Toon posts:

Muds, worden ze nog gespeelt?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mijn mede tweakertjes, ik heb het licht gezien _/-\o_ .
Spelen mensen hier nog muds? (Multi-User Dungeon).
Dat zijn zeg maar textbased spelletjes die je via telnet/webclient/client speelt.
Meeste zijn rpg's, en je moet groepen, lvlen, questen, enzo doen, erg leuk en erg verslavend, nu had ik een vraag, zijn er ook tweakertjes die dit spelen?
En zoja, welke server speel je :).
Meer info over mud @ http://mud.pagina.nl

Mochten er vragen zijn over muds, stel ze maar, ik probeer ze te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Okay vraagje, waarom een "MUD" spelen als we tegenwoordig dingen als een GUI hebben ?
Of zie ik het nou verkeerd :?

[ Voor 20% gewijzigd door M@NIC op 03-02-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M@NIC schreef op 03 februari 2003 @ 12:27:
Okay vraagje, waarom een "MUD" spelen als we tegenwoordig dingen als een GUI hebben ?
Een GUI heeft beperkingen, met een textbased spelletje gaat het zover als je zelf kan indenken. Je eigen fantasie.
Ook kun je mud zo spelen op school, of je werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
check m'n specs.. denk je dat ik dan echt zo'n spel ga spelen wat op een Commodore 64 hoort te draaien ? :P

idd. ik speel wel liever Ultima Online, Warcraft3, of Diablo2.. (wat niet weghaalt dat text-based RPG's ook fun kunnen zijn natuurlijk :) maar denk dat Windows XP het niet leuk zal vinden aangezien de leeftijd van die MUD spellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlPha.BeYoNdeR schreef op 03 februari 2003 @ 13:25:
check m'n specs.. denk je dat ik dan echt zo'n spel ga spelen wat op een Commodore 64 hoort te draaien ? :P

idd. ik speel wel liever Ultima Online, Warcraft3, of Diablo2.. (wat niet weghaalt dat text-based RPG's ook fun kunnen zijn natuurlijk :) maar denk dat Windows XP het niet leuk zal vinden aangezien de leeftijd van die MUD spellen)
Mijn xp geeft er niets om. :>
En het gaat niet om de specs :P
Het gaat erom, dat je in een fantasy wereld komt, waar alles eruit ziet zoals jij het indenkt. Mud = fantasie hebben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 21:52
Ik moet toegeven dat ik er lang 1 gespeeld heb. Van '92 tot 1997 ongeveer denk ik. Nog tegenaangelopen met 'Gopher'. 't Was een LP mud en hij bestaat nog steeds; Moral Decay telnet://131.247.113.1:3003/

Maar ja, je gaat je met andere dingen bezighouden he. ;) Quests en partyen was erg leuk, op een gegeven moment zo'n 10 man hier in NL aangestoken met 't mud virus. :) Een paar ervan zijn nog naar de VS geweest om de Amerikaanse spelers te meeten. Ben nog even Aristo (lvl 20) geweest, was 't hoogste wat je kon worden daar, daarna ging de lol er eigenlijk wel vanaf. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
MOO's zijn er ook nog. Daar heb ik echt heel erg veel aan gehad bij het leren van object-georienteerd programmeren. Iedereen zou eigenlijk in een MOO wat dingen moeten maken om de OO-denkwijze door te krijgen.

Makkelijk taaltje ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 03 February 2003 @ 13:55:
MOO's zijn er ook nog. Daar heb ik echt heel erg veel aan gehad bij het leren van object-georienteerd programmeren. Iedereen zou eigenlijk in een MOO wat dingen moeten maken om de OO-denkwijze door te krijgen.

Makkelijk taaltje ook nog.
hmm wat is het verschil tussen MOO's en muds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Ik heb tijden op Dutch Mountains (telnet://mud.nu:4000) gezeten.
Ik was er een tijdje hero, totdat de user database gecrashed is, en iedereen weer opnieuw moest beginnen, en daar had ik nou echt niet zo''n zin in...

Ik vond het echt SUPER. MUDs zijn zooo verslavend. De voordelen boven de nieuwe GUI based MMORPGS zijn imo: Je kunt het op elke machine spelen (volgens mij heeft zo'n beetje ELK OS wel Telnet client mogelijkheden, en je moet veel meer je fantasie gebruiken, en daar gaat het imo nou eenmaal om...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nog steeds MUDs, ondanks de Athlon 1800Xp en Geforce4 Ti4600 :P

Het blijft gewoon leuk om te doen, maar ja, je moet er wel van houden denk ik, niet echt mainstream, die dingen. Maar goed, met een behoorlijke dosis fantasie en het snellere vingerwerk kan je veel lol hebben op die dingen.

Speel de laatste tijd voornamelijk telnet://panic.et.tudelft.nl:4000, als Tical... Beetje druk om nog andere te beginnen, en ik heb daar een al lekker sterk character :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ooit nog een tijdje rondgehangen in de digitale metro. Vroeger toen DDS nog geen commerciele provider was ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik speelde het welles op telnet
was wel geinig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nog zo nu en dan op PaNiC Mud (130.161.36.86:4000), maar vroeger was ik echt errug verslaafd:-) Bijna m'n complete studie d'r aan verpest:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb wel eens een MUD gespeeld, maar vond het niet zo spannend, kon er niet lekker in komen (was ook een beetje een saaie dungeon volgens mij). Heb ook nog wel eens in een MOO rondgewandeld, dat was op zich wel koel, al die zelfgeprogrammeerde objecten overal enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-10 16:09

Ik heb tijden op Dutch Mountains (telnet://mud.nu:4000) gezeten.
Ik was er een tijdje hero, totdat de user database gecrashed is, en iedereen weer opnieuw moest beginnen, en daar had ik nou echt niet zo''n zin in...

Ik vond het echt SUPER. MUDs zijn zooo verslavend. De voordelen boven de nieuwe GUI based MMORPGS zijn imo: Je kunt het op elke machine spelen (volgens mij heeft zo'n beetje ELK OS wel Telnet client mogelijkheden, en je moet veel meer je fantasie gebruiken, en daar gaat het imo nou eenmaal om...
Hee, geinig. Daar heb ik ehm 8 jaar geleden al weer, ook heel wat tijd door gebracht. Erg verslavend inderdaad. Was ook een leuke mud, aardige imms, geen pk en later ook leuke quests.

Na die crash was voor mij ook de lol er af. De met veel pijn en moeite opgebouwde heros terug halen trok me niet meer. Erg spijtig.

Jammer trouwens van die firewall op me werk... is maar goed ook eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm net eens ff op Dutch Mountains rondgekeken, zag er wel leuk uit. Misschien dat ik me toch nog een keertje aan een MUD waag. Maarja zit nu op school en daar kan ik niet telnetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Mudden heeft mij een groot deel van mijn studie gekost, veel van mijn vrienden op dit moment ken ik via een mud. En mijn vriendin ken ik ook via die mud ( ze komt uit griekenland en we wonen nu samen in Nederland).
Ik speel nog steeds, ik denk dat ik rond 1995 geinfecteerd ben door het MUD-virus, ik vind het nog steeds leuk om te doen, alleen niet meer 20 uur per dag zoals ik deed toen ik student was :)

Als jullie het interessant vinden post ik hier nog even het adres ( mocht je hulp nodig hebben en ik ben online geef me even een tell, nick: zaphod)

Midnight Sun 2
telnet: mud.ludd.luth.se poort 3000
Alleen tegenwoordig kom ik er nog om wat te chatten met gasten die ik daar nog ken

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Bigs schreef op 05 februari 2003 @ 11:12:
Hmm net eens ff op Dutch Mountains rondgekeken, zag er wel leuk uit. Misschien dat ik me toch nog een keertje aan een MUD waag. Maarja zit nu op school en daar kan ik niet telnetten :(
Als je vragen hebt over DM dan kun je me wel ff PMen. Ik ben er laatst nog een paar keer geweest, en er is niet vreselijk veel veranderd sinds de "grote crash"...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUD's? Nooit gespeeld. Speel nog wel om de zoveel tijd een MUSH ;)
Voor degenen die wel geMUD hebben maar nooit geMUSHed: MUSH is als een MUD maar dan waarin RP de hoofdrol speelt en het CombatSystem een aan RP ondergeschikte rol heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 23-10 11:20
ik heb een jaartje ofzo op igormud rondgelopen, bestaat volgens mij nog steeds. is inderdaad vrij verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:15

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heh, nooit gedacht dat ik hier mensen zou vinden die MUDden. (Of MUSHen!)

Zelf ben ik nog steeds elke dag actief op een MUSH (Multi-User Shared Hallucination). Het verschil tussen MUSH en MUD is dat MUSH meer roleplay-georienteerd is (dus geen 'levellen' enzo), en MUD meer 'vechten' is en hoge stats bereiken.

Ik ben zeer actief op een StarTrek MUSH, genaamd 'TrekMUSH: Among the Stars' (ATS afgekort).
De server is op ats.trekmush.org:1701
Alles zit erop en eraan. Een economie, een space-system, en een playerbase van ongeveer 250 spelers van allerlei StarTrek rassen. (Het is TNG/DS9 georienteerd)

Ik kan wel zeggen dat mijn Engels erg vooruit is gegaan sinds ik MUSH. ;)
Het leuke van MUSHen is het bedenken van verhaaltjes (via text), en het cre-eren van je eigen situaties. Iets wat in graphics-based roleplaying games toch niet _ECHT_ helemaal mogelijk is. Het voordeel is ook dat, als je bijvoorbeeld in een bibliotheek of in een internet cafe zit, je zo eventjes een potje kan roleplayen op een MUSH, want je hebt gewoon minimaal telnet-access nodig. (Zodoende kon ik toch spelen toen ik op vakantie was in Spanje! Lang leve de internet cafes!)
Je zou kunnen zeggen dat 'echte' roleplay bijna alleen op een MU* mogelijk is, waar je ECHT kan 'acteren' op het net.

Als je telnet irritant vindt (we noemen dat 'raw telnet'), probeer dan een MUSH client uit. Opties zijn o.a. www.mushclient.com (Ik gebruik MUSHclient, het rules!). Er zijn ook andere mogelijkheden zoals TinyFugue (voor linux), SimpleMU, zMUD (beetje buggy, en meer voor MUDs), et cetera.

telnet://ats.trekmush.org:1701
Als je geinteresseerd ben, laat een berichtje achter voor ene 'Key' daar. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Trinsec schreef op 06 February 2003 @ 12:23:
Het leuke van MUSHen is het bedenken van verhaaltjes (via text), en het cre-eren van je eigen situaties. Iets wat in graphics-based roleplaying games toch niet _ECHT_ helemaal mogelijk is.
*cough* Neverwinter Nights *cough*

Ff serieus, NWN is niets meer dan een MUD/MUSH met graphics.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crayne schreef op 06 February 2003 @ 13:14:
[...]

*cough* Neverwinter Nights *cough*

Ff serieus, NWN is niets meer dan een MUD/MUSH met graphics.
Dat is waar, maar wel met flink veel minder mogelijkheden... Vond NWN een beetje tegenvallen. Misschien zijn er nu leuke modules om te spelen, maar op een MUD/MUSH heb je zoveel meer mogelijkheden.

Plus dat je zelf kan verzinnen hoe dingen eruit zien, is leuker imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Legt u vooral uit. Welke mogelijkheden mist NWN die een MUD/MUSH wel heeft?
Ik zeg niet dat alles perfect overeen komt, maar heel veel verschil zit er imho toch niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
hmm, ik heb me er ook eens aangewaagd, nooit meer :P wat is dat saai zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb NeverWinter Nights, en om eerlijk te zijn:
Nee. Het kan inderdaad niet zo ver gaan met roleplay als een MU*.

Ik ben eerlijk hierin. Sure, NWN is een hoogstandje wat betreft met roleplaying in a graphical world. Maar dat is het dan ook. Probeer eens de -details- te doen met 'poseren'? Je hebt een paar 'standaard' gedragsknoppen in NWN, terwijl in een text-based environment je van alles kan gaan typen ("Hij peutert verveeld in zijn neus terwijl hij het saaie dialoog van de tovenaar aanhoort.").

NWN is leuk voor de graphics. Maar voor de 'echte' roleplayer is het zeer waarschijnlijk te gelimiteerd. Als -jij- gelukkig bent met NWN, prima. Houwe zo. Maar er zijn ook mensen die gewoon wat 'meer' willen kunnen in hun beleveningswereld, die wat meer details willen.

Een MU* heeft als bijkomend voordeel dat iedereen die een MU* server wilt opzetten zelf hun thema kunnen bedenken. ATS is zo een MUSH dat een StarTrek thema neemt. NWN heeft die middeleeuwse thema. Ik ben er niet zo zeker van dat het plotseling een StarTrek thema kan hebben. (Waarschijnlijk wel via MODs.. maareh.. dat valt dan wel erg uit de toon, heh.)

Dus wat ik wil:
Ik wil roleplayen in een StarTrek wereld, en NIET in de Federatie.
NWN? Nee.
Baldur's Gate? Nee.
Daggerfall? Nee.
The Fallen? (Deus Ex achtig iets met StarTrek thema) Nee. Zelfs dat niet.

Wat dan wel?

Een MUSH die dat thema heeft.
Als je niet van typen houdt, of te lui bent om je poses detail te geven, goed, dan ga je niet MUSHen.
Als je van prachtige tekst houdt, van typen houdt, van verhalen maken (in tekst vorm natuurlijk) houdt, en heel veel details wilt kunnen bedenken dat alleen maar gelimiteerd is door je fantasie... MUSH er maar op los!

En... Ik zie mezelf echt niet NWN-en via een internet cafe! :+

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlPha.BeYoNdeR schreef op 03 February 2003 @ 13:25:

bragging2... Dat is hier minder gewenst... Patsen met je systeem doe je maar op FOK! ofzow... :/
Verder zijn MUD's natuurlijk niet cool :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Trinsec schreef op 06 februari 2003 @ 18:30:
Ik heb NeverWinter Nights, en om eerlijk te zijn:
Nee. Het kan inderdaad niet zo ver gaan met roleplay als een MU*.
Dat je het hebt kwalificeerd je nog niet om er over te blaten als een schaap.
Ik ben eerlijk hierin. Sure, NWN is een hoogstandje wat betreft met roleplaying in a graphical world. Maar dat is het dan ook. Probeer eens de -details- te doen met 'poseren'? Je hebt een paar 'standaard' gedragsknoppen in NWN, terwijl in een text-based environment je van alles kan gaan typen ("Hij peutert verveeld in zijn neus terwijl hij het saaie dialoog van de tovenaar aanhoort.").
Ja, dat is precies de praat van iemand die eigenlijk niet door heeft wat NWN is en kan. Als je een roleplaying server opzoekt kom je alleen characters tegen die rollenspelen. Die eigen backstories hebben en uitspelen. Die de hele godganse dag precies hetzelfde doen als jij op je MUSH.

Ik zou het nog eens proberen als je doorhebt waar je het over hebt.
NWN is leuk voor de graphics. Maar voor de 'echte' roleplayer is het zeer waarschijnlijk te gelimiteerd. Als -jij- gelukkig bent met NWN, prima. Houwe zo. Maar er zijn ook mensen die gewoon wat 'meer' willen kunnen in hun beleveningswereld, die wat meer details willen.
Iets minder pedant mag wel, hoor. Ik denk dat ik, als tabletop rollenspeler met 10+ jaar ervaring en evengoed ervaring met MUDS/MUSHES (incl. wizard ervaring) prima kan bepalen wat ik wel en niet met NWN kan en alles wat je hierboven zo elegant in de categorie "echte" rollenspeler schaart, kan ik met NWN doen op een server die daarop is gericht. Wil ik een MUSH experience, dan ga ik naar een server die onder de tab "Roleplaying" staat. Wil ik MUDden, dan ga ik naar een server die onder "Action" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Nooit gedaan, even ingelogd op die TUD server, maar ik snap er geen zak van. Ik ben dan ook helemaal niet into fantasy. Een echte n00b zeg maar, dat zal ik ook wel blijven, want ik had al geen geduld om alles te gaan lezen.

Wel stoer dat dit soort dingen nog bestaan, ze laten tenminste nog iets aan de gezonde fantasie van de mensen over, zonder dat men overdonderd wordt door mooie graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Crayne:
Het lijkt erop dat je dit een persoonlijk machtsspel probeert te maken met de toon van je woorden. Dat je 10+ jaar ervaring heb in dit en dat, alla. Ik geef simpel mijn mening. Dus ik doe verder niet mee met je discussie. Als mijn mening niet belangrijk is, dan discussieer je maar niet, want dan wil je gewoon gelijk hebben in plaats van op een civiele toon te argumenteren. Case closed.

Back to topic:

De topic is oorspronkelijk: Muds, worden ze nog gespeelt?

Het antwoord is: Blijkbaar van wel.
En persoonlijk ben ik blij verrast met het aantal mensen op dit forum dat toch nog MU*es speelt. Het zou me persoonlijk niet verbazen als het grotendeels studenten zijn.

En hier hebben we even de 'vrijheid' genomen om MUSH, MUD en MOO in het 'Mud' categorie te stoppen. ;) Ik neem aan dat de topic starter 'online text-games' in het algemeen bedoelde.

Als de topic starter echt 'MUD' bedoelde, dan moet ik zeggen dat ik dat lang geleden heb gespeeld, maar het constant killen en levellen verveelde me toch snel.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Trinsec schreef op 06 februari 2003 @ 23:15:
Ik geef simpel mijn mening. Dus ik doe verder niet mee met je discussie. Als mijn mening niet belangrijk is, dan discussieer je maar niet, want dan wil je gewoon gelijk hebben in plaats van op een civiele toon te argumenteren. Case closed.
Ik ben bang dat je het verschilt niet kent/ziet tussen een mening en een stelling. In een discussie verdedig je niet je mening, maar een stelling die je deponeert. Jij deponeerde de stelling: "Ik heb NeverWinter Nights, en om eerlijk te zijn:
Nee. Het kan inderdaad niet zo ver gaan met roleplay als een MU*." Je mag je mening altijd hebben, maar als de stelling die je verdedigt onzin is, moet het ook kunnen hebben als mensen je daar op aanspreken.

Maar inderdaad, laat maar. Mensen die het verschil niet zien tussen een stelling en een mening niet zien, zijn per definitie al niet geschikt om te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:24:
Hoi mijn mede tweakertjes, ik heb het licht gezien _/-\o_ .
Spelen mensen hier nog muds? (Multi-User Dungeon).
Dat zijn zeg maar textbased spelletjes die je via telnet/webclient/client speelt.
Meeste zijn rpg's, en je moet groepen, lvlen, questen, enzo doen, erg leuk en erg verslavend, nu had ik een vraag, zijn er ook tweakertjes die dit spelen?
En zoja, welke server speel je :).
Meer info over mud @ http://mud.pagina.nl

Mochten er vragen zijn over muds, stel ze maar, ik probeer ze te beantwoorden.
De juiste term is geloof ik Multi User Domain, en spellen als Battlefield behoren daar ook toe. Maar ik denk dat je iets als A Tale in the Dark zou bedoelen, een grafisch niet-gevechts RPG. Zie ww.atitd.com (pay to play game dus laat ook maar :) )

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote verschil tussen neverwinter nights en MUDs is (ok, behalve de grafische interface :) ), dat mensen MUDs gewoon blijven uitbereiden en beter maken. En dan heb ik het niet over werelden bouwen en regeltjes aanpassen, maar ook echt constant nieuwe features toevoegen. Dat zal bij neverwinternights nooit gebeuren, totdat het opensource gaat oid, en elke 15 jarige met een c compiler dingen kan gaan aanpassen (zo gaat het ook bij muds, er zijn een hoop slechte in de wereld, en denk niet dat je iets van muds weet als je er een of twee gespeeld hebt).

Mensen beheren muds voor hun lol, en vinden het cool om er nieuwe dingen bij te maken. Goede muds worden over het algemeen constant upgedate, er word constant naar de spelers geluisterd over dingen die nog beter kunnen, en dingen die ze missen in de wereld. Als je als speler op een mud rondloopt, en je vermoord iets, dan wil je daar misschien een thropy van maken omdat het een sterk monster was. Als dat op een mud nog niet kan, stuur je een note naar een beheerder, en als het een beetje een goede immo is, zal die feature er vrij snel inkomen, omdat het simpel is toe te voegen, en als een speler het wil, zullen er vast andere zijn die het ook willen... Dat zal je niet zo snel zien gebeuren bij een commercieel product.

Verder moet ik toegeven dat het een beetje krom is om 1 spel te vergelijken met een meer dan 1000 andere, dus vrees dat dit geen zinnige discussie is, maar goed, mijn punt: in Neverwinter kan veel, maar wat features betrefd zal het het moeten afleggen tegen muds, omdat die veel sneller en veel gemakkelijker uitgebereid kunnen worden (een regeltje text is gemakkelijker toe te voegen dan een grafish object).

Neverwinter is leuk, omdat het een grafische interface heeft, beetje RPGen voor de grotere massa's. Maar imho komen muds VEEL dichter in de buurt van het tabletop rpgen dan neverwinter, neverwinter heeft gewoon limitaties die een MUD niet heeft.

offtopic:
Disclaimer: Het hierboven gestelde is de mening van T1cal, slecht een persoontje op deze aardbol die niet zal zeggen alles over ook maar een onderwerp af te weten. Op dit vlak heeft hij genoeg ervaring om zijn menig als niet geheel onrelevant te beschouwen, maar goed, mensen zijn het niet met hem eens, dus hij zal niet pretenderen de waarheid te prediken. Flames zijn welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aetje schreef op 07 February 2003 @ 09:14:
[...]

De juiste term is geloof ik Multi User Domain, en spellen als Battlefield behoren daar ook toe. Maar ik denk dat je iets als A Tale in the Dark zou bedoelen, een grafisch niet-gevechts RPG. Zie ww.atitd.com (pay to play game dus laat ook maar :) )
Dat is idd een andere term waar MUD een afkorting voor in, maar in deze context gaat het over de dungeons... Ik neem aan dat het niet de bedoeling was van de topicstarter om te vragen of mensen nog spelletjes met een multiplayer optie speelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Heb een tijdje discworld mud gedaan.
Discworld.imaginary.com geloof ik
ben nu bezig met wheel of time mud, te vinden op www.wotmud.org
Best geinig gaat alleen veel tijd in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 16:29

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als ik geen RSI had gehad, dan had ik ongetwijfeld nog wel gemud. Een MUD geeft tenminste de kans om je fantasie echt te ontplooien, zonder al teveel vast te zitten aan de mooie graphics van beperkte spellen als Diablo of Baldur's gate.

Wat ik ook erg leuk vond was ADOM. Een ascii spelletje met een enorme diepgang.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Oh, voor de mensen die geinteresseerd zijn:

www.mudconnector.com

is een prima site waar vele MU*es zijn geregistreerd. Je kan er makkelijk zoeken op thema, naam, en dergelijke. Kijk maar rond als je een bepaalde MU* zoekt op een bepaalde thema.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel al tien jaar The Great Hunt mud. Losjes gebaseerd op de Wheel of Time serie van Robert Jordan. Vooral het player-killing is erg intens; daar kan geen MMPORG tegenop. Ook leer je logisch denken doordat je veel met scripts aan de gang moet om jezelf ook maar enigszins te kunnen redden.

Geinteresseerd? Ik speel onder de naam Daved op tgh.betterbox.net:8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders kick je even een topic van 2 jaar oud |:( :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik was gewoon aan het zoeken naar MUD op het forum. Lijkt me toch nog steeds een actueel onderwerp. Ik wilde ook gewoon m'n ei kwijt. (En misschien zieltjes winnen voor de MUD die ik speel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Dat is nog een moeilijke taak. Ik heb nog een tijd op IMagicaMUD gezeten, ook als Imm. Helaas door school e.d. op gegeven moment niet veel meer geweest maar ik chcek nog altijd wel de mail van de Imms. Er zijn nog maar weinig mensen die Mudden, in de huidige wereld met al zijn grafische pracht hebben er weini gmensen behoefte aan iets wat alleen maar text is.

Erg jammer, ik heb ook heel veel plezier gehad met het mudden. Meer met de rp dan het lvl-en tho ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:43

S913

Abusus non tollit usum

zebra schreef op woensdag 05 februari 2003 @ 13:17:
Mudden heeft mij een groot deel van mijn studie gekost, veel van mijn vrienden op dit moment ken ik via een mud. En mijn vriendin ken ik ook via die mud ( ze komt uit griekenland en we wonen nu samen in Nederland).
Ik speel nog steeds, ik denk dat ik rond 1995 geinfecteerd ben door het MUD-virus, ik vind het nog steeds leuk om te doen, alleen niet meer 20 uur per dag zoals ik deed toen ik student was :)

Als jullie het interessant vinden post ik hier nog even het adres ( mocht je hulp nodig hebben en ik ben online geef me even een tell, nick: zaphod)

Midnight Sun 2
telnet: mud.ludd.luth.se poort 3000
Alleen tegenwoordig kom ik er nog om wat te chatten met gasten die ik daar nog ken
Als we toch een oud topic omhoog schoppen :P Bovenstaande komt me bekend voor, Midnight Sun (1 gespeeld en 2 helpen bouwen) heeft daadwerkelijk mijn studie gekost, maar er ook een lange (bijna gratis) vakantie in Griekenland aan overgehouden.
Daarnaast zou ik als ik mijn studie afgemaakt zou hebben nooit geweest zijn waar ik nu ben (qua werk en werkgever), dus ben die MUD erg dankbaar ;) Kom er helaas nauwelijks meer ... ken er misschien nog wel enkele gasten (die dus wel sinds 1996 actief zijn ;))

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Crayne schreef op donderdag 06 februari 2003 @ 14:47:
Legt u vooral uit. Welke mogelijkheden mist NWN die een MUD/MUSH wel heeft?
Ik zeg niet dat alles perfect overeen komt, maar heel veel verschil zit er imho toch niet in.
- bedenk zelf hoe het er uit ziet
- bouw een mud zoals jij dat wil
- bouw extra ruimtes, rassen, classes, vormgeving, skills, techs, watooit

COMPLETE customisability. Je zou, als je wil, zelfs de complete tcp afhandeling zelf kunnen bouwen.

NWN heeft daarentegen de voordelen van het grafische (ziet er gelikter uit), en dat het al bestaat. Echter, meer dan een paar kaartjes maken, en als je echt veel werk er aan levert, een paar kleine uitbreidingkjes, kan je niet echt doen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Heb lang gespeeld op NannyMUD (http://www.lysator.liu.se/nanny/), Genocide (http://geno.org), KoBraMUD (http://kobra.et.tudelft.nl/), en nog een aantal andere MUDs.

Ben toevallig laatst voor de gein weer eens op NannyMUD ingelogd, aangezien dat de eerste MUD was die ik ooit speelde, en had er nog steeds 2 characters (5 andere characters waren weg ;) ). Maar ik heb ook met 1 van de Arches gesproken, en die zei dat inderdaad MUDs steeds meer aan het uitsterven waren, mede door WoW en dat soort spellen. Concurrentie is groot, vooral omdat nieuwe generaties niet meer gewend zijn hun eigen fantasie te moeten gebruiken maar gewoon mooie graphics willen (wat trouwens ook de populariteit van boeken doet afnemen onder de jeugd), En degenen die het nog spelen zijn meestal de oudere spelers die zijn blijven hangen, die dus meestal ook niet meer van school/universiteit spelen waar meer mensen ze zien spelen (en dus zo geinteresseerd kunnen raken).

MMORPGs hebben de roleplayers voor een groot deel gestolen, FPSes en voor een minder deel MMORPGs de PKers.

Genocide (wat PK only is: Geen monsters om te bevechten maar alleen spelers) wordt nog steeds af en toe gespeeld door de oude elite, maar de 30-50 die continu zijn ingelogd zijn voor het merendeel idle (misschien dat die rond Amerikaanse tijden af en toe wat actiever worden, zoveel heb ik daar de laatste tijd nou ook niet gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zit de laatste tijd weer wat te spelen, op Paradox, een Startrek MUSH (roleplay-georienteerd) van na DS9 (niet Voyager). (paradox.cable.nashlink.net poort 1701)

Wat de mensen boven mij vertellen klopt helaas, ik weet niet of Paradox ooit echt veel mensen kan trekken nu. De staf op die MUSH proberen het spel nog wel interessant te houden, vooral omdat ze zelf ook daar roleplayen enzo.. maar de spelers worden langzaam wel getrokken naar MMORPGs. Op een manier is dat best wel zonde, want je hebt inderdaad je eigen fantasie in een MU*, en je kan bijna alles ermee maken.. Een Startrek MMORPG is nog niet uit (2006 of 2007?), maar er zijn al een paar MU* daarvan. Je kan er gewoon van alles mee, en alles precies in de details zoals jij wilt. Zelf bepalen welke skillsysteem je maakt, of een economy systeem, ruimte systeem, etc. Dat ga ik missen. :/ Leuke is dat als je poseert, je mooi details kan opgeven, wat op een MMORPG toch lastig is omdat het gelimiteerd wordt door diens grafische engine.

Het lijkt wel of degenen die de MU* joinen de laatste tijd gewoon gefrustreerde kereltjes zijn. Soms zitten ze de boel te verzieken, en de andere empires af te bekken zonder reden. Het is een spel, joh. Kan er met mijn hoofd niet echt bij. Maar dan zie ik de chatter op de MMORPGs die ik af en toe speel, zelfde onzin met andere empires afbekken. Ik denk dat de speelgeneratie verandert, andere mentaliteit enzo. De nieuwe mentaliteit is in ieder geval niet goed voor de MU*es.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Pagina: 1