Toon posts:

ADSL ISDN netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na speurwerk door diverse topics nog geen antwoord gevonden

Ik zoek een oplossing voor de volgende situatie:

Ik heb ISDN en wil nu ook ADSL waarbij tevens meerdere pc aangesloten moeten worden.
Ik wil geen aparte server, maar wel voor alle pc's dezelfde max. snelheid
Pc's wil ik wel met elkaar verbonden hebben.

Ik had begrepen dat het via analoge lijn geen probleem is, maar met ISDN weer lastig wordt.
Graag goede en voordelige oplossing

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Voordeling en goed: Koop een router met ingebouwde switch. :Y)

En ik zou niet weten waarom het moeilijker zou zijn met adsl over analoog over adsl over isdn. Dus je kan gewoon ook even hier kijken, daar worden al je vragen beantwoordt:
Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 5% gewijzigd door Attilla op 03-02-2003 11:53 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Bij KPN worden tegenwoordig de nieuwe alcatel 510 modems geleverd. dit zijn routermodems en je kan hier zo een switch achter hangen waar je vervolgens weer je pc's op aansluit. Ook deelt dit modem netjes ipnummers uit via DHCP dus je hoeft helemaal niks in te stellen op je pc... gewoon aanpluggen en het werkt.
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 11:46:
Na speurwerk door diverse topics nog geen antwoord gevonden

Ik zoek een oplossing voor de volgende situatie:

Ik heb ISDN en wil nu ook ADSL waarbij tevens meerdere pc aangesloten moeten worden.
Ik wil geen aparte server, maar wel voor alle pc's dezelfde max. snelheid
Pc's wil ik wel met elkaar verbonden hebben.

Ik had begrepen dat het via analoge lijn geen probleem is, maar met ISDN weer lastig wordt.
Graag goede en voordelige oplossing

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

En natuurlijk niet te vergeten moet je dus geen USB modem nemen. Ik heb ook ADSL over ISDN lopen, no prob. Een switch erachter, en al je machines kunnen full speed internetten. Het voordeel van een switch is ook nog eens dat je bandbreedte wordt gebalanced.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:05:
Het voordeel van een switch is ook nog eens dat je bandbreedte wordt gebalanced.
Nou ehm, das een beetje onzin hoor.
Dat doet een switch echt niet, een switch is gewoon laag 2 (uitzonderingen daar gelaten), dus die kan dat niet eens. :P

Als ik gewoon thuis met volle snelheid ga downe, dan wordt de snelheid echt niet netjes verdeeld, daar moet je toch wel wat meer voor doen.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Bij een Router met switch wordt je data niet eerlijk verdeeld je kan wel configureren dat je b.v. op alle bij de computer 50% bandbreedte wilt, maarja dat is dan permanent dus ook als je op 1 pc nix doet ben je die bandbreedte kwijt en dat ik ook weer een beetje zonde :(..

Als je gewoon 2 pc's aan je router hangen en 1 van die 2 pc's is aan het downen en op die andere ben je aan het surfen dan krijgt die aan het downloaden is veel meer bandbreedte wat ook logisch is wat in princiepe heb je voor surfen toch niet veel bandbreedte nodig :), lijkt me ook verschrikkelijk probleem trouwens? En anders een hele dure Cisco bak halen daar kan dat soort ongein wel allemaal op :)

O en dat het met analoog heel makkelijk is en met ISDN heel moeilijk is helemaal een fabeltje eerste klas het is gewoon voor beiden het zelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door Ibbelz op 03-02-2003 14:37 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ADSL over ISDN is in principe volledig hetzelfde als over een analoge lijn, althans voor het netwerkgedeelte dan. Verschil zit hem voornamelijk in de modulering van het signaal dat over de telefoonlijn heen gaat. Ik denk dat als je dit wilt, je gewoon ff bij de postcodecheck van de KPN moet kijken of ASDL over ISDN al in jouw woonplaats beschikbaar is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xandrios
  • Laatst online: 05-08 20:24
Dit is wel te vinden :)

Hoe deel ik Internet ?
FAQ Internet & Telefonie

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.