Toon posts:

Windows 98 beveiligen voor zooi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar windows 98Se werkstations aangesloten op een Windows 2000 Server. Nu wil ik graag dat als de gebruikers van deze machine's opnieuw inloggen op de win98 machine's alle geinstalleerde programma's en gewijzigde instellingen worden gewist. Er mag dus geen zooi op de pc's kome. Een andere oplossingen zou ook zijn het uitschakelen van het installeren van programma's. Als ik met het register de windows installer disable kun je bijv masn messenger niet meer installeren :D marre als je dan bijv winamp downt en deze install draait kan je hem gewoon installeren omdat deze setup niet afhankelijk is van de Windows installer. Ik heb ook al geprobeerd om met de polciy editor van 98 wat te doen maar daar kan ik alleen maar de ms-dos prompt mee uitschakelen en instellen welke progjes gedraaid mogen worden. dat is ook een optie want je neemt de setup's van al die zooi niet mee in de lijst maar dan moet je alle progs die ze wel moge gebruike in die lijst gaan zette. ( dus krijg je een lijst van hier tot ginder met word excel IE enz enz. )

Alvast bedankt !

Pim van de Riet

H@rd-c0r3 4-3v3r!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:05

Outerspace

Admin General Chat
Illusion er op zetten, dan kunnen ze er geen spullen opzetten.
Gebruiken ze bij ons op school ook. (helaas ;) )

[ Voor 42% gewijzigd door Outerspace op 03-02-2003 11:59 ]

Wauw, een sig!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 11:57:

Alvast bedankt !

Pim van de Riet

H@rd-c0r3 4-3v3r!
Ik zeur niet snel over deze policy maar jij maakt het wel bar :P

Check ff dit: Begroeting onder posts & replies
Thx.
;)

edit:

Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Je titel klopt ook niet...

/zeikmodus.

[ Voor 16% gewijzigd door DeMoN op 03-02-2003 12:03 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

de enige echte oplossing is een "reborn" kaart, zoek hier maar eens op.

Als je het toch software matig wil doen, zul je toch echt over moeten stappen op een NT variant (nt4.0, win2k, winxp), waar het wel tamelijk goed valt te doen!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook een keer een win98se pc geheel beveiligd, ik krijg alles weg van instellingen e.d. maar ik kan nog niet voorkomen dat er ook niks geinstalleerd kan worden.

http://www.winguides.com/registry/

Zoek bij quick search op 'remove' als je dingen wil verwijderen (van b.v. start menu, deze comp, desktop)
Tis een hele goeie site, daar staat echt zowat alles wat je in het register kan verwijderen.

http://www.winguides.com/...s.php?os=Windows98&page=1

hier staat ook het één en ander. (alleen win98 dus)

Verwijderd

Topicstarter
Oja Thnx m8 , Sorry foutje van mij het moest iets zijn dat officeel van windows was dus een instelling onder windows of iets aan het register sleutelen ofzo , policy's :S

Ik had illusion al geprobeert en dat werkte verekkes goed! marre ik moet dit op mn stage doen en de opdrachtgever zei dat ik geen freeware of programma van derden mocht gebruiken :( , dus daarom is het zo moeilijk om dit voor elkaar te krijge.....

Toch bedankt,

Nesje [X]

H@rd-c0r3 4-3v3r!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 23:47
Bij ons op school gebruiken ze ook illusion. En als er wat wordt verandert zettuh ze dan weer een andere image op de schijf. Maar ook dit is eraf te halen :D.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:05

Outerspace

Admin General Chat
DeMoN schreef op 03 februari 2003 @ 12:02:
[...]

Ik zeur niet snel over deze policy maar jij maakt het wel bar :P

Check ff dit: Begroeting onder posts & replies
Thx.
;)

edit:

Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Je titel klopt ook niet...

/zeikmodus.
offtopic:
VOlgens mij heeft NEsje-X dit niet gelezen

Maar kijk ff bij google , misschien dat er wel iets over te vinden valt.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de de afsluitingen van mn berichten Demon zal dr op letten.

Nesje [X]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:07:
Sorry voor de de afsluitingen van mn berichten Demon zal dr op letten.

Nesje [X] ---> nee ook niet dat :P
Het maakt mij verder weinig uit hoor ;)
Alleen vindt ik het niet tof als iemand dalijk je topic dicht gooit ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 11:57:
Ik heb een paar windows 98Se werkstations aangesloten op een Windows 2000 Server. Nu wil ik graag dat als de gebruikers van deze machine's opnieuw inloggen op de win98 machine's alle geinstalleerde programma's en gewijzigde instellingen worden gewist. Er mag dus geen zooi op de pc's kome. Een andere oplossingen zou ook zijn het uitschakelen van het installeren van programma's. Als ik met het register de windows installer disable kun je bijv masn messenger niet meer installeren :D marre als je dan bijv winamp downt en deze install draait kan je hem gewoon installeren omdat deze setup niet afhankelijk is van de Windows installer. Ik heb ook al geprobeerd om met de polciy editor van 98 wat te doen maar daar kan ik alleen maar de ms-dos prompt mee uitschakelen en instellen welke progjes gedraaid mogen worden. dat is ook een optie want je neemt de setup's van al die zooi niet mee in de lijst maar dan moet je alle progs die ze wel moge gebruike in die lijst gaan zette. ( dus krijg je een lijst van hier tot ginder met word excel IE enz enz. )

Alvast bedankt !

Pim van de Riet

H@rd-c0r3 4-3v3r!
<lolmode>
Jaaaaaaah nest! Je zit niet voor niets op ICT, en je doet die stage om zelf te leren dus zoek het maar lekker zelf uit :P!
</lolmode>

Uhm kan dat wel zonder andere software?
Je moet gewoon zorgen dat ze ook nix kunnen downen. Dan kunnen ze ook nix installeren

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Nee da week koentje marre das nog nie zo hendig te doen. We kunnen wel het internet afsluiten dan kunne ze niks meer downen marre dan kunne ze nog steeds office enzo verwijderen , die illusion is wel relax mar ja da mag nie :S

Nesje [X]

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-Cargo- schreef op 03 February 2003 @ 12:52:
[...]

<lolmode>
Jaaaaaaah nest! Je zit niet voor niets op ICT, en je doet die stage om zelf te leren dus zoek het maar lekker zelf uit :P!
</lolmode>

Uhm kan dat wel zonder andere software?
Je moet gewoon zorgen dat ze ook nix kunnen downen. Dan kunnen ze ook nix installeren
Ja, haal dan gelijk floppy drive en cd-rom er ook maar uit, soldeer de kast dicht zodat er geen HD bij kan en plak de usb-poort af en stop andere gevaarlijke poorten dicht, dan kunnen ze idd niks installeren... :/ :X

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wij gebruiken op school DeepFreeze.

Werkt echt heel goed.
De gemiddelde user komt er niet doorheen O-)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
k zal s ff kieke voor die deepfreeza jah. enne flodur op zon basisskool hoeve toch geen internet das het probleem ok nie marre ze moge gewoon niks installe.... :P ach ja k zie t allemal wel lukt waarschijnlijk toch nie met win98 zal toch wel een progje van derde moete hebbe... of zon reborn kaartje ding gedoetje. M@zz1 Nesje [X]

Verwijderd

gewoon in je policies vast zetten. als je ICT doet zou je dit moeten weten.
verder kan je als admin mensen hun home dir verplaatsen, je kan op servers een restrictie zetten op extenties.. bijv. mp3, zip, rar, ace, avi, mpg en verzin er nog maar een paar.. doe dit ook bij de mail server!
je hebt 20 manieren om dit te fixen zonder externe programma's
b.t.w. zorg er ook gelijk voor dat gebruikers geen cmd mogen draaien, en geen regedit!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
da klopt da kan met de policy editor van win98 da ze bijv alleen word en excel kunne draaie marre dan kunne ze het nog gwoon wegpleure als ze wille maar da kan altijd maar ik wil dat het dan weer hersteld word als je de pc reset... Nesje [X]
Pagina: 1