Toon posts:

Getting Started forum

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.... vaak zie je dat slotjes gegeven worden voor simpele threads.... als dat policy is van got dan is dat policy... vooral in de linux hoek kan ik dat begrijpen.... Ook zie ik dat de laatste tijd er steeds meer gebruikers zijn die klagen over de moderators etc etc... ik vind het wel begrijpelijk maar ben het ook eens met standpunt van de moderators.

Daarom mijn volgende voorstel:

Maak voor elk forum waar dit in voorkomt (windows,networking,programming) een Getting Started forum subform aan.... (No question to simpel).... hierdoor scheid je de gebruikers ipv het weren van één groep (newbies)... hier kunnen ook threads die nu met zie google.com of zie php.net gesloten worden naar verschoven kunnen worden.

[Dit was mijn reactie in een andere thread maar vind het wel de moeite waard om er een aparte thread voor aan te maken, ik sta sterk achter dit idee]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

nee, zie de doelgroep van GoT voor de redenen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja wel een goed idee van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En dan kun je daar alle vragen neerdumpen als je geen zin hebt om er moiete voor te doen.

Dan wordt het daar echt pas een choas.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

Exirion

Gadgetfetisjist

De zoveelste keer dat iemand met het idee voor een speelhoekje voor n00bs komt...

GoT is een forum VOOR en DOOR tweakers. Geen Computer Idee publiek.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 13:25:
Hmm ja wel een goed idee van je!
Vind ik niet niet. Dat gaat wel erg onoverzichtelijk worden. Waar trek je de lijn tussen beginnerstopics en experttopics? In de search kan je bijna (omega) alles wel vinden, grootste deel van de mensen moet gewoon beter leren zoeken dat voorkomt een hoop ergenis.

(deja vu? dit hebben we toch al een paar x gehad :?)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D2k schreef op 03 februari 2003 @ 13:25:
nee, zie de doelgroep van GoT voor de redenen
Ja dat heb ik in het idee ook meegenomen..... Maar wil graag dan de discussie voeren of dat je denkt dat zoals het nu gaat de goede manier is om verder te gaan... ipv van gebruikersgroep te weren door die in forums te laten posten en slotjes te geven of voor hun aparte forums aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Helaas, uw idee bestaat al :P
www.beginnersweb.nl

Als mensen denken dat het daar te makkelijk voor hun is, komen ze maar naar GoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alexandervisser schreef op 03 February 2003 @ 13:26:
En dan kun je daar alle vragen neerdumpen als je geen zin hebt om er moiete voor te doen.

Dan wordt het daar echt pas een choas.
Beter dat ze in een aparte forums staan dan door de andere forums heen en het eeuwige gezeur over slotjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37
GoT heeft gewoon een hoog niveau. Als je als n00b mee wil doen kun je beter eerst een paar jaartjes op beginnersweb gaan posten. En dan gaan denken aan GoT.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 03 February 2003 @ 13:26:
De zoveelste keer dat iemand met het idee voor een speelhoekje voor n00bs komt...

GoT is een forum VOOR en DOOR tweakers. Geen Computer Idee publiek.
Ja maar daar trek je ook een andere gebruikers groep mee aan... en het lijkt me een probleem dat nu erkend wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HawVer schreef op 03 February 2003 @ 13:30:
GoT heeft gewoon een hoog niveau. Als je als n00b mee wil doen kun je beter eerst een paar jaartjes op beginnersweb gaan posten. En dan gaan denken aan GoT.
Dat gaat moeilijk omdat tweakers.net en got veel met elkaar te maken hebben... er zijn veel newbies die ook tweakers.net lezen en vanuit daar op GOT komen... tenzij je wilt modden voordat de berichten op got tercht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wij willen geen n00bs. Apart forum trekt alleen n00bs aan die zichzelf dan al heel snel te goed voelen voor het newbies forum, want ik kan oma uitleggen hoe ze word start maar ik weet niet welke linux distro ik moet nemen, help!

Oftewel; dat volk moet je juist weren, niet aanmoedigen hier te komen door ze en plekje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 13:32:
[...]

Dat gaat moeilijk omdat tweakers.net en got veel met elkaar te maken hebben... er zijn veel newbies die ook tweakers.net lezen en vanuit daar op GOT komen... tenzij je wilt modden voordat de berichten op got tercht komen.
Mensen die elke dag t.net lezen en dus erg geïnterreseert zijn hebben meestal wel een wat hoger niveau dan de gemiddelde beginnersweb "help hij doet ut niet"-poster.

Maar zoals ik net al postte, je moet zeker niet aanmoedigen dat er n00bs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 03 februari 2003 @ 13:27:
[...]

Vind ik niet niet. Dat gaat wel erg onoverzichtelijk worden. Waar trek je de lijn tussen beginnerstopics en experttopics? In de search kan je bijna (omega) alles wel vinden, grootste deel van de mensen moet gewoon beter leren zoeken dat voorkomt een hoop ergenis.

(deja vu? dit hebben we toch al een paar x gehad :?)
Hoe trek je die lijn? Geen lijn maar zone... en zal aan de hand van de FAQ's en POLICY's moeten worden opgesteld en daarna is het dezelfde moeite om slotje te geven of om een post te verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 03 February 2003 @ 13:32:
Wij willen geen n00bs. Apart forum trekt alleen n00bs aan die zichzelf dan al heel snel te goed voelen voor het newbies forum, want ik kan oma uitleggen hoe ze word start maar ik weet niet welke linux distro ik moet nemen, help!

Oftewel; dat volk moet je juist weren, niet aanmoedigen hier te komen door ze en plekje te geven.
Dat volk is er al en kijk als voorbeeld eens naar de forms van asp.net daar kan het blijbaar wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 13:34:
[...]

Hoe trek je die lijn? Geen lijn maar zone... en zal aan de hand van de FAQ's en POLICY's moeten worden opgesteld en daarna is het dezelfde moeite om slotje te geven of om een post te verplaatsen...
Maar ik ben geen n00b en wilde alleen ff weten waarom mijn computer zomaar opnieuw opstart in XP! Hij is heel stabiel want ik krijg nooit een blauw scherm! Kutmods! Jullie zijn zelf n00bs!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 03 February 2003 @ 13:34:
[...]

Mensen die elke dag t.net lezen en dus erg geïnterreseert zijn hebben meestal wel een wat hoger niveau dan de gemiddelde beginnersweb "help hij doet ut niet"-poster.

Maar zoals ik net al postte, je moet zeker niet aanmoedigen dat er n00bs komen.
Ik denk niet dat jij weet hoeveel mensen op tweakers.net komen om de frontpage artikelen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

je kan ook in de algemene faq zetten:

Als je nieuw bent of onervaren... wees gerust en bezoek www.beginnersweb.nl eerst :)

die hebben een perfect plekje voor newbies nl ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 13:35:
[...]

Dat volk is er al en kijk als voorbeeld eens naar de forms van asp.net daar kan het blijbaar wel?
Die krijgen daar notes/OW's voor, en worden duidelijk op de FAQs gewezen. Ze zullen dan vanzelf weggaan (want op GoT helpt niemand je, ze schreeuwen alleen maar om de faq!) of ze worden desnoods gebannt als ze zich echt niet gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 13:36:
[...]

Ik denk niet dat jij weet hoeveel mensen op tweakers.net komen om de frontpage artikelen te lezen.
Ik heb in m'n begintijd ook een half jaar op t.net rond zitten koekeloeren voordat ik me op GoT reggte. Daarbij, zoals ik al aangaf, zullen de echt gemotiveerde mensen die elke dag computerheadlines lezen ook wel wat meer verstand van zaken hebben, of in ieder geval een betere instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op 03 February 2003 @ 13:37:
je kan ook in de algemene faq zetten:

Als je nieuw bent of onervaren... wees gerust en bezoek www.beginnersweb.nl eerst :)

die hebben een perfect plekje voor newbies nl ;)
Veel mensen die nieuw zijn lezen de FAQ's niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 13:39:
[...]

Dat is een fout van hen, niet van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 13:39:
[...]
als je nieuw bent en de faq niet leest ben je vrij snel weg hierzo ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 03 februari 2003 @ 13:37:
[...]

Die krijgen daar notes/OW's voor, en worden duidelijk op de FAQs gewezen. Ze zullen dan vanzelf weggaan (want op GoT helpt niemand je, ze schreeuwen alleen maar om de faq!) of ze worden desnoods gebannt als ze zich echt niet gedragen.
Ja en dat probleem probeer ik dus op te lossen dmv mijn voorstel voor Getting Started Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 13:40:
[...]

Ja en dat probleem probeer ik dus op te lossen dmv mijn voorstel voor Getting Started Forum
je ziet 't punt niet. We willen ze niet, het is niet de doelgroep. We willen juist dat ze naar beginnersweb gaan, en we willen ze niet hier vasthouden, ook niet in een newbie hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is dan hun eigen domme schuld. Ze krijgen de FAQ al direct tijdens de registratie op het beeldscherm gedrukt. Velen klikken het gewoon in allerijl weg.. :/

Overigens, naast www.beginnersweb.nl is er ook nog www.iksnaphetniet.nl en de forum van www.computeridee.nl.. Keuze te over dus :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 03-02-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 13:36:
[...]

Jij wel dan? :?
Tuurlijk zijn er ook veel n00bs die wel eens de T.net fronpage lezen. Best hoor, ze worden daar ook heus niet geweerd, want ze doen niks kwaad.
Wil niet zeggen dat ze niet bij de doelgroep horen.
Maak je hier ruimte voor n00bs, zullen er meer n00bs komen waardoor tweakers worden afgeschrikt. Dat moet je niet hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 03-02-2003 13:43 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 03 February 2003 @ 13:41:
[...]

je ziet 't punt niet. We willen ze niet, het is niet de doelgroep. We willen juist dat ze naar beginnersweb gaan, en we willen ze niet hier vasthouden, ook niet in een newbie hoek.
Dat snap ik. Maar ze zijn er wel.

Zeker op Winnie de Jong gestemd jij :) geintje natuurlijk...

En je krijgt ze er ook niet bij... want creert voor hun een aparte plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Deze discussie is al redelijk vaak gevoerd, en de uitkomst was steeds ongeveer hetzelfde; GoT heeft een bepaalde doelgroep en wilt aan een minimaal niveau vasthouden, en daar stellen we dus ook eisen aan. Met dit soort n00bfriendly fora moedig je dat niet aan, integendeel, dan moedig je juist aan dat men lui moet zijn etc...

Er zijn zat andere fora te vinden, die wel in de behoefte van een newbieforum voldoen (beginnnersweb, fok, etc)

Voor meer info kun je vast wel wat vinden met omegasearch ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LuNaTiC op 03-02-2003 13:45 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarnaast mag je best veel vragen, als je maar eerst gezocht hebt en duidelijk zelf wat geprobeerd hebt en aangeeft dat je dat gedaan hebt en aangeeft waarmee je ongeveer vastloopt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.