[Access/Oracle] Conversie van access naar oracle DB

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36
Omdat het aantal gebruikers van mijn website fors toeneemt en een access database eigenlijk niet meer vokldoet, wil ik deze database gaan omzetten naar een oracle database. Ik heb al 't een en ander opgezocht hoe ik dit moet omzetten, maar er zijn toch nog een aantal vragen:

- Insert- en zoekquery naar datumvelden. Binnen mijn ASP-pagina maak ik gebruik van #mm/dd/yyyy# om naar datums te zoeken en 'dd/mm/yyyy' om datums naar de database te zetten. Hoe gebeurt dit naar een Oracle database?

- Oracle kent geen autonumerieke velden zoals binnen Access. Als oplossing geven ze op een site om daarom voor een insert query een andere query op te vragen die de hoogste primaire sleutel teruggeeft. Omdat oracle een multiuser database is, lijkt me dit niet echt handig. Zijn hier nog andere (betere) methoden voor?

- Zijn er nog andere dingen die ik zeker niet mag vergeten bij de conversie?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

TweakersOnly schreef op 03 February 2003 @ 13:21:
- Zijn er nog andere dingen die ik zeker niet mag vergeten bij de conversie?
Het opnieuw opbouwen van je indices en foreign keys?
Misschien heb je hier nog wat aan. Dit beschrijft kort hoe je zelf een auto increment trigger kan maken op je tabellen.

[ Voor 30% gewijzigd door momania op 03-02-2003 13:35 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
insert into tabel1 (datum_veld) values (to_date('10-10-2002','DD-MM-YYYY'));

select * 
from tabel1 
where datum > trunc(sysdate)-7 
and datum <= trunc(sysdate)

autonumerieke velden zijn te realiseren met een primary key, een sequence en een before-insert-trigger.

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Bij Oracle EE zit een tool om van Access naar Oracle te migreren. Ik heb deze tool nog nooit gebruikt, heb er alleen over gelezen op Oracle Technet.

Mocht deze tool niets zijn, dan kan je altijd nog handmatig aan de slag:
Gebruik Designer om je datamodel compleet te maken en daarna een ODBC koppeling om de data van de Access naar de Oracle database te pompen.

Als je met Oracle gaat werken kijk dan meteen naar de tool TOAD (Tool for Oracle Application Developers). Ik werk niet voor deze firma, heb er ook geen aandelen van......maar het is een machtig mooi stukje software als je met een Oracle database aan de slag gaat (www.quest.com)

Ik heb geen ervaring met Oracle databases i.c.m. websites, maar mocht je specifieke vragen hebben over het datumformaat in Oracle en eventuele conversie laat dan maar een berichtje achter...

Succes!

If you don't succeed at first, redefine succes.