[PHP] wachtwoord verificatie met Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via PHP de gebruikersnaam en het wachtwoord te controleren met de gebruikersnaam en wachtwoord uit de active directory. Ik heb al een aantal artikelen hierover gelezen, maar nooit echt een goede uitleg over gevonden. Er is geen mailserver aanwezig waarmee de gegevens te controleren zijn.
Is dit mogelijk en vooral hoe is dit realiseerbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas geen ASP, dus daarom wil ik de functie graag via php hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Je kan 't via LDAP proberen. Principe is dat je een gebruikersnaam en wachtwoord naar de LDAP-server stuurt, waarna je van de LDAP-server bericht krijgt of de gebruiker geautoriseerd is of niet. Je kan niet het wachtwoord opvragen, wel de accountnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in ieder geval al mooi!
Zo'n LDAP-server is die altijd actief wanneer er gebruikt wordt gemaakt van Active Directory ?
En wat nog mooier zou zijn, heeft iemand misschien een testcode, waarmee ik zelf even kan testen of ik het juiste wachtwoord en de juiste gebruikersnaam ingeef ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hier iets aan? *click*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
kijk ff hier: http://www.php.net/manual/en/ref.ldap.php (met name in de user comments mbt Active Directory)

[ Voor 33% gewijzigd door Genoil op 03-02-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeker ! dank u :) Ik ga snel even aan de slag. Wanneer mensen andere info hebben over dit onderwerp, hoor ik dat natuurlijk maar al te graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ldap draait op een server, maar is dit dezelfde server als waarop active directory staat ? dus de pdc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:16:
Ldap draait op een server, maar is dit dezelfde server als waarop active directory staat ? dus de pdc ?
Active directory == Ldap, dus ja ;)
Pagina: 1