Toon posts:

linux op me laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag linux op m'n laptop installeren, maar mijne laptop heeft geen cd-rom speler. wel een pcmcia netwerkkaart.

hoe kan ik linux installeren?
en voor welke distro kan uik het beste gaan?
aub geen redhat/mandrake want daar heb ik het persoonlijk niet zo op.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Dan neem je Debian :) D'r is volgens mij een grote zeut aan HOWTOs en andere documenten te vinden over hoe je via een PCMCIA-kaart Debian moet installeren. Eventjes Googlen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:56:
aub geen redhat/mandrake want daar heb ik het persoonlijk niet zo op.
Da's zeker veel te simpel voor een Linux bikkel zoals jij? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cybje
  • Laatst online: 07:41

Cybje

First Post!

Neem gewoon je favoriete distro, bijna elke distro lust wel PCMCIA. Als Slackware/FreeBSD fan heb ik overigens Mandrake op m'n laptop. Wel wat langzaam soms, maar lekker simpel. Stel je voor ik zou na moeten denken :P
Maar de meeste zut is gewoon supported door de kernel, dus het maakt dan weinig uit welke distro je pakt.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

of RedHat.....
Gewoon met bootfloppy opstarten en dan netwerk install doen :)
Kan ook via internet een ftp-install doen... maar dat duurt alleen wat langer, maar werkt wel perfect!!!
Als je de FTP-install gebruik hoef je iig geen up2date meer te doen..... Heb je gelijk ook alle updates en patches binnen.

Verwijderd

loaf rulez :)

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

OMG laten we nou niet met zijn allen gaan roepen welke distro het beste is.

Hier is een apart topic voor waar al genoeg in is terug te vinden.. maar ja ik zal wel weer poep praten :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Zoals DeMoN al gezegd heeft, er is een aparte draad voor dit soort vragen. Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2. Daar maar verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.