz versie lager geklokt is met ze mem, dus lekkere overklok mogelijkheden ( lijkt me )
- PC2700 PC2100 PC3200 ( ofzo, ik weet dit dus echt niet, welke moet ik nemen)
- Werkt die SB live lekker met de intel chipset die op het bord zit? want me Abit KT7A werkt voor geen meter hiermee
- De "boxed" cooler van Intel, is daar goed mee over te klokken?

Graag wat info van deze vragen :)
Als jullie andere configs in gedachten hebben, zeg het dan ook, dan kan ik allerlei overwegingen maken.

Heel erg bedankt alvast

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens hier: ASUS P4PE Gebruikers ervaringen
Honderden pagina's ervaringen en antwoorden :)

Wat betreft de boxed cooler van Intel: deze is zeker geen slechte koeler.. Ultrastil en redelijk mee te OC'en. Zie Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 2) :)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 03-02-2003 13:51 ]

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Kijk eerst hier nog eens even: ASUS P4PE Gebruikers ervaringen

Kubuntu

Verwijderd

Topicstarter
Dat topic heb ik al behoorlijk doorgekeken idd, maargoed ik ben er een tijdje uit geweest, vandaar deze vragen :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wil je perse die dure p4 aanschaffen? Persoonlijk vindt ik die eigenlijk te duur voor z'n prestaties. Ik heb m in de pricewatch gevonden voor 190 euro tray en 193 boxed. De AMD Athlon XP 2000 is slechts 88 tray en 99 boxed, en die is nog sneller ook. Ik denk dat je dat beter kan overwegen.

Tip: als je toch p4 wilt, de overstap van 2.0 ghz naar 2,4 is maar 30 euro :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, heb je gelijk in, ik ben toendertijd ook gegaan naar AMD omdat die gewoonweg sneller en goedkoper was, maar de verschillen liggen nu een stuk dichter bij elkaar, en ik doe het vooral omdat ik graag van die brakke VIA chipsets afwil, ik heb daar behoorlijk wat probs mee gehad, en wil deze keer gewoon een stabiel systeem, en dat mag best wat kosten, als het maar gewoon rete stabiel draait en nog een beetje OC-baar is ook.

(omg @ lange zin :D )

Verwijderd

Topicstarter
btw, ik weet nu bijna al wel zeker dat ik een P4PE neem, alleen ik zit nog te twijfelen over de proc die ik neem,

een 400Mhz P4 2.0 Ghz en die hard klokken tot 2,7Ghz ( wat velen zeggen hier dat dat kan)

of een 533Mhz P4 2,4Ghz en die beetje klokken...

ik weet het niet meer :/

Verwijderd

Nou ik heb persoonlijk zo goed als geen slechte ervaringen met VIA chipsets... doe nu alweer een tijdje met de KT266A en mijn systeem is echt retestabiel.

Denk niet dat je VIA moet laten liggen omdat het niet stabiel systeem zou zijn, doe je het toch, dan neem je toch de nForce2??

Ik vind die Pentiums echt veel te duur, ik raad je dus een XP2000 aan met de nForce2.
Qua ram zou ik voor Samsung gaan, heb veel reviews gelezen waar ze als beste uit de bus komen, en het is ook niet zo duur.

Verwijderd

Ik zou voor de P4 2.4 Ghz gaan. Je hebt haast geen verschil tussen die 2 in prijzen. Het scheelt je wel zo'n €30. Als je toch (hard) wil OC dan kan je met die 2.4 Ghz toch zo op de 3 Ghz komen, en dat is eem mooi getal. >:) Maar als je toch geen geld in zak heb dan maar 2.0 Ghz. :)

Verwijderd

Wat RAM betreft: DDR 512MB 400 PC3200!! (Corsair)Het is een goeie RAM waar je niks over te klagen hebt. :) Maar het kost je wel wat poen. Verder kan je wat nieuws vinden op T.net en/of op google. :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 17:34:
Ik zou voor de P4 2.4 Ghz gaan. Je hebt haast geen verschil tussen die 2 in prijzen. Het scheelt je wel zo'n €30. Als je toch (hard) wil OC dan kan je met die 2.4 Ghz toch zo op de 3 Ghz komen, en dat is eem mooi getal. >:) Maar als je toch geen geld in zak heb dan maar 2.0 Ghz. :)
Nja geld is geen probleem, het gaat me meer om : hoe hoog kan ik komen?

Want een 2.4ghz ligt natuurlijk al op 133mhz, tot hoever kan ik die schroeven ?

en btw nog een vraagje : is de multiplier locked van een P4 ?

Verwijderd

Topicstarter
oh nog 1 vraagje ( ja ik blijf bezig :P :P )

Kan kingston geheugen rammen op 2,2,2,5 ?

dat zou wel mooi zijn, anders moet ik speciaal dat geheugen los bestellen

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Bijna alle 2.0 tje die ik tegen kom lopen bijna allemaal op 2,66ghz op standaard voltage, mijne zelf op 1,45 volt stabiel op die snelheid.
Verder lukt ook maarja dan moet er weer voltage bij. (merk het toch niet in windows)
En die 2.4 tja daar haal je ook wel de 2,7 ghz mee en als je een beetje goed mem koopt Corsair bijv. dan heb je daar mee vetter prestaties want dan is je bandbreedte goed hoog.

Dus als je goed mem neemt ga dan voor de 2.4Ghz en als je wat goei koper mem heb ddr333 ofzo dan tja de 2.0 en die op de 133fbs zien te krijgen.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 17:31:
Nou ik heb persoonlijk zo goed als geen slechte ervaringen met VIA chipsets... doe nu alweer een tijdje met de KT266A en mijn systeem is echt retestabiel.

Denk niet dat je VIA moet laten liggen omdat het niet stabiel systeem zou zijn, doe je het toch, dan neem je toch de nForce2??

Ik vind die Pentiums echt veel te duur, ik raad je dus een XP2000 aan met de nForce2.
Qua ram zou ik voor Samsung gaan, heb veel reviews gelezen waar ze als beste uit de bus komen, en het is ook niet zo duur.
Ik heb zelf niets dan problemen gehad met VIA chipsets.
En nForce, I dunno, lijkt mij iets te nieuw.
Geef mij maar Intel stabiliteit.
Verder zijn die Pentiums enorm gedaald in prijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 18:13:
[...]

Nja geld is geen probleem, het gaat me meer om : hoe hoog kan ik komen?

Want een 2.4ghz ligt natuurlijk al op 133mhz, tot hoever kan ik die schroeven ?

en btw nog een vraagje : is de multiplier locked van een P4 ?
Hoe hoog kan je komen? Mja: Een P4PE kan je wel redelijk OC, maar hoever je kan komen weet ik niet. Iig red je de 3.0 Ghz.

Voor zover ik weet zijn de multiplier van de P4's locked.
Verder RAM betreft: FAQ Geheugen.
Een Tweaker heeft met de P4PE mobo 2,53Ghz @ 3.4 Ghz behaald

Verwijderd

Geheugen: PC3200 geheugen kan wel veel snelheidswinst boeken, met name als je wilt gaan overclocken. PC3200 is 200MHz en 400MHz effectief (DDR). Dit betekent dat je met dit geheugen tot ver in de 190MHz FSB zou kunnen overclocken, mits je een default 166MHz FSB hebt (zoals de AMD 2700+ en 2800+). Hiervoor moet je echter wel een processor mod doen, namelijk de 166MHz FSB unlucken naar 133MHz default. Hierdoor kun je je FSB veel hoger clocken. Maar je moet wel weten dat een PC3200 wel wat poen kost. :/

Verwijderd

tjonge tnonge . je zegt dat geld geen probleem is dus waarom neem je dan geen 2.8 of zo. en draai die dan lekker op 3.6 of zoiets dergelijks . waarom zo'n heele oude 2g of 2.4.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 19:10:
tjonge tnonge . je zegt dat geld geen probleem is dus waarom neem je dan geen 2.8 of zo. en draai die dan lekker op 3.6 of zoiets dergelijks . waarom zo'n heele oude 2g of 2.4.
2.8 is té overdreven, die ligt wel vér weg van de 2.4 ghz in prijs geval. Waar 2.0 en 2.4 nouwelijks qua prijs verschillen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik begin het aardig te snappen :)

maargoed ik vind corsair wel een beetje TE duur voor een beetje geheugen, ik zat zelf gewoon te denken aan een PC2700 van Kingston/Dane-Elec (oid)
dat geheugen moet ( als ik goed reken) 166Mhz aankunnen

Dus kan ik in principe gewoon 150Mhz Bus kunnen krijgen of zie ik dat verkeerd :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is zeker haalbaar met de laatste Northwood steppings :)

Zie ook www.cpudatabase.com en Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 2)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:43:
Oke, ik begin het aardig te snappen :)

maargoed ik vind corsair wel een beetje TE duur voor een beetje geheugen, ik zat zelf gewoon te denken aan een PC2700 van Kingston/Dane-Elec (oid)
dat geheugen moet ( als ik goed reken) 166Mhz aankunnen

Dus kan ik in principe gewoon 150Mhz Bus kunnen krijgen of zie ik dat verkeerd :)
Ik zou DAN voor een PC2700 Corsairtje gaan. Dit Corsair geheugen past op alle moederborden met ondersteuning voor DDR SD-RAM (PC-2100). Het voordeel van dit geheugen is echter dat het erg goed over te klokken is, nl. tot 333 MHz CAS2 in plaats van 266 MHz CAS3. Corsair heeft zich een uitstekende reputatie verworven door consistent de eerste in de markt te zijn met vooruitstrevende producten voor het ondersteunen van nieuwe computerplatforms en technologiën. Corsair geheugen is specifiek ontworpen voor solide prestaties. :9

Met vele jaren ervaring in de vervaardiging van snelle geheugenmodules heeft Corsair zijn naam gevestigd als beste in die bedrijfstak.
Corsair heeft ook strikte standaarden voor productkwalificatie; elke verandering in ontwerp, gebruikte materialen en/of toeleverancier leidt tot herkwalificatie, voordat producten naar eindgebruikers verscheept worden.
Alhoewel deze hoge standaarden zeer tijdrovend zijn, hebben ze geleid tot zeer robuuste producten, met extreem weinig defecten, retourzendingen of compatibiliteitsproblemen. Een duidelijke trouwe Corsair Fan. :*)

De PC2700 modules gaan fysiek anders zijn dan PC2100 modules (o.a. door toevoeging van een rijtje weerstandjes op de printplaat). De producten van fabrikanten die nu overklokbare PC2100 modules verkopen als "PC2700" kunnen na het uitbrengen van de officiële standaard niet meer onderscheiden worden van echte PC2700. Het ligt in de lijn der verwachting dat dit onnodige compatibiliteitsproblemen met zich mee gaat brengen. Een goede reden om
alleen maar Corsair modules te gebruiken!

BTW: Je kan ook eerst een 256MB reep Corsairtje nemen, later wanneer geld te doen is komt er een 256 reep erbij. Zo ga ik het doen iig. :9~

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

Goku33

Ownage!

als je trouwens per sé een 100mhz fsb wilt om over te clocken: er is ook een 2,5 ghz met 100mhz fsb

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk niet het goeie forum ervoor :P

V&A weg

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 04-02-2003 10:11 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:42:

V&A weg
Wil je het verkopen of wil je alleen weten wat het waard is. Zo ja, >> vraag en aanbod, en anders Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vragen deel-10

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 04-02-2003 10:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:42:
Waarom post je het dan nog? :/
Kijk eens hier

Je bent gewaarschuwd..

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 04 February 2003 @ 08:01:

[...]
Waarom post je het dan nog? :/
Kijk eens hier

Je bent gewaarschuwd..
nou, omdat ik al vaker wel in dat topic gekeken heb, en mensen reageren amper op elkaar kwa vragen enzo, dus ik dacht, doe ik het hier als een offtopic iets ? :+

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom juist jij wel en de anderen niet? Een maal zo'n V&A posting waar geen haan naar kraait en dan krijg ik te horen "heeeeejjj, wrom hij wel en ik neit???//" :/

Post daartoe dan gewoon in de juiste plaatsen: www.tweakers.net/aanbod, www.marktplaats.nl, www.ebay.nl, etc..etc.. Zie ook de FAQ Forumgedrag, daar staat meer hierover B)

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry, je hebt wel gelijk :) ik ben gewoon lui, ik geef het toe :+
Pagina: 1