[Access] Vertalen naar VB of Delphi

Pagina: 1
Acties:

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Ola,

een tijdje geleden hebben wij (ons bedrijf) een half ontwikkelde Access-database overgenomen omdat we de potentie van het geheel zagen. Door marktdruk zijn we begonnen met verder ontwikkelen in Access. Nu de ontwikkeling steeds minder tijd in beslag neemt en het steeds meer op optimalisatie aan komt, willen we eigenlijk van onze Access database af. De database mag voorlopig blijven voor dataopslag (later wordt dit waarschijnlijk SQL server), maar de formulieren en de code moeten eigenlijk naar VB of Delphi.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring met zo'n onderneming en hoe is dat gelopen? Heb je tools gebruikt zoals Access-to-VB of is alles met de hand gedaan? En heb je dan alles opnieuw opgebouwd of heb je veel knip en plak-werk gedaan. Oftewel: ervaringen graag! T.I.A.

My personal website

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58

mulder

ik spuug op het trottoir

Je zou eens in Google moeten zoeken naar access2vb of access2delphi.

Denk wel dat het verstandiger is om de tool opnieuw te bouwen. Als je naar VB overstapt kun je natuurlijk veel knippen plakken.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Zolang je geen VBA en Access objecten (zoals de DoCmd) gebruikt hebt kan je voor zover ik weet de db vrij makkelijk overzetten naar VB.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Topicstarter
Er gebeurt ook het een en ander met DoCmd, maar als dat niet over gaat is dat geen probleem: daar verzinnen we wel iets voor. Ik verwacht natuurlijk geen wondertool die een vlekkeloos werkend VB-project aflevert, maar ik hoop toch wel op een conversie slag van een kleine 80%. Heeft iemand nog tips behalve Access2VB (die kende ik zelf al) en Merlin (uit de handel) ?

My personal website