Toon posts:

[NT4] gebruikersrechten in kaart brengen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bedrijf met ongeveer 30 netwerkgebruikers zoek ik een tool, waarmee ik de bestands- en directory rechten in kaart kan brengen. Elke gebruikersgroep komt overeen met een afdeling in het bedrijf, welke met een directory op het netwerk correspondeerd. Alle bestanden staan op een NT4 server.

Door de jaren heen zijn er diverse "uitzonderingen" gemaakt m.b.t. de bestands- en directoryrechten. Sommige gebruikers hebben bepaalde extra rechten gekregen of zijn uitgesloten voor bepaalde bestanden.

Graag zou ik een naam van een tool willen krijgen, of een downloadadres, waarmee een directorystructuur gemaakt kan worden. In deze hierarchie moet dan af te lezen zijn welke gebruiker(s) toegang hebben tot bestanden/directories.

Alle reacties zijn welkom!!!!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

Verwijderd

Topicstarter
Dit concept is wat ik zoek! bedankt daarvoor.
Toch ben ik benieuwd of er programma's zijn die het misschien wat overzichterlijker/anders weergeven.

Verwijderd

wat je nu beschrijft, is juist t grootste probleem van NT, vandaar dat je gebruikers in groepen gooit. zo hou je t namelijk nog een beetje overzichtelijk

Verwijderd

Topicstarter
Groepen zijn niet altijd voldoende. Soms wil men meer afscherming van belangrijke informatie.

Als je alle bedrijfspolicies wil vertalen in gebruikersgroepen, heb je voor bijna elke gebruiker een groep nodig. Dat is ook niet werkbaar. Tevens is het zo dat systeembeheerders ook wel eens rouleren en daarbij gaat niet elke beheerder even zorgvuldig om met de verlening van rechten.

Maar waar het om gaat, soms wil je even kijken welke gebruiker waar bij kan en tool heb ik overigens nog niet kunnen vinden...

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het systeem van "Rechten ontnemen en wie ze mist die belt wel" is zeker geen optie? :)

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1